Problemy tramwajów niskopodłogowych w Polsce

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Problemy tramwajów niskopodłogowych w Polsce

Post autor: faja_k »

J-31 pisze:Taki stan rzeczy spowodował, że natychmiast ucierpiały na tym najpierw Neoplany, a potem MAN-y
W Poznaniu jakoś Neoplany na tym dużo bardziej ucierpiały... Hm, no tak, w końcu jeżdżą po wschodzie :P
J-31 pisze:Niedawno był przypadek, że przez pewien czas na linię 123 nie puszczano niskaczy z powodu... złej jakości drogi. Powód: dziury Oczywiście dzisiaj normalnie już kursują
W Poznaniu z kolei niskopodłogowe przegubowce nie mogą jeździć na linii 95, ze względu na zły stan jednego z przejazdów kolejowych. A że jest to linia jadąca nad jezioro, to w wakacje Poznaniacy odkrywają na nowo uroki tych klimatyzowanych węgierskich cud techniki :P
Normalką jest zaś fakt, iż nie wszędzie, ze względu na stan torowiska (choć nie tylko) mogą jeździć niskopodłogowe tramwaje.
A jak jest z tym u Was?
Sorry za OT, ale jestem ciekaw, czy w innych częściach Polski również są takie problemy ;)

Posty wydzielone z tematu: "komunikacja miejska w TV". Mod J-31 ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Normalką jest zaś fakt, iż nie wszędzie, ze względu na stan torowiska (choć nie tylko) mogą jeździć niskopodłogowe tramwaje.
A jak jest z tym u Was?
U mnie tylko niskopodłogowe tramwaje mogą jeździć na 3 liniach, ponieważ torowisko na tej trasie nie jest zbyt uszkodzone, a duża część torowiska jest nowa i jedynie na tych 3 liniach został zaprogramowany system głosowy zapowiadania przystanków ;)

Jeśli chodzi o niskopodłogowce i ich wyjazd na linie, to u mnie na liniach 9 i 910 nie mogą jeździć ze względu na dość ostry zjazd koło centrum handlowego. A o przegubach niskopodłogowych nie ma tam co marzyć ze względu na to, że by się w tamtym miejscu po prostu złamały :mruga:
Natomiast znalazło by się jeszcze pare linie autobusowych gdzie tabor CN nie może jechać.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

U nas we Wrocławiu, jedynym typem niskaczy, jaki może jeździć po każdym torowisku, to Protram 205WrAs, który posiada zregenerowane wózki od Konstali 105N/102Na.

Drugi typ niskopodłogowców: Skody 16T zaś od pierwszego kursu liniowego jeździły na linii 2 z Krzyków do Katedry przez Pl. Dominikański i dalej przez Pl. Bema do Krzyków,
a obecnie ze względu na otwarcie Pl. Grunwaldzkiego, można je spotkać wyłącznie na linii 6, jeżdżącej z Krzyków do Zajezdni przy ul. Słowiańskiej, przez Pl. Teatralny, ul. Szewską, Pl. Bema.

ppln

Post autor: ppln »

W Łodzi niskie tramwaje jeżdżą na 2 liniach - 10 (W-Z) i 46 (1 GT8NF, Chocianowice-Ozorków). Wkrótce będą jeździć na 11(A), czyli ŁTR-ze. Właściwie to 46 pokrywa się w 100% z 11A czyli można powiedzieć, że mamy już przedsmak ŁTRu :) A ten GT8NF jest naprawdę porządny, lepszy niż zwykłe GT8.

Co do tematu to dzisiaj w Wydarzeniach w Polsacie była pokazana fabryka Solarisa i wozy dla Berlina i Warszawy, w reportażu o obniżeniu składki rentalnej.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Kędzior pisze:Skody 16T zaś od pierwszego kursu liniowego jeździły na linii 2 z Krzyków do Katedry przez Pl. Dominikański i dalej przez Pl. Bema do Krzyków,
a obecnie ze względu na otwarcie Pl. Grunwaldzkiego, można je spotkać wyłącznie na linii 6, jeżdżącej z Krzyków do Zajezdni przy ul. Słowiańskiej, przez Pl. Teatralny, ul. Szewską, Pl. Bema.
Z tego, co wiem, ze Skodami był podobny problem, jak u nas z Tatrami świeżo po dostawach. Mogły one jeździć tylko na linii 12, oraz ewentualnie na 7, z tym, że ta druga była wtedy jedyną linią, która nie wjeżdżała do centrum, a niska podłoga musiała być na tych bardziej reprezentacyjnych liniach... Obecnie Tatry mogą jeździć na liniach 1, 6, 7, 12, 14 i 15, a Combina na 1, 6, 7, 12, 14, 15, 16 i 18, od września także na 5 i 13 ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:A jak jest z tym u Was?
Sorry za OT, ale jestem ciekaw, czy w innych częściach Polski również są takie problemy ;)
Po pierwsze już OT, ponieważ temat wydzieliłem.

A co do Twojego tematu, to ... u nas na wschodzie :P ... jest znacznie lepiej niż u Was na zachodzie :smile2:

Na poczatku lat 90-tych stan torowisk w Warszawie był makabryczny. I kiedy testowano pierwsze niskopodłogowe tramwaje (AEG, Adtranz), pojawił się problem - gdzie miałyby jeździć. Była tylko jedna linia, po której mogły one bezpiecznie się poruszać (linia 36 Marymont-Wyścigi).

Dzisiaj nie ma z tym problemów. A nasze 116-stki, pojawiają się wszędzie. Pozostaje pytanie, czy takich problemów nie będą miały "PESY" i "Puma". Na odpowiedź musimy poczekać :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze: I kiedy testowano pierwsze niskopodłogowe tramwaje (AEG, Adtranz), pojawił się problem - gdzie miałyby jeździć. Była tylko jedna linia, po której mogły one bezpiecznie się poruszać (linia 36 Marymont-Wyścigi).
Nie chcę Ci nic wytykać, ale przypomnę, ze w pierwszym etapie jazd "berlińczyka" nie jeździł on na 36, gdyż wystające płyty na Marszałkowskiej stanowiły zagrożenie dla elementów podwozia. Pierwotnie jeździł on na 16. Dopiero po drobnych pracach naprawczych wypuszczono go na 36.
J-31 pisze:Dzisiaj nie ma z tym problemów. A nasze 116-stki, pojawiają się wszędzie.
Jednak u-botowi trochę bliżej do "stopiątki" niż nowoczesnych konstrukcji.
J-31 pisze:Pozostaje pytanie, czy takich problemów nie będą miały "PESY
Akurat dla PES będzie właśnie remontowane torowisko w Alejach więc wiadomo. A PUMA pewnie też może wyjechać na większość tras. W Warszawie mamy dobre torowiska, to już nie to samo, co 10-15 lat temu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Nie chcę Ci nic wytykać, ale przypomnę, ze w pierwszym etapie jazd "berlińczyka" nie jeździł on na 36, gdyż wystające płyty na Marszałkowskiej stanowiły zagrożenie dla elementów podwozia
Tak, ale EAG testowano jednak znacznie wcześniej. I jednak jeździł na linii 36. A płyty wcale mu nie przeszkadzały, chociaż Adtranz jest niesamowicie niski, zatem nie dziwię się ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Tak, ale AEG testowano jednak znacznie wcześniej. I jednak jeździł na linii 36. A płyty wcale mu nie przeszkadzały, chociaż Adtranz jest niesamowicie niski, zatem nie dziwię się
"Bremeńczyk" też był całkowicie niskopodłogowy. Jednak widocznie 4 lata wystarczyły na podogrszenie stanu nawierzchni.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:A ten GT8NF jest naprawdę porządny, lepszy niż zwykłe GT8.
Ma ktoś fotkę?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Hm... Może źle się wyraziłem. W Poznaniu niskopodłogowce ze względu na stan torowiska nie mogą wjechać tylko na Dębiec. Na innych trasach problemem są łuki i szerokość niskopodłogowca. Tak więc u-boot i w Poznaniu mógłby wszędzie jeździć ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

KKS pisze:Z tego, co wiem, ze Skodami był podobny problem, jak u nas z Tatrami świeżo po dostawach.
Prawdę mówiąc to Skody nie powinny jeździć na żadnej linii, a wszystko przez ZDiK, który wybudował łuk, po którym nie wolno skręcać i Skody muszą jeździć przez fatalne torowisko na ul. Podwale...

ppln

Post autor: ppln »

Ostatnio zmieniony 2007-06-16, 00:32 przez ppln, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:ep40 napisał:
Ma ktoś fotkę?
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... ticket=746
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... ticket=746
Dzięki za fotki, popełniłeś jednak drobny błąd który zaznaczyłem.

A ja poprawiłem. Mod. J-31 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”