Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura
(Gdańsk) Tramwaje na Chełm
To jasne jak słońce, ze niskopodłogowiec jest lepszy od wysokopodłogowca, ale to wszystko opiera się na ilości. Tym bardziej, ze ZTM planuje nowe linie, ale ZKM nie ma tylu tramwajów, zeby je obsługiwać. A po remontach w Łodzi wagonów nie przybędzie. No chyba, ze firma zdecyduje się kupić np. takie wagony jak Warszawa, czyli 105 a'la Cegielski.
Posty wydzielone z tematu: "Tatra KT4D w Polsce" - J-31
Posty wydzielone z tematu: "Tatra KT4D w Polsce" - J-31
Ostatnio zmieniony 2006-04-05, 09:42 przez Damhan, łącznie zmieniany 1 raz.
W szczycie na mieście jeździ 90 składów, a więc zawsze zostaje te 15 składów rezerwy. Jeżeli zostanie zlikwidowana 11 i 4 to starczy w sam raz starczy na Chełm i 2 nowe linie usprawniające komunikację.jacool pisze:Tylko że już teraz czasami brakuje wozów w szczycie na podmiany
[ Dodano: 2006-04-03, 19:17 ]
Chyba zwariowałeś? Kursy 4 w weekendy? To się zdecyduj, czy likwidacja, czy to, bo jesteś niekonsekwentny.jacool pisze:No chyba, że pójdą wreszcie po rozum do głowy i na linię 4 wstawią solówki i z powrotem wpiszą kursy w weekendy...
Na czym opierasz te swoje przypuszczenia. Jeżeli nie starczy taboru to nie stworzą nowych linii i tyle. Na pewno nie będzie zmniejszania częstotliwości. Ewentualnie rozepnie się parę potrójniaków, ale i do tego daleko.jacool pisze:Śmiej się, śmiej.... A w takim wypadku, to wolałbym już wysokopodłogowe Tatry, niż tramwaje najpiejw co 12 minut w szczycie, potem co 15, a w końcu co 20...
[ Dodano: 2006-04-03, 19:26 ]
Na dalszą część dyskusji zapraszam do tematu KM w Gdańsku.
A ty się urwałeś z choinki?! Przecież to wiadomo już od bardzo dawna i to jest oczywiste jak 2+2=4. Owszem, ze niskie będą tam kursować, ale nie będzie ich tyle, zeby zapewnić obsługę całej linii. Być może nawet 114Na zostanie zabrane z 12 na 2, tego nie wykluczam.voy pisze:Wy chcecie 105 puszczać na Chełm?!
Ostatnio zmieniony 2006-04-04, 17:31 przez Damhan, łącznie zmieniany 1 raz.
Też coś takiego czytałem, ale to pewnie jakieś duby smalone. Wkażddym razie na pewno będą na niej jeździć stopiątki- żadnego innego wyjścia nie ma.voy pisze:Swego czasu czytałem własnie że przez to że 105 i 114 nie mają piasecznic to mogą być problemy z hamowaniem tych tramwajów w tamtym miejscu i może dochodzić do kolizji - i nie wiadomo czy mogą jeździć.
Chociażby taka 2 ma w szczycie porannym 9 brygad (na teraz). Załóżmy, że po urochomieniu linii na Chełm zwiększy się o 2 brygady, a więc mamy 11. A niskaczy tylko 7 (+2 114Na)
Owszem. 114na nie mają piasecznic. Ale ZKM nie ma też lepszych wozów.voy pisze:Swego czasu czytałem własnie że przez to że 105 i 114 nie mają piasecznic to mogą być problemy z hamowaniem tych tramwajów w tamtym miejscu i może dochodzić do kolizji - i nie wiadomo czy mogą jeździć.
Jak Damhan ładnie policzył, w Gdańsku będzie na razie max. 7 niskaczy z piaskiem i 2 bez... To jest wystarczające do obsługi linii 2 w tej chwili (kiedy nie ma jeszcze 3 na które jest przetarg) - oczywiście teoretycznie, bo niskacze też lubią się czasem zepsuć.
Na Chełm mają jeździć 3 linie. Czyli 60% taboru będą stanowiły 105na. Bez piasecznic. Zawsze zostaje zmontowanie piaskarki, która będzie jeździła kółeczkiem na Chełm, albo zatrudnienie kilku panów w pomarańczowych kamizelkach z wiaderkami