Porównanie cen tramwajów
Porównanie cen tramwajów
Szukać można, ale czy poza Pesą się znajdzie Combino kosztuje 8-9 mln zł. Ulf prawie 10 mln. Cityrunner też tani nie jest. Nie wiem jak tam produkty Alstomu, ale podejrzewam, że też drożej. Tak więc nie tak łatwo full niskacza za te pieniądze znaleźćTLG pisze:Myślę, że za te pieniądze można już szukać tramwajów niskopodłogowych w 100%
PS. Witam wszystkich, bo to mój pierwszy post tutaj
Posty wydzielone z tematu "©koda 16T " - Mod. J-31
Ostatnio zmieniony 2006-12-29, 13:40 przez bystrzak2000, łącznie zmieniany 1 raz.
Powiem tylko tyle, że warszawski Citadis 300 miałby kosztować ok. 2,5mln euro.bystrzak2000 pisze:Nie wiem jak tam produkty Alstomu, ale podejrzewam, że też drożej.
W domyśle właśnie 120N miałem na myśli. Z resztą IMHO warszawskie PESY zostały sprzedane po cenach dumpingowych.bystrzak2000 pisze:Szukać można, ale czy poza Pesą się znajdzie
Co nie zmienia faktu, że mi się nie podoba. Ale to moja subiektywna opinia. Z resztą z tego co pamiętam lokomotywa serii 380, produkowana dla CD też jest projektu Porsche i też jest wątpliwej urody. To, że ktoś potrafi zaprojektować samochód sportowy nie oznacza, że jak się weźmie za inne pojazdy to będzie to udany projekt.mgajewski pisze:Design tej skody powstał w Studiu projektowym Porsche.
ZTCW następne PESY nie będą już tak tanie, ale powinny wygrać. TW preferuje tramwaje w 100% niskopodłogowe z całymi osiami ("luźne koła" nie są mile widziane). To bardzo zawęża grono dostawców.
Przypuszczam (na nic więcej nie mogę sobie pozwolić ), że Skoda nie byłaby u nas mile widzianym wagonem w TW. Z resztą - po co nam jeszcze jeden typ wagonu...?
Przypuszczam (na nic więcej nie mogę sobie pozwolić ), że Skoda nie byłaby u nas mile widzianym wagonem w TW. Z resztą - po co nam jeszcze jeden typ wagonu...?
W ostatnim przetargu było 60%. Czyżby zmienili zdanie?TLG pisze:TW preferuje tramwaje w 100% niskopodłogowe z całymi osiami ("luźne koła" nie są mile widziane). To bardzo zawęża grono dostawców.
To się zgadza, że należy ujednolicać tabor, ale na razie TW nie specjalnie to idzieTLG pisze:Przypuszczam (na nic więcej nie mogę sobie pozwolić ), że Skoda nie byłaby u nas mile widzianym wagonem w TW. Z resztą - po co nam jeszcze jeden typ wagonu...?
Ja nic nie wiembystrzak2000 pisze:W ostatnim przetargu było 60%. Czyżby zmienili zdanie?
Wszystko jest w toku. Będzie szmal z Unii,, będzie przetarg. Jak napisałem wyżej - nie napisze nic wiecej na temat przetargów TW, dopóki nie zostaną oficjalnie ogłoszone. EOT bo zrobił się off topicbystrzak2000 pisze:To się zgadza, że należy ujednolicać tabor, ale na razie TW nie specjalnie to idzie
Lodzkie 122N sa jeszcze drozsze, prawie 9.400.000 zl, ale to jest z serwisem (lacznie z przebudowa hali na zaj. Telefoniczna i torow na zajezdni), oraz nasze wagony sa lepiej wyposazone (monitoring, klimatyzacja - chociaz ZTCW to Wa-wa rowniez zamowila klime po tym jak sie dowiedzieli ze Lodz kupuje wagony z klima ). Wiec trudno porownywac tak ceny, mysle ze cos kolo 6 mln zl za 120N/122N w wersji podstawowej bez serwisu to calkiem realna cena, nie koniecznie dumpingowa.bystrzak2000 pisze: No w sumie Łódzkie 122N ma już kosztować 7.547.500 zł. netto, co przy 5,9 mln za 120N wygląda zupełnie inaczej.
Aleksej
Ogólnie zazwyczaj jest tak, że tramwaj wąskotorowy jest droższych niż ten, który zaprojektowano do torów normalnych.
Tak, za stosunkowo niewielką dopłatę. Ale (oczywiście ja tego nie wiem oficjalnie ) Łódź nie miała tu żadnego udziału. PESA już jakiś czas temu zawiadomiła TW o opóźnieniu w dostawie 120N o dwa miesiące. Klimatyzacja to bonus do tych wagonów.aleksej pisze:Wa-wa rowniez zamowila klime po tym jak sie dowiedzieli ze Lodz kupuje wagony z klima
A potrafią? Przecież oni od lat klepią praktycznie jeden model bez większych zmian stylistycznych. Muszą się przez to strasznie nudzić więc projektują tramwaje itp.TLG pisze:Co nie zmienia faktu, że mi się nie podoba. Ale to moja subiektywna opinia. Z resztą z tego co pamiętam lokomotywa serii 380, produkowana dla CD też jest projektu Porsche i też jest wątpliwej urody. To, że ktoś potrafi zaprojektować samochód sportowy nie oznacza, że jak się weźmie za inne pojazdy to będzie to udany projekt.mgajewski pisze:Design tej skody powstał w Studiu projektowym Porsche.