JASPERS
JASPERS
Ja moze dodam tylko kilka uwag.INFOBUS pisze:Jaspers dla Krakowa
Wśród projektów inwestycyjnych, które zyskały wstępną akceptację ekspertów z Jaspers, jest m.in. zakład termicznego przekształcania odpadów, zakład zagospodarowania odpadów wielkogabarytowych, termomodernizacja i ochrona cieplna budynków oraz nowa linia tramwajowa. Za ogólną kwotę ok. 186 mln euro Miasto planuje budowę linii tramwajowej na odcinku od Ronda Grzegórzeckiego przez Most Kotlarski do ul. Lipskiej. Przebudowane zostanie torowisko na odcinku ul. Długa - ul. Kamienna oraz zmodernizowane skrzyżowanie Nowy Kleparz. W ramach tego projektu Miasto chce przystosować linię tramwajową od Ronda Mogilskiego do Wzgórz Krzesławickich do parametrów wymaganych dla Szybkiego Tramwaju. Rozbudowany zostanie także układ drogowy we wschodniej części miasta - przebudowie ulegnie skrzyżowanie ul. Powstańców Wielkopolskich - Nowohucka - Klimeckiego oraz ul. Surzyckiego i ul. Botewa, która docelowo połączy się ze wschodnią obwodnicą Krakowa. Inicjatywa JASPERS - Joint Assistance in Supporting Projects in European Regions - jest instrumentem bezpłatnej pomocy technicznej dla nowych państw członkowskich UE. Ma on zapewnić kompleksową pomoc we wszystkich fazach realizacji projektu, od początkowej identyfikacji do momentu uzyskania akceptacji ze strony Komisji Europejskiej. Program działania JASPERS oparty jest na współpracy pomiędzy Dyrekcją Generalną Rozwoju Regionalnego, Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Pomoc techniczna ze strony ekspertów z JASPERS przyczynia się do pełnej akceptacji przez Komisję Europejską przygotowanych do wdrażania przedsięwzięć i otrzymania dofinansowania na ich realizację.
Po 1. przebudowa trasy r. Mogilskie <-> Wzg. Krzeslawickie byla w planach juz wczesniej, bodajze na 2012 rok, ale jak widac najprawdopodobniej nastapi to wczesniej.
Po 2. Coraz glosniej mowi sie o kolejnym przetargu na nowe wagony tramwajowe i najprawdopodbniej ich zakup bedzie finansowany wlasnie z tego funduszu.
Mnie sie osobiscie wydaje, iz zostanie to wrzucone do "jednego worka" wraz z budowa trasy do ul. Lipskiej, cos w stylu "budowa nowej trasy tramwajowej wraz zakupem x szt. taboru...", przy czym tym razem powinny to juz byc NGT6 o dl. 32 metrow.
Bardzo dobre wieści. Zgadzam się też z postulatem zakupu tramwajów 32 metrowych.
Linia na Hutę jest dobrze skonstruowana, bo od początku wydzielono torowiska. Nie mniej z powodów organizacyjnych do tej chwili tramwaje tłuką się niemiłosiernie długo. Myślę, że dałoby się skrócić czas przejazdu "4" na tej trasie nawet o 40-50%.
Wciąż jednak brakuje mi jakiejś decyzji miasta w sprawie linii na Mistrzejowice i Prądnik Czerwony.
Linia na Hutę jest dobrze skonstruowana, bo od początku wydzielono torowiska. Nie mniej z powodów organizacyjnych do tej chwili tramwaje tłuką się niemiłosiernie długo. Myślę, że dałoby się skrócić czas przejazdu "4" na tej trasie nawet o 40-50%.
Wciąż jednak brakuje mi jakiejś decyzji miasta w sprawie linii na Mistrzejowice i Prądnik Czerwony.
JASPERS
Brawo, oby tylko władze Krakowa "nie przespały" tego projektu. Idea budowy nowej linii tramwajowej jest naprawdę świetna
Na linie na Pradnik to niestety jeszcze bardzo dlugo poczekamy.... Po 1. jest tam problem z gruntami, po 2. tramwaj mialby jezdzic w niektorych miejscach na tyle blisko budynkow, iz planowano budowac tam torowisko w jakiejs innej technologi zeby go dodatkowo wyciszyc co zdecydowanie powieksza koszty.Lopez pisze:Bardzo dobre wieści. Zgadzam się też z postulatem zakupu tramwajów 32 metrowych.
Linia na Hutę jest dobrze skonstruowana, bo od początku wydzielono torowiska. Nie mniej z powodów organizacyjnych do tej chwili tramwaje tłuką się niemiłosiernie długo. Myślę, że dałoby się skrócić czas przejazdu "4" na tej trasie nawet o 40-50%.
Wciąż jednak brakuje mi jakiejś decyzji miasta w sprawie linii na Mistrzejowice i Prądnik Czerwony.
Nawet jak unia sypnie kase, to i tak zanim zalatwia wszystkie formalnosci jeszcze dlugo minie... To samo jest zreszta z linia na Kampus, kasa jest (swoja droga to nie wiem czy linia na Kampus nie miala byc pierwotnie budowa wlasnie za te pieniadze z funduszu Jaspers... ) ale protesty i formalnosci opozniaja inwestycje...
To fakt, że linia na Kampus jest bardziej potrzebna. Wydaje mi się, że właśnie powstanie wcześniej. Skoro już w tym roku cośtam planują i idzie kilka milionów na ten cel... Kojarzę też jakoś informację, że inwestycja ma się zacząć solidnie w przyszłym roku Linia na Lipską jest tu dużo bardziej z tyłu.szubak pisze:Dobrze ze cos tam ruszaja, ale jednak linia na Kampus przydalaby sie bardziej niz ta na Lipska (czyt. lepiej jakby odwrocili kolejnosc inwestycji...).
[ Dodano: 03 Kwi 2007 01:05 ]
A tak przy okazji - ktoś wie jak miałaby potencjalnie przebiegać ta linia na Prądnik Czerwony?
Z Kampusem to sie grzebia juz od wielu lat, ale tam problemem sa 1. protesty okolicznych mieszkancow, 2. sprawy wlasnosciowe dt. gruntow. Linia na Lipska jest o tyle prostsza w budowie, iz wiekszosc gruntow nalezy do miasta, jesli chodzi o strone finansowa tez juz wszystko niedlugo powinno byc domkniete.
Co do linii na Pradnik to nie powiem Ci dokladnie, musialbym odgrzebac gdzies na dysku jakies papiery tego dotyczace. Jak to gdzies odnajde to napisze Natomiast jak masz troche czasu to zachecam zeby sie tam przejsc, lepiej to nawet na rowerqu pojechac, w niektorych miejscach bardzo fajnie widac miejsca w ktorych lini bedzie przebiegac. Tak najogolniej no to z Cm. Rakowickiego do Lublanskiej (tam gdzies w okolicy stacji benzynowej bedzie wychodzic), potem Lublanska -> r. Polsadu -> Lublanska -> Dobrego Pasterza -> najprawdopodobniej gdzies w okolicy ul. Bohomolca -> do petli Mistrzejowice.
Co do linii na Pradnik to nie powiem Ci dokladnie, musialbym odgrzebac gdzies na dysku jakies papiery tego dotyczace. Jak to gdzies odnajde to napisze Natomiast jak masz troche czasu to zachecam zeby sie tam przejsc, lepiej to nawet na rowerqu pojechac, w niektorych miejscach bardzo fajnie widac miejsca w ktorych lini bedzie przebiegac. Tak najogolniej no to z Cm. Rakowickiego do Lublanskiej (tam gdzies w okolicy stacji benzynowej bedzie wychodzic), potem Lublanska -> r. Polsadu -> Lublanska -> Dobrego Pasterza -> najprawdopodobniej gdzies w okolicy ul. Bohomolca -> do petli Mistrzejowice.
Dzięki. No właśnie jakoś tak bym to widział. Zresztą tam nie ma zbyt wielu możliwości. Wystarczy popatrzeć na plan miastaszubak pisze: Tak najogolniej no to z Cm. Rakowickiego do Lublanskiej (tam gdzies w okolicy stacji benzynowej bedzie wychodzic), potem Lublanska -> r. Polsadu -> Lublanska -> Dobrego Pasterza -> najprawdopodobniej gdzies w okolicy ul. Bohomolca -> do petli Mistrzejowice.
[ Dodano: 14 Kwi 2007 19:02 ]
Uświadomiłem sobie ostatnio, że trasa na Płaszów z Ronda Grzegórzeckiego musiałabyć planowana już co najmniej kilka lat wstecz, chociaż ja o niej wcześniej bezpośrednio nie słyszałem. Otóż most Kotlarski ma w środkowej części wyznaczone miejsce na torowisko, a na dojazdach do niego pozostawiono pasy zieleni idealnie pasujące dla nowej linii tramwajowej