[Hist]Testy wagonów tramwajowych w latach 90

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

[Hist]Testy wagonów tramwajowych w latach 90

Post autor: TLG »

Wilchelm pisze:W końcu po przesiadce z malucha do mercedesa też nie jest prosto
Przypominają mi się tłumy, które usiłowały się wciskać do testowanych w Warszawie tramwajów: GT6N z Bremen w 1992r oraz wagonów Citadis 200 i wypożyczonym na obchody 400-lecia stołeczności Warszawy GT6N z Berlina w 1996r. Wtedy przejechać się takim to było coś... ;)
Ostatnio zmieniony 2007-12-12, 01:21 przez TLG, łącznie zmieniany 1 raz.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Wilchelm pisze:czy odczekanie aby pojechać Skodą
No cóż, w 1969 r. we Wocławiu były takie same sceny, kiedy ludzie przepuszczali N-ki, aby przejechać się 102N ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Przypominają mi się tłumy, które usiłowały się wciskać do testowanych w Warszawie tramwajów: GT6N z Bremen w 1992r oraz wagonów Citadis 200 i wypożyczonym na obchody 400-lecia stołeczności Warszawy GT6N z Berlina w 1996r. Wtedy przejechać się takim to było coś...
Pamiętam to doskonale. Sam w tym uczestniczyłem :mruga:

Ciekawy jestem, czy teraz Wrocław przechodzi podobne sceny ? :)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

J-31 pisze: Ciekawy jestem, czy teraz Wrocław przechodzi podobne sceny ? :)
We Wrocławiu nie ma takiego głodu "zachodu". Stolica Dolnego Śląskiego jest w miarę nowoczesna i Skody budzą zainteresowanie, ale nie ludzie nie pchają się drzwiami i oknami ;-)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Wilchelm pisze:We Wrocławiu nie ma takiego głodu "zachodu
Pamietaj, że z J31 opisujemy sytuacje kolejno sprzed 15 i 11 lat. Z resztą u ans z "bremeczykiem" nie było źle. Na testach w Poznaniu to dopiero mieli skale porównawczą, wtedy w Poznaniu jeszcze jeździły liniowo eNki

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

W 1992 roku w Poznaniu były testy wagonów niskopodłogowych?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

W 1992 roku w Poznaniu były testy wagonów niskopodłogowych?
ZTCW tak, testowano wagon GT6N #801 z Bremen. Kursował na specjalnej linii z Ogrodów na Piątkowską, stacjonował przez 3 dni w zajezdni "Głogowska". Była to akcja reklamowa producenta (MAN+AEG), wagon swiedził wówczas także Warszawę (kursował na linii 36), Kraków, Pragę (?), Berlin i kilka innych miast europejskich.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No właśnie miałem spytać, po co były te testy, chyba tylko dla szpanu producenta, bo wtedy na takie tramwaje żadne miasto w Polsce nie mogło sobie pozwolić, a tym bardziej Poznań, w którym jak zauważyłeś kursowały jeszcze liniowo enki ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

(Zejdę trochę na OT, ale wartościowe)
KKS pisze:wtedy na takie tramwaje żadne miasto w Polsce nie mogło sobie pozwolić
Oczywiście. Nawet MZK Warszawa, które obawiało się kolejnego "szoku technologicznego" mają jeszcze w pamięci falę awarii wagonów 13N w latach 60. Także Konstal nie podjął się zakupu licencji. GT6N był droższy od produkowanych 105Na kilkanaście razy. Powstał wówczas projekt tramwaju 110N z podłogą na wysokości 700mm nad główką szyny (oraz kilkoma innymi różnicami jak silniki prądu stałego+chopper tyrystorowy proj. IEl zamiast silników asynchro+falownik). Projekt finansował Komitet Badań Naukowych. Ale szmal z KBN się skończył,a nabywca sie nie znalazł, częściowo ukończone pudło zezłomowano w 1998r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”