Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Pierwszy wyjedzie najprawdopodobniej 20 wrzesnia, wlasnie na czesciowe otwarcie Mogilskiego.
Co do samego ronda, dla tramwajow udostepniona zostanie na razie relacja Mogilska <Lubicz> Centrum zajmuje kilkanascie/kilkadziesiat minut, a kursujace tamtedy dwie czy trzy linie autobusowe nie przejma calego potoku pasazerskiego z al. Pokoju.
ad. bombardierow, nastepne zamowienie najprawdopodobniej rozpisane zostanie pod wagony NGT8, ew wydluzone NGT6 (czyli takie, jakie mialy zostac zakupione w obecnym przetargu...). Poza tym, zwroccie uwage na fakt, iz obecnie przy kazdym wiekszym remoncie linii/budowie nowej trasy kupuje sie rowniez nowe wagony. A przed nami, w nie tak odleglym czasie budowa trasy na Lipska, oraz najprawdopodobniej remont torowiska Mogilskie <-> Wzgorza Krzeslawickie.
Co do samego ronda, dla tramwajow udostepniona zostanie na razie relacja Mogilska <Lubicz> Centrum zajmuje kilkanascie/kilkadziesiat minut, a kursujace tamtedy dwie czy trzy linie autobusowe nie przejma calego potoku pasazerskiego z al. Pokoju.
ad. bombardierow, nastepne zamowienie najprawdopodobniej rozpisane zostanie pod wagony NGT8, ew wydluzone NGT6 (czyli takie, jakie mialy zostac zakupione w obecnym przetargu...). Poza tym, zwroccie uwage na fakt, iz obecnie przy kazdym wiekszym remoncie linii/budowie nowej trasy kupuje sie rowniez nowe wagony. A przed nami, w nie tak odleglym czasie budowa trasy na Lipska, oraz najprawdopodobniej remont torowiska Mogilskie <-> Wzgorza Krzeslawickie.
Bo to ułatwia finansowanie z funduszy UE.szubak pisze:obecnie przy kazdym wiekszym remoncie linii/budowie nowej trasy kupuje sie rowniez nowe wagony
Szybciej niż Lipska i Jan Pawła II ma powstać odcinek na Ruczaj. Nie jestem pewien jak tu wygląda sprawa z dotacjami, ale podejrzewam, że też jest możliwy przetarg na kilka-kilkanaście składów pod tym kątem. Oczywiście lepiej byłoby zamówić jednorazowo np. 100 bombardierów z terminami dostaw w ciągu 8-10 lat, ale trzeba by takiemu przedsięwzięciu zapewnić gwarancje finansowe z góry. MPK Kraków ma już pewnie u Bombardiera kartę stałego klienta, jednak taki duży kontrakt zawsze oznaczałby pewne oszczędności.
Wczesniej powstanie Lipska. Jesli chodzi o Ruczaj sa problemy z pozyskaniem calosci terenu pod inwestycje... A Lipska ruszy w przyszlym, najpozniej w 2009 roku.
Co do JPII, rozpoczecie remontu trasy Mogilskie <-> Wzgorza wraz z przystosowaniem do parametrow KST (montaz systemu siemensa, bo ZDiT i tak sygnalizacje zapewne spieprzy) bylo planowane zdaje sie wlasnie na 2008 rok. Przy czym jest to inwestycja na kilka lat, chodzi przeciez o ponad 20km torowiska
Co do JPII, rozpoczecie remontu trasy Mogilskie <-> Wzgorza wraz z przystosowaniem do parametrow KST (montaz systemu siemensa, bo ZDiT i tak sygnalizacje zapewne spieprzy) bylo planowane zdaje sie wlasnie na 2008 rok. Przy czym jest to inwestycja na kilka lat, chodzi przeciez o ponad 20km torowiska
Czy oznacza to, że torowisko w al. JPII będzie zamknięte ? Jeśli tak, to czy nie można go było wyremontować teraz, kiedy jest zamknięte ?szubak pisze:Co do JPII, rozpoczecie remontu trasy Mogilskie <-> Wzgorza wraz z przystosowaniem do parametrow KST (montaz systemu siemensa, bo ZDiT i tak sygnalizacje zapewne spieprzy) bylo planowane zdaje sie wlasnie na 2008 rok. Przy czym jest to inwestycja na kilka lat, chodzi przeciez o ponad 20km torowiska
Przejeżdżają od kilku miesięcy w linii ul. Lubicz-Mogilska. Przystanek tymczasowy Rondo Mogilskie znajduje się na Mogilskiej k. Grunwaldzkiej. Być może już od poniedziałku zostanie otwarta dola płyta Ronda... A właściwie to już nie ronda, bo Mogilskie jest już węzłem drogowym. Wg prawa o ruchu drogowym utraciło swój porzedni statusJ-31 pisze:Jak wygląda sprawa ronda Mogilskiego ? Czy przejeżdżają już tamtędy tramwaje ?
Do października trzeba poczekać na otwarcie połączeń w linii Lubomirskiego (tunel)-Powstania Warszawskiego.
Swoją drogą dolna płyta zostałą zagospodarowana beznadziejnie IMO. Powstał właściwie duży wybrukowany plac. Tak jak na Pawiej nie postawiono płotków odgradzających torowiska od chodników, więc w każdej chwili jakiś pieszy może wtargnąć na jezdnię. Z kolei tramwaj wyjeżdżając z tunelu będzie się musiał prawie zatrzymać przed przejściem dla pieszych bo cokół podtrzymujacy górną płytę powoduje, że nie widać pieszych zbliżających się do zebry.
Uroczyste otwarcie poziomu -1 w sobotę, przystanki będą czynne od niedzieli. Z dworca to 4, 5, 9, 10, 15 i ewentualnie w niedziele lub święta 40. Można też autobusami 124, 152, 424 i 502 - to z Basztowej. Od strony wschodniej dworca - 115, 182, 185, 192, 287 i 292 (jeszcze 501 ale spod Politechniki lub Uniwersytetu Ekonomicznego bo na Dworcu Wschodnim nie zatrzymuje się). Generalnie to jest tak blisko, że pieszo też można.
http://www.komunikacja.krakow.pl/mapa/
http://www.komunikacja.krakow.pl/mapa/
A wybierasz się do Krakowa?J-31 pisze:Ok. Dzięki. A którymi liniami można się tam dostać bezpośrednio z rejonu dworca Głównego ?
Pieszo to jest z Dworca max. 10 minut a jak się wyjdzie od strony Rakowickiej to 5 Póki co teren jest jeszcze poogradzany i szwędają się tylko panowie w pomarańczowaych kamizelkach. Przez te zmniany czeka mnie wstawanie 10 minut wcześniej do pracy bo będę miał teraz dalej z przystanku
Nie dziwię się, to jest pewna nowość. Ja też nie mogę się doczekać by to zobaczyćLopez pisze:Jestem dziś po pierwszym spacerze po dolnej płycie Ronda. Poza tym o czym wcześniej pisałem - czyli że powstała kolejna betonowo-kamienna pustynia - widziałem rano sporo błądzących i zdesperowanych ludzi szukających przystanku tramwajowego. Wszyscy oglądają otwarte Rondo z wyraźnym zaciekawieniem.
Przystanki przez moment dzialaly juz ponoc w sobote...
Wogole to nowe Mogilskie to jakas parodia.... Wpompowano tam olbrzymie pieniadze, ale co z tego, ze tramwaj ma bezkolizyjny przejazd za kilkaset milionow, skoro na pochylniach stoja ograniczenia do..... 10km/h, a nastepnie czekaja swiatla, ktore trzymaja kolejne kilkanascie sekund... Na skrzyzowaniu, torow tramwajowych z torami tramwajowymi, po ktorych do pazdziernika bedzie sie dalo przejechac jedynie na wprost. Do tego totalnie niewykorzystana przestrzen na dolnym poziomie, powstal olbrzymi betonowy plac, ale juz nikt nie pomyslac chocby o glupim kiosku, jaki moglby sie tam znalezc...
Wogole to nowe Mogilskie to jakas parodia.... Wpompowano tam olbrzymie pieniadze, ale co z tego, ze tramwaj ma bezkolizyjny przejazd za kilkaset milionow, skoro na pochylniach stoja ograniczenia do..... 10km/h, a nastepnie czekaja swiatla, ktore trzymaja kolejne kilkanascie sekund... Na skrzyzowaniu, torow tramwajowych z torami tramwajowymi, po ktorych do pazdziernika bedzie sie dalo przejechac jedynie na wprost. Do tego totalnie niewykorzystana przestrzen na dolnym poziomie, powstal olbrzymi betonowy plac, ale juz nikt nie pomyslac chocby o glupim kiosku, jaki moglby sie tam znalezc...
kurcze no jak dla mnie taki remont mialby w tym miejscu sens pod 3 warunkami:
a/ bezkolizyjny, szybki rpzejazd dla tramwajow
b/ autobusy razem z tramami na -1
c/ praktycznie wykorzystana przestrzen miejska na dolnym poziomie
Jak na razie w calosci nie zostal spelniony ani jeden
A ruchome schody przy kazdym wejsciu, czy tysiace m^2 nikomu niepotrzebnej drogiej kostki, ew. odbudowa fortu ktora sie tak chelpi miasto wiekszosci osob raczej potrzebne zupelnie nie sa... W sumie to mogli tam postawic z brazu pomnik obecnych wladz miasta, bylaby pamiatka po spartolonej inwestycji
BTW. boje sie co z tunelem, mam nadzieje ze w trosce o pieszych, ktorzy moga w jakis sposob tam wejsc, nie bedzie na calej jego dlugosci ograniczenia do 10...
W sumie to istnieje jeszcze drugie niebezpieczenstwo. Na calej dlugosci tunelu zamontowana ma byc SBL, jesli zrobia jedna sekcje na caly tunel, to moze okazac sie, ze przepustowosc bedzie mniejsza od ilosci wpuszczonych tam tramow...
a/ bezkolizyjny, szybki rpzejazd dla tramwajow
b/ autobusy razem z tramami na -1
c/ praktycznie wykorzystana przestrzen miejska na dolnym poziomie
Jak na razie w calosci nie zostal spelniony ani jeden
A ruchome schody przy kazdym wejsciu, czy tysiace m^2 nikomu niepotrzebnej drogiej kostki, ew. odbudowa fortu ktora sie tak chelpi miasto wiekszosci osob raczej potrzebne zupelnie nie sa... W sumie to mogli tam postawic z brazu pomnik obecnych wladz miasta, bylaby pamiatka po spartolonej inwestycji
BTW. boje sie co z tunelem, mam nadzieje ze w trosce o pieszych, ktorzy moga w jakis sposob tam wejsc, nie bedzie na calej jego dlugosci ograniczenia do 10...
W sumie to istnieje jeszcze drugie niebezpieczenstwo. Na calej dlugosci tunelu zamontowana ma byc SBL, jesli zrobia jedna sekcje na caly tunel, to moze okazac sie, ze przepustowosc bedzie mniejsza od ilosci wpuszczonych tam tramow...
Panowie, nie od razu Kraków zbudowano. Ta inwestycja - z tego co wiem - nie została jeszcze ukończona. Zatem cierpliwości. Poczekajcie, aż oni to całkowicie skończą i puszczą ruch, również w tunelu. Przy najbliższej możliwości, sam się tam chętnie wybiorę by zobaczyć co zostało już zrobione i jak to wygląda obecnie