[Hist]Testy wagonów tramwajowych w latach 90
[Hist]Testy wagonów tramwajowych w latach 90
Przypominają mi się tłumy, które usiłowały się wciskać do testowanych w Warszawie tramwajów: GT6N z Bremen w 1992r oraz wagonów Citadis 200 i wypożyczonym na obchody 400-lecia stołeczności Warszawy GT6N z Berlina w 1996r. Wtedy przejechać się takim to było coś...Wilchelm pisze:W końcu po przesiadce z malucha do mercedesa też nie jest prosto
Ostatnio zmieniony 2007-12-12, 01:21 przez TLG, łącznie zmieniany 1 raz.
Pamiętam to doskonale. Sam w tym uczestniczyłemTLG pisze:Przypominają mi się tłumy, które usiłowały się wciskać do testowanych w Warszawie tramwajów: GT6N z Bremen w 1992r oraz wagonów Citadis 200 i wypożyczonym na obchody 400-lecia stołeczności Warszawy GT6N z Berlina w 1996r. Wtedy przejechać się takim to było coś...
Ciekawy jestem, czy teraz Wrocław przechodzi podobne sceny ?
ZTCW tak, testowano wagon GT6N #801 z Bremen. Kursował na specjalnej linii z Ogrodów na Piątkowską, stacjonował przez 3 dni w zajezdni "Głogowska". Była to akcja reklamowa producenta (MAN+AEG), wagon swiedził wówczas także Warszawę (kursował na linii 36), Kraków, Pragę (?), Berlin i kilka innych miast europejskich.W 1992 roku w Poznaniu były testy wagonów niskopodłogowych?
(Zejdę trochę na OT, ale wartościowe)
Oczywiście. Nawet MZK Warszawa, które obawiało się kolejnego "szoku technologicznego" mają jeszcze w pamięci falę awarii wagonów 13N w latach 60. Także Konstal nie podjął się zakupu licencji. GT6N był droższy od produkowanych 105Na kilkanaście razy. Powstał wówczas projekt tramwaju 110N z podłogą na wysokości 700mm nad główką szyny (oraz kilkoma innymi różnicami jak silniki prądu stałego+chopper tyrystorowy proj. IEl zamiast silników asynchro+falownik). Projekt finansował Komitet Badań Naukowych. Ale szmal z KBN się skończył,a nabywca sie nie znalazł, częściowo ukończone pudło zezłomowano w 1998r.KKS pisze:wtedy na takie tramwaje żadne miasto w Polsce nie mogło sobie pozwolić