Linia tramwajowa do Pabianic

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal » 2007-01-06, 19:49

Ja nie pytałem o to, czy linia 46 nadal istnieje. Chodziło mi o to, czemu projekt Łódzki Tramwaj Regionalny obejmuje tylko odcinek Pabianice - Zgierz, a nie Pabianice - Ozorków?

ppln

Post autor: ppln » 2007-01-06, 20:46

ZTCW jest możliwość rozszerzenia ŁTRu o Ozorków, ale nie jeszcze teraz

aleksej

Post autor: aleksej » 2007-01-07, 16:48

Na razie Lodzki Tramwaj Regionalny obejmuje tylko Lodz, Zgierz bedzie sie staral o srodki na przedluzenie LTRu na Os. 650-lecia, natomiast Pabianice to zagadka. Tak naprawde Ozorkow nigdy nie byl brany serio pod uwage, z dwoch powodow, aby LTR do Ozorkowa mial sens musi powstac LTR w Lodzi i Zgierzu, dopiero po tych etapach mozna brac sie za Ozorkow. Po drugie gmina Ozorkow jest biedna, obecnie niechetnie finansuje tramwaj (tak naprawde to Zgierz bierze na siebie finansowanie linii), a do tego po drodze jest jeszcze pare innych biednych gmin.

Zreszta niedlugo spolka MKT pewnie wzbogaci sie o nastepne uzywane wagony, w dodatku jeszcze fajniejsze od GT-8. Ale na razie cicho.

Aleksej

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-01-07, 20:45

aleksej pisze:Zgierz bedzie sie staral o srodki na przedluzenie LTRu na Os. 650-lecia
To oni go w ogóle chcą? Wydaje mi się, że byli, delikatnie mówiąc, bardzo sceptyczni wobec ŁTR-u…

ppln

Post autor: ppln » 2007-01-07, 21:46

aleksej pisze:w dodatku jeszcze fajniejsze od GT-8.
Niskie? Z jakich lat? [Nie pytam o model żeby nie zapeszyć]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-01-08, 14:14

7370 pisze:Mają swój klimat, niestety jestem 100% "miłośnikiem" dla mnie jepiej jest miotać się po krzywym jednotorze w starym tramwaju, a nie jechać równym torem w NGT 6.
Nowoczesna i sprawna komunikacja nie może być tylko dla miłośników - musi być dla wszystkich. A zatem na ŁTR-rze nie ma miejsca na krzywe tory i stare tramwaje.... ;)

ppln

Post autor: ppln » 2007-01-08, 18:57

Na starocie możemy sobie pozwolić przy komunikacji autobusowej, przy tramwajowej nie ma o tym mowy - tutaj wymagana jest 100%-wa niezawodność i wysoka prędkość komunikacyjna - w końcu po to jest tramwaj. Po to on jest. Po to jest on. Po to jest ;)

aleksej

Post autor: aleksej » 2007-01-08, 19:41

plocmaster pisze:To oni go w ogóle chcą? Wydaje mi się, że byli, delikatnie mówiąc, bardzo sceptyczni wobec ŁTR-u…
Zgierz zlozyl wniosek o dofinansowanie projektu LTR-u na Os 650-lecia do dzialania ZPORR 1.1.2, niestety z powodu idiotycznego rozporzadzenia (w.s. zabezpieczenia kwotu VAT) wniosek w powodow formalnych zostal odrzucony. Obecnie rozporzadzenie zostalo zmienione, a Zgierz zamierza zlozyc nowy wniosek jak tylko zostanie ogloszony nowy nabor. Przynajmniej takie mam zapewnienia od nowego prezydenta Zgierza.

Aleksej

P.S.
Co do taboru dla MKT to niedlugo wszystko sie wyjasni, na razie wiecej napisac nie moge.

plati

Post autor: plati » 2007-01-09, 21:24

Heh, linia do Ozorkowa jest bardzo klimatyczną linią. Szkoda by było ją zlikwidować. Póki co na razie jeździ, i jeździć będzie. Zgierz od początku bardzo popierał projekt ŁTRu. Natomiast Pabianice, to najchętniej by w ogóle tramwaj zlikwidowali. Więc prędzej tory potną w Pabianicach niz na trasie do Ozorkowa. Nie bardzo rozumiem ludzi, którzy chcą likwidować linie tramwajowe, tylko dlatego bo tramwaj jest duży i be, i w ogóle drogi w utrzymaniu (niektórzy twierdzą wręcz że to już jest przeżytek i zabytek), a śmierdzące, rozlatujące się autobusy, to cud miód i orzeszki są :/ Zresztą torowisko na ulicy Zamkowej w Pabianicach, wyglądało na świeżo wyremontowane. Tramwaj na nim sunął szybko i cicho że aż miło :) Szkoda by było to wszystko zniszczyć. Ozorków i Pabianice zaliczałem w październiku zeszłego r., i naprawde linia do Ozorkowa mnie oczarowała. Tak dłuuugiej i klimatycznej trasy jeszcze nie zaliczałem.

OT: zaliczyłem też z miłą motorową, Panią Wandzią, w kabinie (803N #12) linie do Lutomierska. To jest również bardzo klimatyczna trasa. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-01-10, 09:40

plati pisze:Więc prędzej tory potną w Pabianicach niz na trasie do Ozorkowa. Nie bardzo rozumiem ludzi, którzy chcą likwidować linie tramwajowe, tylko dlatego bo tramwaj jest duży i be, i w ogóle drogi w utrzymaniu (niektórzy twierdzą wręcz że to już jest przeżytek i zabytek), a śmierdzące, rozlatujące się autobusy, to cud miód i orzeszki są
Ja myślę, że to jest nasza swoista "zaszłość" z czasów PRL-u. A do tego bieda, bo teraz samorządy przeliczają wszystko na złotówki, których zawsze brakuje. Nie mniej jednak, rzeczywiście taki sposób myślenia jest błędem. Tramwaj powinien był pozostać w Pabianicach. No i mam cichą nadzieję, że jednak Pabianice przyłączą się do ŁTR-u ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-01-10, 18:59

plati pisze:Nie bardzo rozumiem ludzi, którzy chcą likwidować linie tramwajowe, tylko dlatego bo tramwaj jest duży i be, i w ogóle drogi w utrzymaniu (niektórzy twierdzą wręcz że to już jest przeżytek i zabytek), a śmierdzące, rozlatujące się autobusy, to cud miód i orzeszki są :/
Trzeba wypruć tory z jezdni, i można wziąć w łapę od tego kto ma to wypruć, trzeba kupić autobusy i przy okazji wziąć w łapę za ustawienie przetargu, poza tym można pobawić się w busiarstwo i także wziąć w łapę od busiarza… Zbyt dużo potencjalnych zysków.

plati

Post autor: plati » 2007-01-11, 10:56

plocmaster pisze:Zbyt dużo potencjalnych zysków
Smutne że w naszym kraju wszystko rozgrywa się o kasę (łapówki) i układy, a nie o dobro mieszkańców i pasażerów. :frown:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-01-11, 11:03

Tzn. martwiące jest to, że w naszych większych samorządach nie ma "gospodarzy" z umiejętnością patrzenia perspektywicznego i bezstronnego. Nasi włodarze to ludzie, których obraz znakomicie przedstawił Plocmaster. I niestety jest to prawdą. :/

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal » 2007-01-11, 23:33

Czy istnieją realne plany całkowitej likwidacji komunikacji tramwajowej w Pabianicach? Które całkowicie zaprzeczają i wręcz torpedują ŁTR finansowany z UE? Projektodawca likwidacji tramwajów w Pabianicach, jeśli jest osobą publiczną, zasługuje na zainteresowanie prokuratury jako ewidentnie działający na szkodę publiczną.

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2009-12-20, 13:24

Obecnie sprawa do dziś jest bardzo niespokojna. Linia P miała zostać połączona z 46A więc by Pabianice znów miały połączenie z centrum Łodzi ale nie tak jak wtedy z 11 tylko przez Politechniki, Gdańska, Legionów, PL. wolności, Nowomiejska, Zgierska i do Helenówka. Ale nawet tego nie będzie bo nie MPK tylko ZDiT nie chce się zgodzić.

Obecnie są rozważane trzy opcje

Pierwsze to przedłużenie umowy z MPK na obecnych warunkach, czyli miesięcznie 45 tys. zł dopłat do biletów ulgowych. Druga opcja to rezygnacja z ulg - wówczas miasto nie dopłacałoby do linii P ani złotówki, za to dla wszystkich byłby jeden bilet - za 1,80 zł. Jest jeszcze trzecie rozwiązanie - ulgi obowiązywałyby tylko w Pabianicach, natomiast w Ksawerowie trzeba by kasować osobny bilet, płatny 100%.

Które rozwiązanie zostanie przyjęte, tego dowiemy się w tym miesiącu. Jak trwała będzie ta prowizorka, niestety nie wie nikt.

Tramwaj nie zostanie zlikwidowany.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-12-21, 10:08

No to ładnie. Tak bardzo chwalono się w Łodzi ŁTR-em, a tymczasem nadal podtrzymuje się istnienie linii P... która, o ile nie dojdzie do porozumienia z władzami Pabianic, może kursować nawet bez ulg w całości lub w części :]

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2010-07-01, 23:42

Od dziś na lini tramwajowej P Solówki, mają pozostać na stałe. Od 1 Sierpnia Łódzkie bilety i uwaga! W szczycie co 30 minut po szczycie 60 minut a w weekendy po 60 minut.

Film mojej produkcji:
http://www.youtube.com/watch?v=2qbjDlx8Oyo
Materiał podmieniony
Ostatnio zmieniony 2010-07-11, 19:16 przez MrStronek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-02, 08:44

Norbert, a czy samorząd Pabianic nadal nie chce dopłacać do linii P ?

Bo z tego co pamiętam, od dawna obowiązują na niej bilety komunikacji miejskiej w Łodzi, ale trzeba było kupić osobny bilet - nie obowiązują bilety okresowe.

Czy to się w końcu kiedyś zmieni ? ;)

ppln

Post autor: ppln » 2010-07-02, 10:20

J-31 pisze: Bo z tego co pamiętam, od dawna obowiązują na niej bilety komunikacji miejskiej w Łodzi, ale trzeba było kupić osobny bilet - nie obowiązują bilety okresowe.
Bynajmniej. Tamtejsze bilety to bilety MPK (tak, przewoźnika) bo linia jest prywatna, a samorządy dopłacają do ulg (ciekawostka, ostatni przystanek jest w Łodzi więc tam trzeba mieć normalny bilet ŁLTZ).

J-31 pisze: Czy to się w końcu kiedyś zmieni ?
Podobno 1.08.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-02, 10:26

ppln pisze:Bynajmniej. Tamtejsze bilety to bilety MPK (tak, przewoźnika) bo linia jest prywatna, a samorządy dopłacają do ulg (ciekawostka, ostatni przystanek jest w Łodzi więc tam trzeba mieć normalny bilet ŁLTZ).
Tzn, tak z pamięci pisałem, ale zdaje się, że rzeczywiście to jest bilet MPK - pamiętam, że ta linia jest w linią prywatną.
ppln pisze:Podobno 1.08.
Ok, a konkretnie to jakie zmiany mogą zajść 1-go sierpnia ... prócz taryfy ? ;)

ODPOWIEDZ