Strona 31 z 32

: 2009-05-23, 12:08
autor: Jacek_Ch.
Shadow238 pisze:
Jacek_Ch. pisze:Nam zmaścili malowanie, ale naszym nie chciało się wysyłać
Nie tylko malowanie, ale ogólny wygląd zmodernizowanej 105Na :P
Zauważ, że gdyby dobrze pomalować, czyli albo całość metallic, albo mordka też farbą, i cały dół beżowy jak zderzaki, już by to jakoś wyglądało ;).

Dorzucić tyrystory i joystick i wioo :retard: .

Ale czytając to bałbym się o stan, i możliwość odpalenia po głębszej modernizacji ;)

: 2009-05-23, 14:23
autor: faja_k
W Poznaniu takie jeżdżą, więcej znajdziesz w temacie o Modertransie i jeśli chcesz ten temat dalej ciągnąć, to pisz właśnie tam.

: 2009-05-23, 19:48
autor: Birr Krystian
KKS pisze:Wczoraj "Becia" zadebiutowała w Gdańsku na 11. Zgadnijcie, ile kółek zrobiła? Podpowiedź: bardziej by tu pasowało pytanie "ile kółka zrobiła?" :P
Statecznik nawalił. Z Chełma zjechał liniowo, a nie jako awaria. Usterkę naprawiono w zajezdni natychmiast i wóz wyjechał ponownie.

: 2009-05-23, 20:52
autor: faja_k
O, czyli miałem jednak niepełne informacje. Cieszy, że nie jest tak źle, a w kolejnych dniach też wyjeżdżał?

: 2009-05-25, 22:13
autor: imarcin
A mam pytanie: Kto produkuje człon niskopodłogowy?
Sam Modertrans czy jakaś firma zewnętrzna ?

: 2009-05-25, 23:26
autor: faja_k
Modertrans.

: 2009-06-16, 21:49
autor: TLG
Gdyby kogoś interesowało:
wczoraj otwarto oferty w przetargu na 35 wagonów dla ZKM. Najniższą ofertę zaproponowała PESA (ok. 7mln netto za sztukę), reszta oferentów oscylowała w okolicach 9mln za sztukę. Niestety, nawet najtańsza oferta PESY przewyższa o nieco ponad 20mln zakładaną przez ZKM sumę toteż nie wiadomo, czy nie dojdzie do unieważnienia.

: 2009-06-18, 12:47
autor: bystrzak2000
Czy ZKM lekko nie przeholowało chcąc płacić jedynie 6,5 mln za wagon?

: 2009-07-17, 09:46
autor: TLG
bystrzak2000 pisze:Czy ZKM lekko nie przeholowało chcąc płacić jedynie 6,5 mln za wagon?
No właśnie chyba przeholowało. A nawet FPS nie zaoferuje taniej niż 7mln (chociaż w tej chwili twierdzą, że zaoferują).

EDIT:

Ciekawa sprawa, że przechodzi to tu bez echa
Rynek Kolejowy pisze:PESA także w Gdańsku

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. informuje, że w wyniku przeprowadzonego zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu ograniczonego sektorowego na dostawę 35 sztuk nowych tramwajów w ramach projektu „Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - rozwój proekologicznego systemu transportu tramwajowego w Gdańsku – etap IIIa” wybrano ofertę firmy: Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spółka Akcyjna Holding, z ceną brutto za całość zamówienia 305 520 696,00 zł.

W przetargu brało udział sześć podmiotów (w nawiasie liczba punktów, jaką otrzymała oferta):

1) Siemens AG - zrezygnował ze złożenia oferty

2) Pojazdy Szynowe PESA (86,50 pkt)

3) Bombardier Transportation GmbH (73,96 pkt)

4) Ansaldobreda S.p.A./NEWAG SA (69,90 pkt)

5) Stadler Pankow GmbH (84,75 pkt)

6) CAF S.A. (70,44 pkt)
Sam fakt, że przetargu nie unieważniono raczej oznacza, że ZKM zdecydowało się dopłacić. Zauważcie, że dosyć wysoko punktowana ejst oferta Stadlera, musieli dużo zyskać na ocenie technicznej.

: 2009-07-18, 21:52
autor: J-31
Czyli jeśli nic się nie wydarzy, to ZKM Gdańsk będzie kolejnym szczęśliwym posiadaczem tramwajów z PESY - ciekawy jestem, czy to będą 120N z nowym designem :)

: 2009-07-18, 21:58
autor: TLG
J-31 pisze:ciekawy jestem, czy to będą 120N z nowym designem
To będą 120Na przygotowane do ewentualnej zabudowy megakondensatorów.

: 2009-07-18, 23:30
autor: Lopez
PESA dokłada kolejną monetę do pokaźnego już portfela zamówień. Wielkie szczęście w tym, że przetargi - ten i poprzednie w których wygrała - odbywają się w momencie, gdy kurs EUR/PLN nie może być już bardziej korzystny dla krajowych producentów.
120Na można już spokojnie uznać za najpowszechniej występujący tramwaj LF najbliższej dekady w Polsce.
Ciekaw jestem, czy przełoży się to na pozycję firmy na rynkach zagranicznych.

: 2009-07-19, 09:23
autor: TLG
Lopez pisze:Ciekaw jestem, czy przełoży się to na pozycję firmy na rynkach zagranicznych.
Myślę, że teraz czas na start na Węgrzech. Wygrana tam polskiego producenta to ogromny sukces, gdyż byłyby to pierwsze polskie tramwaje wyeksportowane za granice. Ktoś powie: a co tam Węgry, nie ma się czym chwalić. Warto wtedy przypomnieć obecnego potentata - Solarisa, który swój eksport także zaczynał od niewielkich dostaw do krajów Europy Centralnej.

: 2009-07-19, 14:12
autor: Lopez
Tak, te Węgry mogą być dobrym początkiem. Jeśli nie teraz to kiedy?
Już nawet relacja HUF do PLN była dla nas korzystna, a decyzja o ogłoszeniu przetargu w euro to dodatkowa premia dla producentów z naszej części Europy. No i jest to zupełnie inny pojedynek, gdy PESA ma na koncie dostawę parudziesięciu pojazdów i zamówienia na 221 sztuk. Z takim konkurentem trzeba się liczyć.

: 2009-07-19, 20:21
autor: TLG
A ja dodam, że z racji tego, że 9 nie jest w żadnej z relacji, na których jeżdżę tramwajami, to PESY zaliczam niezwykle rzadko. Ale dzisiaj trafiłem PESę. Doszedłem do wniosku, że kultura jazdy tego tramwaju pomimo najróżniejszych jego mankamentów jest na wysokim poziomie. Myślę, że Gdańsk nie pożałuje.

: 2009-07-20, 22:14
autor: Marcin_558
Gratuluje słusznego wyboru ZKM Gdańsk :) To teraz PESA szykuje się na zdobycie Poznania.

: 2009-07-21, 16:16
autor: J-31
TLG pisze:A ja dodam, że z racji tego, że 9 nie jest w żadnej z relacji, na których jeżdżę tramwajami, to PESY zaliczam niezwykle rzadko. Ale dzisiaj trafiłem PESę. Doszedłem do wniosku, że kultura jazdy tego tramwaju pomimo najróżniejszych jego mankamentów jest na wysokim poziomie. Myślę, że Gdańsk nie pożałuje.
Chociaż i mnie również warszawska 9-tka nie za bardzo pasi, to jednak staram się ją co jakiś czas nawiedzać - i potwierdzam, kultura jazdy 120-stką jest naprawdę na wysokim poziomie...

... a dodatkowo w kwietniu miałem przyjemność skorzystać z łódzkich 122N - i pomimo tego, że jak już wspomniałem MPK za bardzo o nie, nie dba - to mimo tego te tramwaje sprawiają naprawdę świetne wrażenie ;)

A zatem ZKM źle nie zrobił, kupując 120-stki ;)

: 2009-07-29, 13:14
autor: OPi
No, to PESA sobie ugruntuje sytuację na polskim rynku tramwajowym. Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Gdańsk, Szczecin, może Poznań...

P.S. Skąd jest ta tajemnicza firma CAF? Chyba z Polski?

: 2009-07-29, 13:42
autor: TLG
OPi pisze:P.S. Skąd jest ta tajemnicza firma CAF? Chyba z Polski
Z Hiszpanii

: 2009-07-29, 13:49
autor: OPi
Aha. Myślałem że z Polski bo końcówka S.A. ;) Ale nigdy wcześniej jakoś nie słyszałem o tej firmie.