I znów odkopuję stary temat, bo jest powód.
Stan techniczny linii do Pabianic woła o pomstę do nieba - zresztą nie tylko ten, bo pozostałe linie podmiejskie wcale nie mają lepiej. No, ale idzie lepsze.
Na razie MPK odmówiło realizacji kursów linii 41 z powodu tragicznego stanu technicznego sieci trakcyjnej. Zatem oba miasta Pabianice oraz Ksawerów podjęło decyzję i wspólnie remontują sieć trakcyjną na swoich odcinkach. Tej realizacji podjęła się firma "Progreg" z Krakowa.
Zakończenie realizacji remontu sieci trakcyjnej zaplanowano początkowo na 6 październik, ale firma Progreg wystąpiła o aneks i przedłużenie terminu do 31 października. MPK zapowiada, że tramwaje linii 41 ruszą 1-szego listopada. Wg. niedzielnego rozkładu jazdy.
To jednak nie koniec. Bo tramwaje pojadą do Pabianic na krótko. Naprawa obecnie prowadzona, jest jedynie prewencyjna
Władze Pabianic podjęły decyzję na emisję obligacji wartych ok. 60 mln zł. Doliczając jeszcze dotację unijną - o którą walczą Pabianice - miasto chce zainwestować
- tzn. chcą przeprowadzić całkowity remont linii tramwajowej, wraz z siecią trakcyjną
- chcą kupić 18 autobusów hybrydowych
- oraz rozbudować ścieżki rowerowe
Tak więc Pabianice ostro inwestują i chcą podtrzymania komunikacji tramwajowej
Linki do artykułów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56669.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56670.html