Tramwaj przez Most św. Rocha w Poznaniu

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Tramwaj przez Most św. Rocha w Poznaniu

Post autor: faja_k » 2007-01-13, 16:02

Na początku chciałbym wszystkich przywitać, bo to mój właściwie pierwszy post na forum :P

Według danych ze strony MPK Poznań w nocy z 12 na 13 stycznia rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka trasy tramwajowej przez Most św. Rocha - od tego właśnie mostu ulicami Dowbora Muśnickiego i Podgórną linia podłączona zostanie do Placu Wiosny Ludów, co stanowić będzie I odcinek trasy szybkiego tramwaju na Rataje (drugim będzie istniejąca już od ponad 20 lat Trasa Kórnicka, trzecim budowany w przyszłości odcinek os. Lecha - Franowo). Zresztą... i tak wszyscy to wiedzą :) :D

Jeżeli wierzyć zapewnieniom ludzi z UM, przez Most św. Rocha tramwaje pojadą po wakacjach. Aby pojechały, należy oczywiście zmienić istniejące trasy, bądź utworzyć nowe. Uważam, że to pierwsze rozwiązanie jest najprawdopodobniejsze. Więc... jakie są Wasze propozycje odnośnie nowych tras tramwajowych? Moje propozycje to:

Linia nr 5: GÓRCZYN - Głogowska - Roosevelta - Św. Marcin (powrót: Plac Wolności - 27 Grudnia) - Marcinkowskiego - Podgórna - Dowbora Muśnickiego - Most św. Rocha - Kórnicka - Trasa Kórnicka - os. Lecha - Chartowo - ¯egrze - Hetmańska - Rondo Starołęka - STOMIL

Linia nr 16: OS. SOBIESKIEGO - Trasa PST - Most Teatralny - Fredry - Gwarna - św. Marcin (powrót: Plac Wolności - 27 Grudnia) - Marcinkowskiego - Podgórna - Dowbora Muśnickiego - Most św. Rocha - Kórnicka - Trasa Kórnicka - OS. LECHA

Linia nr 17: OGRODY - Dąbrowskiego - Fredry - Gwarna - Św. Marcin (powrót: Plac Wolności - 27 Grudnia) - Marcinkowskiego - Podgórna - Dowbora Muśnickiego - Most św. Rocha - Kórnicka - Trasa Kórnicka - os. Lecha - Chartowo - ¯egrze - Hetmańska - Rondo Starołęka - Starołęcka - STAROŁęKA

Wypuszczenie tej ostatniej linii nową trasą pozwoliłoby moim zdaniem pozostawić obecną (w tym momencie objazdową) trasę linii 2. Z Ogrodów - Jeżyc do centrum możnaby było dojeżdżać linią 17, dalej na Dębiec linią 9. Rozwiązałoby to problem dublowania się linii i niezagospodarowania torów przy ul. Towarowej.

PS A tak poza tym, to dlaczego nie można wypuścić już teraz choć na próbę wagonów typu O na istniejącą już trasę os. Lecha - Most św. Rocha?

Poznañczyk

Re: Tramwaj przez Most św. Rocha w Poznaniu

Post autor: Poznañczyk » 2007-01-13, 17:36

Linie 5,13,16. "2" wraca na Strzelecką i nie ma żadnego probelmu z niezagospodarowaniem Towarowej! "17" bez zmian... Czy mieszkasz gdzieś przy GTR?
Ostatnio zmieniony 2007-01-13, 18:50 przez Poznañczyk, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-07-29, 19:37

(napisano 13 stycznia)
Nie, a przez GTR to może ze dwa razy w życiu jechałem :D
Czytałem gdzieś na tym forum, a może gdzieś indziej, że firmy przy Towarowej proszą MPK o wprowadzenie choć jednej stałej linii przez ul. Towarową, a MPK ma zamiar przynajmniej jedną linię tam wprowadzić. Chyba, że mi się wydaje :P
Napisano 29 lipca
Tymczasem kończą się już prace przy budowie nowej trasy tramwajowej w Poznaniu. Do ukończenia pozostał już tylko krótki odcinek od ulicy Wrocławskiej do Placu Wiosny Ludów - konkretnie przystanki, trakcja i bruk, szyny już leżą ;) Uroczyste otwarcie ma odbyć się 14 sierpnia o godzinie 17:00, o czym informują billboardy w mieście. Znalazłem zdjęcie jednego z nich: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1a ... 304b0.html

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-07-29, 22:35

Jaką długość ma ta nowa trasa?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-07-29, 23:05

Dzisiaj dostałem pakiet zdjęć z nowej trasy. Bardzo ładnie wygląda. Brukowana uliczka, ławeczki, wiaty - coś pięknego. Torowisko wygląda jakby je budowano 100 lat temu i nie widać, że jest zbudowane w najnowszych technologiach. Efekt psują jedynie pomalowane na niebiesko słupy. Poza tym jestem pod wrażeniem.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-07-29, 23:47

Lopez pisze:Jaką długość ma ta nowa trasa?
Długa to ona nie jest, to taka droga na skróty. Przejeżdżać się ją będzie w 5 minut. Jednak jest ona ważna, bo na chwilę obecną przejazd od Kórnickiej do Placu Wiosny Ludów (te dwa punkty łączy nowa trasa) trwa rozkładowo 11 minut, a że po drodze są dwa mocno zatłoczone skrzyżowania (AWF i Rondo Rataje), przejazd ten często trwał dłużej.
TLG pisze:Efekt psują jedynie pomalowane na niebiesko słupy.
Zwłaszcza, że na wylocie Podgórnej kilka lat temu zamontowano słupy w kolorze brudnoszarym. Trochę się to gryzie ;)
Ale muszę przyznać, że nie spodziewałem się, że nowa trasa będzie się aż tak dobrze prezentowała ;)

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-08-01, 13:45

Są gdzieś jakieś zdjęcia?

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-08-01, 14:32


Lopez

Post autor: Lopez » 2007-08-08, 13:42

Fajnie. Dzięki. Kiedy były te testy? Dziwne, że puścili tramwaje na wyraźnie niedokończoną trasę :o:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-08-08, 14:06

Testy bez pasażerów. Trasa jest ukończona, brakuje tylko jednego przystanku i kostki brukowej w niektórych miejscach. Gdyby się okazało, że np. zwrotnica jest uszkodzona, to trzeba by było kostkę znów rozkopać ;)
Testy były w piątek, 3 sierpnia.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2007-08-08, 17:27

Lopez pisze:Fajnie. Dzięki. Kiedy były te testy? Dziwne, że puścili tramwaje na wyraźnie niedokończoną trasę :o:
W piatek 3 sierpnia od godziny 9.00 kursowały: Tatra, Combino, 105Na+105NaD, GT6, GT8, 3G. Cel testów: sprawdzenie nowej trasy, zwrotnic, oraz mijania sie autobus- tramwaj na przystanku

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-08-09, 11:33

Dziś mamy już oficjalne potwierdzenie nowych tras. Tak więc:

Linia nr 5: GÓRCZYN - Głogowska - Roosevelta - św. Marcin - Podgórna - Dowbora-Muśnickiego - Mostowa - Kórnicka - Trasa Kórnicka - Chartowo - ¯egrze - Hetmańska - Starołęcka - STOMIL - Starołęcka - Hetmańska - ¯egrze - Chartowo - Trasa Kórnicka - Kórnicka - Mostowa - Dowbora-Muśnickiego - Podgórna - Plac Wolności - 27 Grudnia - Gwarna - św. Marcin - Roosevelta - Głogowska - GÓRCZYN

Linia nr 13: JUNIKOWO - Grunwaldzka - Roosevelta - św. Marcin - Podgórna - Dowbora-Muśnickiego - Mostowa - Kórnicka - Jana Pawła II - Zamenhofa - Starołęcka - STAROŁęKA - Starołęcka - Zamenhofa - Jana Pawła II - Kórnicka - Mostowa - Dowbora-Muśnickiego - Podgórna - Plac Wolności - 27 Grudnia - Fredry - Roosevelta - Grunwaldzka - JUNIKOWO

Linia nr 16: OS. SOBIESKIEGO - Trasa PST - Roosevelta - Fredry - Gwarna - św. Marcin - Podgórna - Dowbora-Muśnickiego - Mostowa - Kórnicka - Trasa Kórnicka - OS. LECHA - Trasa Kórnicka - Kórnicka - Mostowa - Dowbora-Muśnickiego - Podgórna - Plac Wolności - 27 Grudnia - Fredry - Roosevelta - Trasa PST - OS. SOBIESKIEGO
Ostatnio zmieniony 2007-08-10, 19:09 przez faja_k, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29081
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-09, 11:41

Hmmm.. KKS. Tak to Podałeś, że już chciałem zapytać, czy to będą trzy linie okólne... ale na szczęście skumałem :chytry:

Czyli teraz trzy linie będą przejeżdżać przez Most św. Rocha ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-08-09, 13:10

Oczywiście. Jakby ktoś nie skumał - przed wjazdem na nową trasę i po wyjeździe z niej trzeba wjechać na odcinek jednokierunkowy, dlatego trasy w obie strony nieco się od siebie różnią ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29081
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-09, 14:34

W sumie dzięki za informację. Jeśli zdarzyło by mi się znów trafić do Poznania - to z wielką chęcią tam zajrzę ;)

Damhan

Post autor: Damhan » 2007-08-09, 17:36

A czy będzie skręt z Kórnickiej na JPII w stronę Śródki? Bo z tego co widzę to żadna linia nie będzie jeździć w takiej relacji.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-08-10, 00:10

Będzie. Właściwie jest już od dawna ;) ¯adna linia w takiej relacji nie jest jednak przewidywana, jednak błędem projektantów tego skrzyżowania (remontowanego wiosną ubiegłego roku, podczas tego remontu przyłączono nową trasę) było rozmieszczenie przystanków, dzięki któremu przystanek Kórnicka dla tramwajów jadących od strony Śródki w stronę Mostu św. Rocha nie został wybudowany. No cóż, najwyżej będzie nowoczesna trasa z przystankiem w postaci zygzaka na ulicy.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2007-08-10, 15:42

KKS pisze:
Przy okazji dokonano drobnej korekty trasy 13 w centrum. I nie widzę jakoś informacji o zawieszeniu 16...
Odnosnie 13stki to żadnej korekty nie bedzie, a o 16stce pisałem, że najprawdopodobniej

Tak dla ciekawskich to od września uruchomiona zostanie linia szczytowa "26"

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-08-10, 19:07

Poznaniak pisze:Odnosnie 13stki to żadnej korekty nie bedzie
Tak myślałem, bo w informacji na stronie MPK było parę błędów (dwukierunkowy św. Marcin na całej długości przy linii 16), a w opublikowanych dziś rozkładach jazdy jest podana trasa przez Fredry.
Poznaniak pisze:Tak dla ciekawskich to od września uruchomiona zostanie linia szczytowa "26"
Do Gwarnej czy do Marcinkowskiego?

Ciekawostki z innej beczki - na linii 16 po dwie niskopodłogowe brygady będą miały zajezdnie Głogowska i Forteczna. Oznacza to, że na 16 będą jeździły planowo Combino (czego wszyscy się spodziewali) oraz Tatry! Już widzę te miny pasażerów, którzy wsiądą do Tatry na PST i będą się zastanawiali, dlaczego "dwunastka" ma inną trasę :P

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2007-08-10, 21:10

KKS pisze: Do Gwarnej czy do Marcinkowskiego?
Najprawdopodobniej do Gwarnej- obsługa 4 brygady z S-1
KKS pisze:Ciekawostki z innej beczki - na linii 16 po dwie niskopodłogowe brygady będą miały zajezdnie Głogowska i Forteczna. Oznacza to, że na 16 będą jeździły planowo Combino (czego wszyscy się spodziewali) oraz Tatry! Już widzę te miny pasażerów, którzy wsiądą do Tatry na PST i będą się zastanawiali, dlaczego "dwunastka" ma inną trasę :P
Tak na 8 brygad 4 będą niskopodłogowej (2 Tatry i 2 Combina), na 12stce okrojna liczba Tatr do pięciu sztuk, pozostałe stopiątki


Za ZDM Poznań:

Scenariusz uroczystego otwarcia Trasy Tramwajowej od ul. Jana Pawła II do ul. Podgórnej - 14 sierpnia 2007 r.
2007-08-09


Uroczystość będzie odbywać się równolegle w dwóch planach:
1) ul. Kórnicka, na odcinku od Jana Pawła II do skrzyżowania Serafitek/Piotrowo – ceremonia otwarcia trasy tramwajowej
2) ul. Podgórna, obszar na wysokości ul. Wrocławskiej, między ul. Gen. Dowbora Muśnickiego a pl. Wiosny Ludów – ceremonia powitania parady tramwajów

godzina 17.00
Plan 1: ul. Kórnicka
- koncert Orkiestry Dętej MPK, pod dyr. Jerzego Gerlicha
- występ Zespołu Ludowego „Poligrodzianie” Politechniki Poznańskiej
- oczekiwanie na gości i publiczność
Plan 2: ul. Podgórna
- działania happeningowe z udziałem Teatru Szczudlarzy Krzysztofa Gmitery
- spotkanie z „Poznańskim Konduktorem” i Starym Marychem oraz Piotrem i Pawłem, Bamberką i akordeonistą i wspólne oczekiwanie na gości i paradę tramwajów

godzina 18.00
Ceremonia otwarcia trasy tramwajowej z udziałem Prezydenta Miasta, Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich, Dyrektora Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, Prezesa firmy TORPOL
- przemówienia okolicznościowe prowadzone z pomostu tramwaju konnego
- poświęcenie trasy
- przecięcie wstęgi
- start balonów na wiwat
- stały akompaniament orkiestry dętej

godzina 18.20
Triumfalny przejazd trasą tramwajową
- tramwajem konnym powozi Prezydent Miasta Poznania
- tuż za tramwajem konnym ruszają składy parady tramwajów
- korowód poprzedza Orkiestra Dęta MPK, która idzie przed tramwajem konnym grając marsze

godzina 18.40
Uroczyste powitanie gości przez Komitet Powitalny na ul. Podgórnej
Skład Komitetu Powitalnego: Jacek Hałasik („Poznański Konduktor”), Stary Marych, Piotr i Paweł (Piotr Wrzyszczyński i Paweł Konieczny, wyłonieni w tegorocznym plebiscycie Radia „Merkury”), Bamberka, Poznańskie Mieszczki
- powitanie chlebem i solą
- przemówienia okolicznościowe ze sceny
- wmurowanie Okolicznościowych Kostek Brukowych

godzina 18.50
Częstowanie mieszkańców Poznania okolicznościowym tortem, którego kształt nawiązywać będzie do nowej trasy tramwajowej. Degustacji towarzyszyć będzie akompaniament Orkiestry Dętej MPK, a później jej koncert.

godzina 19.30
Pożegnanie uczestników spotkania i zakończenie imprezy

Po uroczystościach MPK zaprasza na specjalne kursy zabytkowych tramwajów po zachodzie Słońca.

Linia turystyczna nr 0 odjeżdżać będzie z zajezdni przy ul. Gajowej o godzinie 20.00, 21.00 i 22.00.
Trasa: Gajowa - Most św. Rocha - Os. Lecha
Bilety: 3 zł normalny, 2 zł ulgowy - do kupienia w tramwaju

ODPOWIEDZ