Kiedy zaczęto używać zwrotnic spręzynowych?

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Edward

Kiedy zaczęto używać zwrotnic spręzynowych?

Post autor: Edward »

Pytanie jak w temacie.

Po co mi to?

Otóż przymierzam się do zamodelowania trasy w ATS - Elbląg międzywojenny. Wtedy był on niemieckim dobrze prosperującym miastem. Miał trzy jednotorowe linie tramwajowe i dużo mijanek. W tamtych czasach tramwaje (jak i wszystkie inne pojazdy) jeździły dużo wolniej.

Więc ciekawi mnie czy zwrotnice były przekładane ręcznie, czy były spręzynowe?

Nie wiem ile i jakich wagonów było w Elblągu (w googlach można znaleźć dużo zdjęć z tamtego okresu), niestety nie znam języka niemieckiego, nie mam wiedzy historycznej i co gorsza nie mam wolnego czasu na poszukiwania, zainteresowani wiedzą dlaczego.

Oczywiście plany konstrukcyjne i jakiekolwiek charakterystyki były by zbawienne.
Więc jeśli ktoś zajmuje się tą tematyką poważnie, bymbył wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Jako takie miasta niemieckie zawsze dostawały najnowsze technologie chociażby zwrotnice sprężynowe. W Elbągu raczej nie było nowych wagonów w latach 1918-1939. Tudzież pojawiła się dostawa chyba 7 Lilpopów a także posiadało ok 20-26 wagonów silnikowych nie wiem o doczepach, jeśli istniały to było ich ok 10 szt.
Niemiecki generalnie znam nie super ale czytam, niestety nie mam czasu i moje pomoc może być jedynie doraźna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”