Linia tramwajowa do Pabianic
W zależności od serii wagony mają odwrócone kierunki na korbie (czyli w jednych kręcąc w lewo przyspieszasz, w innych hamujesz). Jak ktoś pół życia przejeździł na jednym typie i zostanie posadzony na drugi, w sytuacji awaryjnej może się pomylić i zamiast szybko zahamować zacząć przyspieszać. A hamulce szynowe nie zawsze działają (chociaż pod banderą MPK ponoć częściej).
Dlatego zazwyczaj firmy, które eksploatują "korbowe" wagony dzielą motorniczych na 2 podgrupy i dają im tylko jeden typ wagonów.
Dlatego zazwyczaj firmy, które eksploatują "korbowe" wagony dzielą motorniczych na 2 podgrupy i dają im tylko jeden typ wagonów.
W podlinkowanym artykule jest mowa o M8C a Ty piszesz o M6S. I co to są żaby GT6?NorbertKomusinski pisze:W tym roku to ma się zmienić bo rok wcześniej została podpisana umowa między Prezydentem a MPK że mają się pojawić składy ba! nawet niskopodłogowe! Obecnie do MPK docierają używane M8C, a M6S i ¯aby GT6 mają iść na 41 (...) Wracając do sprawy przegubowców na 41. Nawet oficjalnie o tym napisał Urząd miejski - inżynier miasta Pabianic
No chyba nie. MoBiel podjęło decyzję żeby ich po prostu nie sprzedawać. Sprzedano wagony wyprodukowane w latach 1982-1983, czyli 18 sztuk. Reszta jest z lat 86-87 i mają być jeszcze eksploatowane.NorbertKomusinski pisze:miało być 40 tylko niestety reszta została już pocięta bo MPK przespało sprawę.
To mam nadzieję ze one już są zarezerwowane dla MPK-Łódź.kafar pisze:... Reszta jest z lat 86-87 i mają być jeszcze eksploatowane.
Co do linii Pabianickiej (41) sprawa w cięciach kursów o których pisałem na razie ucichła i całe szczęście bo w niedziele powinna kursować minimum co 45 minut a nie tak jak jest obecnie 60 minut a jeszcze planowano żeby zrobić takt 70 minut. Duewagi na 41 się nie pojawiły bo... jak to MPK tłumaczy podstacja przy dworcu PKP jest za słaba i M8C nie ujedzie oraz że torowisko w Ksawerowie i na dużym skręcie jest w tak fatalnym stanie że M8C mógłby wypaść. W Ksawerowie torowisko jest jeszcze w dość dobrym stanie ale na odcinku Duży skręt - Sikorskiego już jest w opłakanym stanie. Na całej trasie wprowadzono we wrześniu ograniczenie prędkości 15 km/h Od Małego Skrętu do Wiejskiej a miejscami 5km/h.
Re: Tramwaje w Pabianicach - tabor, infrastruktura
I znów odkopuję stary temat, bo jest powód.
Stan techniczny linii do Pabianic woła o pomstę do nieba - zresztą nie tylko ten, bo pozostałe linie podmiejskie wcale nie mają lepiej. No, ale idzie lepsze.
Na razie MPK odmówiło realizacji kursów linii 41 z powodu tragicznego stanu technicznego sieci trakcyjnej. Zatem oba miasta Pabianice oraz Ksawerów podjęło decyzję i wspólnie remontują sieć trakcyjną na swoich odcinkach. Tej realizacji podjęła się firma "Progreg" z Krakowa.
Zakończenie realizacji remontu sieci trakcyjnej zaplanowano początkowo na 6 październik, ale firma Progreg wystąpiła o aneks i przedłużenie terminu do 31 października. MPK zapowiada, że tramwaje linii 41 ruszą 1-szego listopada. Wg. niedzielnego rozkładu jazdy.
To jednak nie koniec. Bo tramwaje pojadą do Pabianic na krótko. Naprawa obecnie prowadzona, jest jedynie prewencyjna
Władze Pabianic podjęły decyzję na emisję obligacji wartych ok. 60 mln zł. Doliczając jeszcze dotację unijną - o którą walczą Pabianice - miasto chce zainwestować
- tzn. chcą przeprowadzić całkowity remont linii tramwajowej, wraz z siecią trakcyjną
- chcą kupić 18 autobusów hybrydowych
- oraz rozbudować ścieżki rowerowe
Tak więc Pabianice ostro inwestują i chcą podtrzymania komunikacji tramwajowej
Linki do artykułów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56669.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56670.html
Stan techniczny linii do Pabianic woła o pomstę do nieba - zresztą nie tylko ten, bo pozostałe linie podmiejskie wcale nie mają lepiej. No, ale idzie lepsze.
Na razie MPK odmówiło realizacji kursów linii 41 z powodu tragicznego stanu technicznego sieci trakcyjnej. Zatem oba miasta Pabianice oraz Ksawerów podjęło decyzję i wspólnie remontują sieć trakcyjną na swoich odcinkach. Tej realizacji podjęła się firma "Progreg" z Krakowa.
Zakończenie realizacji remontu sieci trakcyjnej zaplanowano początkowo na 6 październik, ale firma Progreg wystąpiła o aneks i przedłużenie terminu do 31 października. MPK zapowiada, że tramwaje linii 41 ruszą 1-szego listopada. Wg. niedzielnego rozkładu jazdy.
To jednak nie koniec. Bo tramwaje pojadą do Pabianic na krótko. Naprawa obecnie prowadzona, jest jedynie prewencyjna
Władze Pabianic podjęły decyzję na emisję obligacji wartych ok. 60 mln zł. Doliczając jeszcze dotację unijną - o którą walczą Pabianice - miasto chce zainwestować
- tzn. chcą przeprowadzić całkowity remont linii tramwajowej, wraz z siecią trakcyjną
- chcą kupić 18 autobusów hybrydowych
- oraz rozbudować ścieżki rowerowe
Tak więc Pabianice ostro inwestują i chcą podtrzymania komunikacji tramwajowej
Linki do artykułów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56669.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56670.html
Re: Linia tramwajowa do Pabianic
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60495.html
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju wbrew nadziejom władz Pabianic nie wesprze miasta w walce o rozstrzygnięcie przetargu na remont linii tramwajowej do Łodzi. Resort tłumaczy, że nie dotarł do niego odpowiedni wniosek, który miał złożyć poprzedni Zarząd Województwa Łódzkiego. Najprawdopodobniej dużego postępowania nie uda się rozstrzygnąć.