Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trzeba przyznać, że design bardzo odważny, ale czy PESA będzie wstanie coś takiego wykonać ? ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Co oni zrobili temu biednemu kańciakowi? [Sarcasm mode=off] :P

A tak na serio: Pesa się strasznie (nie)popisała. Wagon mało tego, że wizualnie przypomina tramwaj wyprodukowany 5 dekad wcześniej, to jeszcze jest stylizacyjną kopią Bombardiera Felxity, co razem daje mało estetyczny wygląd.
Ostatnio zmieniony 2013-09-26, 21:58 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Wizualnie wagon przypomina tył lodówki wystawowej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Swoją drogą, ciekawy jestem czemu PESA odeszła w przypadku tego wagonu od aerodynamiki. Oczywiście nie jest to TGV, i ten wagon nie będzie pędzić z prędkością 300km/h, ale mimo wszystko taka "ściana" to w sumie dość poważny opór powietrza ;)

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura

Post autor: gustlik »

Autor: ZKM Gdańsk
Opublikowano: 2 marca 2015r.
W nocy z 1 na 2 marca do Gdańska przyjechał pierwszy zmodernizowany w poznańskim Modertransie tramwaj N8C z Kassel. Rozładunek odbył się na torowisku na ul. Nowe Ogrody. Jest to jeden z 16 wagonów, jakie ZKM kupił od niemieckiego przewoźnika. Pojazd o numerze bocznym 1162 przechodzi właśnie testy homologacyjne. Na trasach można się go spodziewać za kilkanaście dni.
(...)
Źródło: strona ZKM Gdańsk (http://www.zkm.pl/aktualnosci/2178-pier ... u-w-gdasku).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Ten wagon to nic nowego, bo przed nim było już trochę więcej zmodernizowanych N8C w Modertransie. ZKM część wagonów zmodernizował wcześniej, a kolejne teraz ;)

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura

Post autor: gustlik »

To prawda, tramwajów N8C jest w Gdańsku obecnie 46, a kupione zostały w 2007roku. Wokół tych zakupionych od Kassel pojawiało się wiele wątpliwości z racji na wiek i kłopoty z przetargiem na modernizację.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura

Post autor: TLG »

Postawiono na jak najszybsze wycofanie 105N w ten sposób i jest on konsekwentnie realizowany. Jest jeden typ wagonu i jeden model modernizacji. Od strony eksploatacyjnej jest to rozwiązanie zdecydowanie lepsze niż realizowanie "ciurkiem" mniejszych lub większych kontraktów w zależności od napływających środków.
Pewnie można było postawić na nowy tabor z "aneksem" niskopodłogowym, ale jest to jednak rozwiązanie droższe.

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura

Post autor: gustlik »

TLG, do 2016 roku nie ma być w gdańskim ZKM tramwajów 105Na w dni powszednie na liniach. Planowane są też znaczne zakupy taborowe do roku 2020.
Linki:

1) http://www.zkm.pl/aktualnosci/2248-nowe ... dla-gdaska,

2) http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... ejska.html.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura

Post autor: Przemek »

https://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/Petl ... 20131.html
Pętla w Oliwie: modernizacja zamiast likwidacji

Pętla w najbliższych latach doczeka się gruntownego remontu lub całkowitej przebudowy. W obu wariantach niezbędna jest zmiana obecnego planu, który nie przewidywał dalszego istnienia pętli.
planowano budowę nowej pętli po drugiej stronie parku Oliwskiego - przy ul. Opackiej. To rozwiązanie jednak oddalało od centralnego punktu dzielnicy pasażerów linii, jadących przez Zaspę-Przymorze i kończących bieg w Oliwie (obecnie linii 2). Ponadto wymagało pozyskania sporej działki pod ten cel od Telewizji Polskiej. Pomysł ten zarzucono w 2009 roku, a teren przeznaczono pod biurowce i osiedle mieszkaniowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”