Strona 1 z 1

T3 jako "szynobus"?

: 2005-01-06, 21:59
autor: augiasz
Co myslicie o mozliwosci uzycia czeskiego tramwaju T3 jako "szynobusu" (tu niektorzy moga sie doczepic bo przeciez szynobus to pojazd spalinowy ale nazwanie tego EZT to chyba przesada) na torach kolejowych?
Rozumiem ze nalezaloby zmiejszyc napiecie (kolej 3kV, tram 0,6kV), ale to sie chyba da zrobic?
Slyszalem ze w Krakowie byly jakies proby z 105N ale nie wiem jak sie zakonczyly...

: 2005-01-06, 22:31
autor: voy
Jak to wygląda?

: 2005-01-07, 12:57
autor: J-31
Sama idea tramwaju dwusystemowego jest już sprawdzonym pomysłem w wielu miastach w Niemczech. W wielu polskich miastach taki pomysł aż się prosi o wykorzystanie - np. Płock.

Więc czemu nie... ;)

Re: T3 jako "szynobus"?

: 2005-01-07, 14:39
autor: Poznaniak
augiasz pisze: Slyszalem ze w Krakowie byly jakies proby z 105N ale nie wiem jak sie zakonczyly...
W Poznaniu tez chceli cos takiego zrobic, ale szybko sie wycofali.........

Re: T3 jako "szynobus"?

: 2005-01-07, 18:04
autor: augiasz
Poznaniak pisze:W Poznaniu tez chceli cos takiego zrobic, ale szybko sie wycofali.........
Dlaczego sie wycofali? Moze jakies szczegoly?

Re: T3 jako "szynobus"?

: 2005-01-07, 18:19
autor: Poznaniak
augiasz pisze:
Poznaniak pisze:W Poznaniu tez chceli cos takiego zrobic, ale szybko sie wycofali.........
Dlaczego sie wycofali? Moze jakies szczegoly?
Dokładnie tego nie pamietam, bo to było z 2-3 lata temu :|

: 2005-01-07, 18:45
autor: augiasz
Jak to wygląda?
Wyglada mniej wiecej tak: http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/tournee.php?p=10285
Ale tu nie chodzi o to jak wyglada tylko w jaki sposob to cos przebudowac zeby jezdzilo po trakcji kolejowej i czy jest to oplacalne?

: 2005-01-07, 20:53
autor: Maciek-krakow
Przeciez w Krakowie ogloszono podobno przetarg na wagony tramwajowe dwusystemowe przystosowane do napiecia 0,6kV i 3kV. Zasada dzialania bedzie zblizona do lokomotyw dwusystemowych takich jak przykladowo EU43 ktore moga jezdzic na prad 3kV DC lub 15kV AC 16 2/3 Hz

: 2005-01-07, 21:26
autor: aleksej
Skad to info o tramach dwu systemowych dla Krakowa? I chyba to ty pisales o maxymalnej dopuszczalnej dlugosci wagonow w Polsce (chyba 35 m.) tylko ze przegladajac wszystkie rozpozadzenie ministra infrastruktury na ten temat jest tylko wzmianka o dlugosci skladow (kiedys max. 55m. teraz juz 65m.) wiec logiczne jest ze wagony moga byc nawet 65m. :)

Pozdrawiam,
Aleskej

Re: T3 jako "szynobus"?

: 2005-01-16, 18:53
autor: ŁP
augiasz pisze:Co myslicie o mozliwosci uzycia czeskiego tramwaju T3 jako "szynobusu" (tu niektorzy moga sie doczepic bo przeciez szynobus to pojazd spalinowy
Kto Ci powiedział, że szynobus to pojazd wyłącznie spalinowy?? Bzdura ;)
No i dlaczego akurat T3 chcesz przerabiać na szynobus?
Nie ma lepszych opcji? :)

: 2005-01-16, 19:09
autor: augiasz
Kto Ci powiedział, że szynobus to pojazd wyłącznie spalinowy??
Nikt mi tego nie musial mowic... ;) Nazwa dosc jednoznaczna (bus-pojazd spalinowy). Zreszta niewazne i nie roztrzasajmy tego... Jesli szynobusy to tez spalinowce to tylko ulatwia sprawe :)
No i dlaczego akurat T3 chcesz przerabiać na szynobus?
Nie ma lepszych opcji?
Lepszych opcji darmowego wozu nie mam... :cool:

: 2005-01-17, 13:19
autor: J-31
To ja nieśmiało zaproponuję 13N... :lol: zamiast T3 :D

Re: T3 jako "szynobus"?

: 2005-01-17, 17:44
autor: szubak
augiasz pisze:Co myslicie o mozliwosci uzycia czeskiego tramwaju T3 jako "szynobusu" (tu niektorzy moga sie doczepic bo przeciez szynobus to pojazd spalinowy ale nazwanie tego EZT to chyba przesada) na torach kolejowych?
Rozumiem ze nalezaloby zmiejszyc napiecie (kolej 3kV, tram 0,6kV), ale to sie chyba da zrobic?
Slyszalem ze w Krakowie byly jakies proby z 105N ale nie wiem jak sie zakonczyly...
A po co wprowadzac starocie na tory. Jesli zaczynamy jakas inwestycje (w tym przyadku tram dwusystemowy) to lepiej zeby wszystko bylo w miare nowoczesne a nie odstajace od obecnych potrzeb.

Co dotramow dwusystemowych w Krakowie, byl kiedys taki projekt jeszcze za prezydenta Golasia, byly nawet oficjalne mapki jak to wszystko ma wygladac, ale potem sprawa przycichla i w najblizszym czasie nic takiego raczej nie jest planowane. Swiatelkiem w tunelu moze byc jednak fakt, ze w studium rozwoju komunikacji na terenie aglomeracji krakowskiej znalazly sie rowniez czesci poswiecone tramwajowi dwusystemowemu, jako srodkowi transportu majacemu zapewnic wygodny dojazd do Krakowa mieszkancom wiekszych osciennych miejscowosci

: 2005-01-18, 10:32
autor: J-31
Tramwaj dwusystemowy może się okazać świetnym rozwiązaniem dla osób dojeżdżających do miasta (np. do Krakowa). :)

Szubak, jak myślisz. Czy w związku z funduszami z UE na inwestycje w KM, jest jakaś szansa, że władze Krakowa - powrócą na serio do tego tematu ?

: 2005-01-18, 11:51
autor: Maciek-krakow
Z tego co pamietam to gdzies znalazlem informacje ze Krakow ropatruje mozliwosc kupienia NGT8 dwusystemowego - chyba w DP pisali.
65 metrow to moze byc np. UFO jako pojazd wielowagonowy. Ale tu przepisy dotycza jednowagonowego- max32 metry

: 2005-01-18, 11:52
autor: J-31
O! To zaczyna być ciekawe :)

: 2005-01-18, 17:14
autor: szubak
J-31 pisze:Tramwaj dwusystemowy może się okazać świetnym rozwiązaniem dla osób dojeżdżających do miasta (np. do Krakowa). :)

Szubak, jak myślisz. Czy w związku z funduszami z UE na inwestycje w KM, jest jakaś szansa, że władze Krakowa - powrócą na serio do tego tematu ?
W tym momencie nie wiadomo, jednak ja mysle ze jakis czas jednak powroci sie do tego pomyslu. na razie zobaczymy jak Krakow poradzi sobie z wykorzystaniem pieniedzy, ktore juz otrzymal...

: 2005-01-19, 10:42
autor: J-31
Ok. Wielkie dzięki... :)