Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Jakiś uraz mają do takich wagonów, czy co?
Raczej po tym co Pesa i Alstom pokazały, to uraz do braku sensownego rozmieszczenia wnętrza.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Coffee pisze:Alstom pokazał
Akurat w Polsce Alstom nie pokazał nic niskopodłogowego w 100% (nie licząc prototypu X04 badanego w Konstalu)

karski1

Post autor: karski1 »

OPi pisze:Kraków będzie miał po Warszawie chyba najwięcej niskaczy w Polsce, ale o dziwo nigdy nie sięgają do 100% niskopodłogowe. Dziwne. Jakiś uraz mają do takich wagonów, czy co?
Wina przystanków tramwajowych i torowiska. Niestety w Polsce nie ma w 100% równego, płaskiego jak deska torowiska, aby tramwaje były całkiem niskopodłogowe.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Nie rozumiem. Kraków ma w moim mniemaniu jedną z najlepiej utrzymanych sieci tramwajowych w kraju i nie możecie mimo to używać 100-procentówek?

sphinx

Post autor: sphinx »

Ale różnica między 100 i 90% niskiej podłogi jest bez znaczenia, to minimalne ułatwienie dla producenta, ale technicznie to niemal identyczne pojazdy wymagające równych torowisk.
TLG pisze:A może coś takiego? :D

Kod: Zaznacz cały

                        >
[oo__][oo__][oo__][oo__oo]
Alstom już pokazał coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

[oo__][oo__][oo__oo][__oo]
I myślę że o ten układ chodzi i na nim się skupią oferenci.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Kraków i krzyżówka TTNG z C301? To by była dopiero ciekawa rzecz, chociaż Alstom jest na to zbyt mało elastyczny. Francuzi inwestują wprawdzie w Konstal, ale na nasz rynek chyba zupełnie położyli lachę. A i tak pewnie skończy się na NGT10. W końcu nie może być inaczej :D

sphinx

Post autor: sphinx »

Ale mi chodzi tylko o układ członów/wózków. NGT10 jeśli powstanie raczej będzie mieć coś w tym stylu:

Kod: Zaznacz cały

[oo__][oo__][oo__oo][__oo]

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

TLG pisze:A i tak pewnie skończy się na NGT10
Pewnie tak, ale doszły mnie plotki, że Solaris szykuje Tramino w takim układzie:

Kod: Zaznacz cały

[oo__][oo__]oo[__oo][__oo]
Ze środkowym wózkiem Jacobsa.

sphinx

Post autor: sphinx »

Tylko czy Jacobsy można uznać za wózki obrotowe? Bo chyba nie bardzo, a takie są wymagane.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Szczerze mówiąc coś mi mówi, że to są tylko plotki. Chociaż rozwiązanie jest niegłupie.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

sphinx pisze:Bo chyba nie bardzo, a takie są wymagane.
Niby dlaczego nie? Obracać się, obracają tylko z całą tarczą przegubu.
TLG pisze:Szczerze mówiąc coś mi mówi, że to są tylko plotki.
Też mi się tak zdaje. Ale takie informacje do mnie dotarły, więc się nimi dzielę.

BTW: Na dobrą sprawę, na upartego, to aż 3 wózki w tym Tramino mogłyby być "Jakobsowymi".

Kod: Zaznacz cały

[oo__]oo[____]oo[____]oo[__oo]

sphinx

Post autor: sphinx »

Wtedy wyszedł by odpowiednik Skody 15T.

Wg mnie pociąganie Jacobsów pod wózki obrotowe będzie trochę na wyrost (bo się na swój sposób obracają). W tramwajach zasadniczo mamy wózki sztywne, obrotowe i Jacobsa i dla MPK raczej chodziło o tą drugą konstrukcję.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »


Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech »

Kolejny "Bombardier dla ubogich"? :P

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

[OT] Jestem pod wrażeniem twoich rysunków, czy istniałaby możliwość prezentacji niektórych z nich w odpowiednim temacie w działach rysunkowych na kmf? [/EOT]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Bombardier może i dla ubogich, ale za to w jakim pięknym otoczeniu!

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Wojciech pisze:Kolejny "Bombardier dla ubogich"?
Czemu dla ubogich? Z boku toto mi wygląda jak NGT8 tyle że ma jeden człon więcej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Po prostu przedłużona PESA Twist, ja tego tramwaju nie uważam za "Bombardiera dla ubogich" ;)

Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech »

M_Szymkowiak pisze:Czemu dla ubogich?
J-31 pisze:ja tego tramwaju nie uważam za "Bombardiera dla ubogich"
Bardziej chodziło mi o to:
https://www.ttc.ca/About_the_TTC/Projec ... /index.jsp

(takie skojarzenie, nie żebym miał coś przeciwko Pesie ;) )

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

TLG pisze:A może coś takiego...?
Jestem naprawdę pod wrażeniem rysunku, ale tyle samego tramwaju, co przystanku, genialne!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”