Porównanie cen tramwajów

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
bystrzak2000

Porównanie cen tramwajów

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:Myślę, że za te pieniądze można już szukać tramwajów niskopodłogowych w 100%
Szukać można, ale czy poza Pesą się znajdzie :) Combino kosztuje 8-9 mln zł. Ulf prawie 10 mln. Cityrunner też tani nie jest. Nie wiem jak tam produkty Alstomu, ale podejrzewam, że też drożej. Tak więc nie tak łatwo full niskacza za te pieniądze znaleźć :)

PS. Witam wszystkich, bo to mój pierwszy post tutaj :)

Posty wydzielone z tematu "©koda 16T " - Mod. J-31 ;)
Ostatnio zmieniony 2006-12-29, 13:40 przez bystrzak2000, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

bystrzak2000 pisze:Nie wiem jak tam produkty Alstomu, ale podejrzewam, że też drożej.
Powiem tylko tyle, że warszawski Citadis 300 miałby kosztować ok. 2,5mln euro.
bystrzak2000 pisze:Szukać można, ale czy poza Pesą się znajdzie
W domyśle właśnie 120N miałem na myśli. Z resztą IMHO warszawskie PESY zostały sprzedane po cenach dumpingowych.
mgajewski pisze:Design tej skody powstał w Studiu projektowym Porsche.
Co nie zmienia faktu, że mi się nie podoba. Ale to moja subiektywna opinia. Z resztą z tego co pamiętam lokomotywa serii 380, produkowana dla CD też jest projektu Porsche i też jest wątpliwej urody. To, że ktoś potrafi zaprojektować samochód sportowy nie oznacza, że jak się weźmie za inne pojazdy to będzie to udany projekt.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:Z resztą IMHO warszawskie PESY zostały sprzedane po cenach dumpingowych.
No w sumie Łódzkie 122N ma już kosztować 7.547.500 zł. netto, co przy 5,9 mln za 120N wygląda zupełnie inaczej.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ZTCW następne PESY nie będą już tak tanie, ale powinny wygrać. TW preferuje tramwaje w 100% niskopodłogowe z całymi osiami ("luźne koła" nie są mile widziane). To bardzo zawęża grono dostawców.
Przypuszczam (na nic więcej nie mogę sobie pozwolić ;) ), że Skoda nie byłaby u nas mile widzianym wagonem w TW. Z resztą - po co nam jeszcze jeden typ wagonu...?

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:TW preferuje tramwaje w 100% niskopodłogowe z całymi osiami ("luźne koła" nie są mile widziane). To bardzo zawęża grono dostawców.
W ostatnim przetargu było 60%. Czyżby zmienili zdanie?
TLG pisze:Przypuszczam (na nic więcej nie mogę sobie pozwolić ;) ), że Skoda nie byłaby u nas mile widzianym wagonem w TW. Z resztą - po co nam jeszcze jeden typ wagonu...?
To się zgadza, że należy ujednolicać tabor, ale na razie TW nie specjalnie to idzie ;)

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Właśnie, Konstal, Cegielski i PESA :)

W innych miastach jest więcej "do wyboru". Najlepiej wychodzi GOP - Konstal i Alstom-Konstal.
Ostatnio zmieniony 2006-12-28, 23:44 przez mpConroe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

bystrzak2000 pisze:W ostatnim przetargu było 60%. Czyżby zmienili zdanie?
Ja nic nie wiem ;)
bystrzak2000 pisze:To się zgadza, że należy ujednolicać tabor, ale na razie TW nie specjalnie to idzie
Wszystko jest w toku. Będzie szmal z Unii,, będzie przetarg. Jak napisałem wyżej - nie napisze nic wiecej na temat przetargów TW, dopóki nie zostaną oficjalnie ogłoszone. EOT bo zrobił się off topic

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

No to czekamy na oficjalne ogłoszenie :) EOT

aleksej

Post autor: aleksej »

bystrzak2000 pisze: No w sumie Łódzkie 122N ma już kosztować 7.547.500 zł. netto, co przy 5,9 mln za 120N wygląda zupełnie inaczej.
Lodzkie 122N sa jeszcze drozsze, prawie 9.400.000 zl, ale to jest z serwisem (lacznie z przebudowa hali na zaj. Telefoniczna i torow na zajezdni), oraz nasze wagony sa lepiej wyposazone (monitoring, klimatyzacja - chociaz ZTCW to Wa-wa rowniez zamowila klime po tym jak sie dowiedzieli ze Lodz kupuje wagony z klima ;) ). Wiec trudno porownywac tak ceny, mysle ze cos kolo 6 mln zl za 120N/122N w wersji podstawowej bez serwisu to calkiem realna cena, nie koniecznie dumpingowa.

Aleksej

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

aleksej pisze:Lodzkie 122N sa jeszcze drozsze, prawie 9.400.000 zl, ale to jest z serwisem
9,4 mln brutto, a ja podałem cenę netto (bez VAT) :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ogólnie zazwyczaj jest tak, że tramwaj wąskotorowy jest droższych niż ten, który zaprojektowano do torów normalnych.
aleksej pisze:Wa-wa rowniez zamowila klime po tym jak sie dowiedzieli ze Lodz kupuje wagony z klima
Tak, za stosunkowo niewielką dopłatę. Ale (oczywiście ja tego nie wiem oficjalnie ;) ) Łódź nie miała tu żadnego udziału. PESA już jakiś czas temu zawiadomiła TW o opóźnieniu w dostawie 120N o dwa miesiące. Klimatyzacja to bonus do tych wagonów.

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

W sumie i tak to są sumy astronomiczne jesli chodzi o każdy rodzaj nowych wagonów.

polsmol

Post autor: polsmol »

TLG pisze:
mgajewski pisze:Design tej skody powstał w Studiu projektowym Porsche.
Co nie zmienia faktu, że mi się nie podoba. Ale to moja subiektywna opinia. Z resztą z tego co pamiętam lokomotywa serii 380, produkowana dla CD też jest projektu Porsche i też jest wątpliwej urody. To, że ktoś potrafi zaprojektować samochód sportowy nie oznacza, że jak się weźmie za inne pojazdy to będzie to udany projekt.
A potrafią? Przecież oni od lat klepią praktycznie jeden model bez większych zmian stylistycznych. Muszą się przez to strasznie nudzić więc projektują tramwaje itp. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”