Tramwaje w Pabianicach - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2010-07-02, 10:41

Oprócz taryfy ma wejść nowa częstotliwość jaka jest podama w fimie. Obowiązują bilety komercyjne oraz bilet miesięczny specjalny na linię P.

Więcej tutaj:
http://www.mpk.lodz.pl/files/przepisy_taryfowe_p.pdf
GG: 46249041

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-02, 11:51

Ok. Dzięki za info :)
Obrazek

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2010-07-03, 16:11

Prezydent Pabianic powiedział, że tramwaj nie jest taksówką. W związku z tym:
- nie może jeździć zbyt często
- nie należy oczekiwać, że nie będzie ciasno.
GG: 46249041

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-07-03, 23:40

Typowe podejście kierowcy Skody Superb
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-05, 08:38

Tia. :retard:

Plocmaster w sumie, ma rację, ale mnie bardzo martwią wypowiedzi decydentów, to jest głupota. Tramwaj do Pabianic jest ważnym środkiem transportu dla bardzo wielu ludzi. I ... w normalnym cywilizowanym państwie, lokalne samorządy chętnie by jeszcze dopłacały, by zainwestować w tramwaj - ładny, nowoczesny, szybki. ;)

Byleby tylko ludzie porzucali swoje blachosmrody i przesiadali się do tramwaju... :chytry:

Cóż, Polska najwyraźniej jeszcze nie jest normalnym i cywilizowanym krajem. Szkoda, tylko, że się cofamy w rozwoju :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2010-07-17, 23:39

Pabianice
Znowu pojedziemy 41

- Wracamy do historii – ogłosił prezydent Zbigniew Dychto. Od 1 sierpnia koniec z tramwajami linii P. Wagony kursujące na tej samej trasie otrzymają oznaczenie "41" – takie, jakie wcześniej przez ponad pół wieku było charakterystyczne dla Pabianic. W tramwajach linii 41 mają obowiązywać na całej trasie łódzkie bilety czasowe.

Linię 41 także będą obsługiwać pojedyncze wagony solo. – W jednym wagonie jeszcze nie wszystkie miejsca siedzące są zajęte - przekonuje Zbigniew Dychto.

Składy dwuwagonowe to kaprys mieszkańców – taką opinię przedstawił prezydent Pabianic w "Łódzkich Wiadomościach Dnia". - Tramwaj to nie taksówka – mówił zaś Dychto na przedostatniej konferencji prasowej. - Państwo nie wiecie co to ciasnota.

Zbigniew Dychto obiecał jednak, że po wakacjach będzie baczniej monitorował ilość pasażerów w tramwajach. - Przysięgam, że jeśli ilość pasażerów po wakacjach będzie stosownie duża, to zwiększymy częstotliwosć - zapowiedział wczoraj prezydent.

Tramwajem na łódzkim bilecie, ale wciąż tylko do IKEA

Wprowadzenie w tramwaju łódzkiej taryfy na całej trasie jest przez prezydenta Pabianic zapowiadane już od zeszłego roku. Bilety czasowe najpierw miały zostać wprowadzone w styczniu, potem w lipcu. Teraz Zbigniew Dychto twierdzi, że na podstawie takich biletów będzie można jeździć od 1 sierpnia.

Za bilet jednorazowy 10-minutowy zapłacimy 1,70 zł, za półgodzinny 2,40 zł, a za godzinny 3,60 zł. Ulgowe będą kosztowały o połowę mniej.

Pasażerowie linii 41 będą mieli też do dyspozycji pełną ofertę łódzkich migawek. Trasowana normalna kosztuje 56 złotych, a ulgowa 28. Bilet miesięczny na wszystkie łódzkie linie i tramwaj do Pabianic będzie kosztował 88 złotych (ulgowy: 44).

Tramwaj 41 nie dojedzie, tak jak kiedyś do Placu Niepodległości. Podróż skończy się, jak obecnie, już na pętli Chocianowice-IKEA. Tam można się przesiąść w tramwaj linii 11 lub 46.
¬ródło: http://www.komunikacjapabianice.pl/inde ... m=&ucat=77&

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-19, 16:46

Norbert - zgodnie z zasadami, zawsze "cytujemy" treści z innych portali. Poprawiłem Ci to ;)

A co do wiadomości. Ja myślę, że to jest fantastyczna wiadomość. Szkoda, że 41-ka będzie - podobnie jak teraz linia P - kończyć na Chocianowicach (IKEA)... ale na początek i tak jest nieźle. Mam nadzieję, że dożyję kiedyś dnia, kiedy to 41-ka wróci do Centrum Łodzi.

Chociaż zapewne nie prędko się to stanie, bo w takim przypadku należałoby zwiększyć częstotliwość - a to zapewne zwiększyło by koszty ;)

No, ale taka myśl mnie naszła. A czemu tą linię ma obsługiwać MPK, a dlaczego nie np. MKT. I wtedy linię 46A zastąpić linią 41 - czyli w ten sposób 41-ka mogłaby kończyć na Helenówku ;)
Obrazek

BB1993
Posty: 57
Rejestracja: 2009-07-11, 20:13
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB1993 » 2010-07-19, 21:46

Problem polega na tym, że łódzkiemu ZDiT (odpowiednikowi ZTM W-wa) nie zależy na linii 41/P do centrum, bo Łódź ma do IKEI 11, 46 i 46A. Linia P/41 z solówkami nie pasuje też do "dwuwagonowej" koncepcji na łódzkie tramwaje. A i prezydent Pabianic też zbytnio nie naciska na MPK i ZDiT aby wydłużyć P/41, bo przecież jak sam mówi "tramwaj to nie taksówka"...
A swego czasu był pomysł wydłużenia 46A do Pabianic, dlaczego upadł nie wiem.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2010-07-29, 23:30

Poza tym o ile mnie pamięć nie myli to nawet do linii P/41 nie da się dwuskładów zatrudnić. Problemem jest podstacja robiona pod 5N i gdy jeździły dwuskłady to ruszając tramwaj "zajmował" całą podstację.

ppln

Post autor: ppln » 2010-07-30, 10:18

Jak się nie da? Cały czas jeździły ( http://gtlodz.eu/search.htm?search_keywords=liniaP )

A częstotliwość bynajmniej się nie zwiększy, w dni robocze i soboty pozostanie taka sama, w niedziele tramwaj będzie jeździł co godzinę (i miał więcej postoju niż jazdy)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-30, 10:42

I to ze zdjęć wynika, że całkiem niedawno pojawiał się skład dwu wagonowy ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2010-07-31, 13:15

Pomysł z 46A padł gdyż nie wytrzymały by podstacje. Bo miały jeździć niskopodłogowe wagony, czyli Düwag GT8N i Pabianic nie stać było na płacenie wozo-kilometrów MKT lub ZDiT.

Te nie zmoderniowane wagony (które były remontowane w latach 95-99) Nieźle się sprawowały, ale jak już wyjechała zmodernizowana "bulwa" to dopiero była jazda. Przy zamku bardzo często w trakcji szły iskry i tramwaj nie jechał.

Nasza Łódzka "Bulwa" http://gtlodz.eu/cat172.htm
i dlatego bulwy na P był ogromną ciekawostką ale i też się na tej lini zdażały bulwy.

http://gtlodz.eu/img23723.search.htm
Tutaj nawet mamy że był zanik napięcia w sieci bo podstacje z dwu składami sobie nie dawały rady. Dwu składy jeżdżą 6 lat. po 6 latach powraca 41. :D

http://gtlodz.eu/img18274.search.htm
Tutaj mamy Zamek i podstację do 5N a nie do 805Na a tym bardziej do zmodernizowanego składu.

Z ostatniej chwili
41 zamiast P - taniej, ale rzadziej i tylko... do 21:30

Jutro po raz ostatni wyjadą na ulice Pabianic tramwaje linii P. W niedzielę, 1 sierpnia, zastąpi je 41. Trasa przejazdu będzie taka sama, ale zmieni się taryfa opłat – na całej trasie obowiązywały będą łódzkie bilety czasowe. Tramwaje będą kursować rzadziej - wieczorami i przez całą niedziele zaledwie co godzinę. W nocy – w ogóle. Tak postanowił Zbigniew Dychto.

Z Łodzi do Pabianic na jednym bilecie

Dla pasażerów tramwaju są dwie informacje – dobra i zła. Dobra jest taka, że od 1 sierpnia w Pabianicach i Ksawerowie obowiązywała będzie taka sama taryfa jak w Łodzi, a granica strefy na Małym Skręcie zostanie zlikwidowana. ¯eby dojechać z Pabianic do Łodzi, wystarczy od niedzieli tylko łódzki bilet czasowy. Dzisiaj porozumienie w tej sprawie zawarły władze Pabianic, Ksawerowa i Łodzi.Bilety będzie można kupić, tak jak obecnie, w automatach w tramwaju, ale również w kioskach.

Pabianice pokryją ponad 41% kosztów funkcjonowania linii 41. 8,2% będzie dopłacała gmina Ksawerów, a najwięcej, bo aż połowę sfinansuje Łódź.

Prezydent Pabianic, Zbigniew Dychto, zauważył wreszcie, że stan szyn w Pabianicach i Ksawerowie pozostawia wiele do życzenia. - Zwrócimy się do marszałka województwa o fundusze na remont torów. Za Małym Skrętem kończy się, niestety, cywilizowany transport - powiedział dziś dziennikarzom po podpisaniu umowy. Na razie Zbigniew Dychto wyciągnął rękę po pieniądze do radnych powiatu pabianickiego. Chce, by przekazali miastu 50 tysięcy złotych na łatanie asfaltu wzdłuż torowiska na ulicy Zamkowej.

Dychto oszczędza. W ciągu tygodnia… 100 kursów mniej

Zła informacja to nowy rozkład jazdy. Dokładnie miesiąc temu Zbigniew Dychto, ograniczył dwuwagonowe składy do pojedynczego tramwaju. Teraz tnie też ilość kursów. Zamiast 356 w ciągu tygodnia, pasażerowie będą mieli do dyspozycji jedynie 253.

Godziny szczytu w dni powszednie zostaną skrócone. Między 6:00 a 8:30 i między 14:30 a 18:00, "41" pojawi się na przystankach co 20 minut. Tylko co godzinę będzie kursował tramwaj w dni powszednie po 20:00, w soboty po 17:00 i przez całą niedziele. Częstotliwość reszty kursów będzie półgodzinna.Dokładny rozkład jazdy dostępny jest na stronie MPK Łódź.

Jak wracać z Łodzi, to najpóźniej po 21:00

Jeszcze miesiąc temu Pabianice były obsługiwane dwoma liniami nocnymi – autobusową N i tramwajową P. MZK swoje połączenie zlikwidowało z początkiem lipca, a teraz z nocnych kursów rezygnuje MPK. Ostatni tramwaj z Łodzi wyruszy od poniedziałku do piątku o 21:51 i w weekendy… o 21:30. To oznacza, że późnym wieczorem nawet z Pawlikowic i Łasku będzie się łatwiej dostać do Pabianic, niż z Łodzi.

Czy jest szansa, by Pabianice nie były po 22:00 zupełnie odcięte od Łodzi? Nad przywróceniem linii nocnej N zastanawia się pabianicki MZK. - Ewentualny powrót linii N rozważymy pod koniec przyszłego tygodnia - zapowiada Danuta Muszczak, kierownik działu eksploatacji MZK Pabianice.
¬ródło http://www.komunikacjapabianice.pl/inde ... =&ucat=127&

@J-31 - Teraz jest wszystko ok z cytatem i z źródłem :) ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-08-02, 09:18

NorbertKomusinski pisze:@J-31 - Teraz jest wszystko ok z cytatem i z źródłem :) ?
Spoko. Jest dobrze :)

Ja mam nadzieję, że Prezydent Pabianic przestanie obiecywać, tylko doprowadzi do remontu torów, a dzięki temu - może w przyszłości - będzie więcej kursów i wróci linia nocna ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2011-04-18, 22:31

Od Maja lub Czerwca, ponoć ma być rewolucja rozkładowa na linii tramwajowej 41. Były badania potoków pasażerskich i ma być linia 41A, dawniej P i jeszcze dawniej 41 Bis! Więcej coś będzie wiadomo na Maj/Czerwiec.
GG: 46249041

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-04-19, 08:26

NorbertKomusinski pisze:Od Maja lub Czerwca, ponoć ma być rewolucja rozkładowa na linii tramwajowej 41. Były badania potoków pasażerskich i ma być linia 41A, dawniej P i jeszcze dawniej 41 Bis! Więcej coś będzie wiadomo na Maj/Czerwiec.
Czy ja dobrze zrozumiałem ? Jest teraz linia 41, a będzie jeszcze dodatkowo linia 41A ? ;)

Czy po prostu linia 41, zamieni się w 41A ? ;)
Obrazek

ppln

Post autor: ppln » 2011-04-19, 14:07

To by sugerowało "bardzo pabianicką" linię w relacji Duży Skręt-Pabianice, czyli linię, która nie pojawiałaby się w Łodzi ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-04-19, 14:14

Czy linia 41A, powielałaby się z obecną 41 na jakimś odcinku ? ;)
Obrazek

ppln

Post autor: ppln » 2011-04-19, 15:24

Znasz łódzki schemat numeracji linii? W absolutnej teorii linie z A, B, C, ... to skrócone warianty linii bez oznaczeń literowych. W praktyce są od tego małe wyjątki, ale idea jest raczej niezmienna - linia i jej warianty pokrywają się na większości trasy (tutaj Duży Skręt-Pabianice/pętla)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-04-20, 07:51

Tak znam łódzki schemat numeracji linii, ale nie znam Pabianic - może kiedyś się tam w końcu wybiorę. W każdym bądź razie dzięki za info :)
Obrazek

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2011-04-20, 19:16

41 obecnie jeździ na odcinku Wiejska(Pabianice)- Port Łódź/ Ikea Chocianowice(Łódź) A 41A będzie takim wewnętrznym miejskim tramwajem w Pabianicach na odcinku Duży skręt - Wiejska

Tutaj masz schemat linii autobusowych i tramwajowych w Pabianicach, jest narysowana linia tramwajowa
http://republika.pl/mzkpabianice/autobusy/s01082010.jpg

Do 1998 była 41Bis

4.10.2004
Uruchomienie linii tramwajowej P na trasie Pabianice Wiejska - Duży Skręt.

2.01.2007
Likwidacja linii tramwajowej P wskutek braku zainteresowania władz miasta dofinansowaniem jej funkcjonowania.

i teraz powraca pomysł z 41A.
Teraz nieco więcej o pomyśle 41A. 41A ma być dopełnieniem luk w rozkładzie jazdy. Ma kursować w dni robocze, soboty oraz w niedziele. W niedziele ma być tak przykłądowo:

Kod: Zaznacz cały

12: 00 30A
13: 00 30A
14: 00 30A
Czyli co godzinę do łodzi i co godzinę kurs skrócony. W dni robocze ma być zupełnie inaczej. Oto obecny rozkład lini w dni robocze:

Kod: Zaznacz cały

4 30 52 
5 32
6 02 22 35 50
7 09 21 40 50
8 10 30x 50
9 00x 20 40
10 20
11 00 50
12 40
13 09 39
14 09 39
15 00 20 30 50
16 00 20 30 50
17 00 16x 30 41x
18 01 17 46
19 17x 49
20 35 59 
21 58
22 24x
23 02x
x- Do zajezdni
Teraz koncepcja Prezydenta jest taka że co 30 Minut kurs do Łodzi i między te 30 minut kurs skrócony do pętli Duży skręt poza sztytem oczywiście, a w sztycie nie wiadomo. Ale czy to się przyjmie to zobaczymy, bo nasz Prezydent z chwili na chwilę zmienia swoje zdania i tłumaczy brakiem kasy na tramwaje. A dlaczego kursy skrócone? Bo Ksawerów nie chce dopłacać na dodatkowe wagony o to co i ma powstać linia 41A
GG: 46249041

ODPOWIEDZ