Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Rondo Mogilskie ma być otwarte już za około 10 dni. Wówczas tramwaje pojadą tamtędy prosto z Lubicz w Mogilską
Wow. To szybko. No to na pewno będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców. ;)

No, ale wróćmy do tematu. Kiedy wyjedzie ten najnowszy NGT6 ? :)

szubak

Post autor: szubak »

Pierwszy wyjedzie najprawdopodobniej 20 wrzesnia, wlasnie na czesciowe otwarcie Mogilskiego.

Co do samego ronda, dla tramwajow udostepniona zostanie na razie relacja Mogilska <Lubicz> Centrum zajmuje kilkanascie/kilkadziesiat minut, a kursujace tamtedy dwie czy trzy linie autobusowe nie przejma calego potoku pasazerskiego z al. Pokoju.

ad. bombardierow, nastepne zamowienie najprawdopodobniej rozpisane zostanie pod wagony NGT8, ew wydluzone NGT6 (czyli takie, jakie mialy zostac zakupione w obecnym przetargu...). Poza tym, zwroccie uwage na fakt, iz obecnie przy kazdym wiekszym remoncie linii/budowie nowej trasy kupuje sie rowniez nowe wagony. A przed nami, w nie tak odleglym czasie budowa trasy na Lipska, oraz najprawdopodobniej remont torowiska Mogilskie <-> Wzgorza Krzeslawickie.

Lopez

Post autor: Lopez »

szubak pisze:obecnie przy kazdym wiekszym remoncie linii/budowie nowej trasy kupuje sie rowniez nowe wagony
Bo to ułatwia finansowanie z funduszy UE.
Szybciej niż Lipska i Jan Pawła II ma powstać odcinek na Ruczaj. Nie jestem pewien jak tu wygląda sprawa z dotacjami, ale podejrzewam, że też jest możliwy przetarg na kilka-kilkanaście składów pod tym kątem. Oczywiście lepiej byłoby zamówić jednorazowo np. 100 bombardierów z terminami dostaw w ciągu 8-10 lat, ale trzeba by takiemu przedsięwzięciu zapewnić gwarancje finansowe z góry. MPK Kraków ma już pewnie u Bombardiera kartę stałego klienta, jednak taki duży kontrakt zawsze oznaczałby pewne oszczędności.

szubak

Post autor: szubak »

Wczesniej powstanie Lipska. Jesli chodzi o Ruczaj sa problemy z pozyskaniem calosci terenu pod inwestycje... A Lipska ruszy w przyszlym, najpozniej w 2009 roku.

Co do JPII, rozpoczecie remontu trasy Mogilskie <-> Wzgorza wraz z przystosowaniem do parametrow KST (montaz systemu siemensa, bo ZDiT i tak sygnalizacje zapewne spieprzy) bylo planowane zdaje sie wlasnie na 2008 rok. Przy czym jest to inwestycja na kilka lat, chodzi przeciez o ponad 20km torowiska :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

szubak pisze:Co do JPII, rozpoczecie remontu trasy Mogilskie <-> Wzgorza wraz z przystosowaniem do parametrow KST (montaz systemu siemensa, bo ZDiT i tak sygnalizacje zapewne spieprzy) bylo planowane zdaje sie wlasnie na 2008 rok. Przy czym jest to inwestycja na kilka lat, chodzi przeciez o ponad 20km torowiska
Czy oznacza to, że torowisko w al. JPII będzie zamknięte ? Jeśli tak, to czy nie można go było wyremontować teraz, kiedy jest zamknięte ? ;)

szubak

Post autor: szubak »

Teraz jest zamkniete jedynie przez ok. 3 tygodnie.

Po 2. za jakis czas zamykaja Grzegorzeckie, z nieprzejezdna JPII nie byloby polaczenia Centrum z NH :D

Lopez

Post autor: Lopez »

Prędzej czy później i tak trzeba będzie to zrobić. Ale fakt, że już jest paraliż i byłby (będzie...) gorszy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak wygląda sprawa ronda Mogilskiego ? Czy przejeżdżają już tamtędy tramwaje ? ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:Jak wygląda sprawa ronda Mogilskiego ? Czy przejeżdżają już tamtędy tramwaje ?
Przejeżdżają od kilku miesięcy w linii ul. Lubicz-Mogilska. Przystanek tymczasowy Rondo Mogilskie znajduje się na Mogilskiej k. Grunwaldzkiej. Być może już od poniedziałku zostanie otwarta dola płyta Ronda... A właściwie to już nie ronda, bo Mogilskie jest już węzłem drogowym. Wg prawa o ruchu drogowym utraciło swój porzedni status ;)
Do października trzeba poczekać na otwarcie połączeń w linii Lubomirskiego (tunel)-Powstania Warszawskiego.
Swoją drogą dolna płyta zostałą zagospodarowana beznadziejnie IMO. Powstał właściwie duży wybrukowany plac. Tak jak na Pawiej nie postawiono płotków odgradzających torowiska od chodników, więc w każdej chwili jakiś pieszy może wtargnąć na jezdnię. Z kolei tramwaj wyjeżdżając z tunelu będzie się musiał prawie zatrzymać przed przejściem dla pieszych bo cokół podtrzymujacy górną płytę powoduje, że nie widać pieszych zbliżających się do zebry.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Dzięki. A którymi liniami można się tam dostać bezpośrednio z rejonu dworca Głównego ? ;)

lass

Post autor: lass »

Uroczyste otwarcie poziomu -1 w sobotę, przystanki będą czynne od niedzieli. Z dworca to 4, 5, 9, 10, 15 i ewentualnie w niedziele lub święta 40. Można też autobusami 124, 152, 424 i 502 - to z Basztowej. Od strony wschodniej dworca - 115, 182, 185, 192, 287 i 292 (jeszcze 501 ale spod Politechniki lub Uniwersytetu Ekonomicznego bo na Dworcu Wschodnim nie zatrzymuje się). Generalnie to jest tak blisko, że pieszo też można.
http://www.komunikacja.krakow.pl/mapa/

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:Ok. Dzięki. A którymi liniami można się tam dostać bezpośrednio z rejonu dworca Głównego ?
A wybierasz się do Krakowa?
Pieszo to jest z Dworca max. 10 minut a jak się wyjdzie od strony Rakowickiej to 5 :) Póki co teren jest jeszcze poogradzany i szwędają się tylko panowie w pomarańczowaych kamizelkach. Przez te zmniany czeka mnie wstawanie 10 minut wcześniej do pracy bo będę miał teraz dalej z przystanku :]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:A wybierasz się do Krakowa?
Tak, ale dopiero w kwietniu i tylko na dwie godziny - w Krakowie zamierzam złapać pociąg do Nowego Sącza (który też wyjeżdża z Warszawy :lol: ). I zamierzam przez te dwie godziny zajrzeć własnie na to rondo ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Jestem dziś po pierwszym spacerze po dolnej płycie Ronda. Poza tym o czym wcześniej pisałem - czyli że powstała kolejna betonowo-kamienna pustynia - widziałem rano sporo błądzących i zdesperowanych ludzi szukających przystanku tramwajowego. Wszyscy oglądają otwarte Rondo z wyraźnym zaciekawieniem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Jestem dziś po pierwszym spacerze po dolnej płycie Ronda. Poza tym o czym wcześniej pisałem - czyli że powstała kolejna betonowo-kamienna pustynia - widziałem rano sporo błądzących i zdesperowanych ludzi szukających przystanku tramwajowego. Wszyscy oglądają otwarte Rondo z wyraźnym zaciekawieniem.
Nie dziwię się, to jest pewna nowość. Ja też nie mogę się doczekać by to zobaczyć :)

szubak

Post autor: szubak »

Przystanki przez moment dzialaly juz ponoc w sobote...
Wogole to nowe Mogilskie to jakas parodia.... Wpompowano tam olbrzymie pieniadze, ale co z tego, ze tramwaj ma bezkolizyjny przejazd za kilkaset milionow, skoro na pochylniach stoja ograniczenia do..... 10km/h, a nastepnie czekaja swiatla, ktore trzymaja kolejne kilkanascie sekund... Na skrzyzowaniu, torow tramwajowych z torami tramwajowymi, po ktorych do pazdziernika bedzie sie dalo przejechac jedynie na wprost. Do tego totalnie niewykorzystana przestrzen na dolnym poziomie, powstal olbrzymi betonowy plac, ale juz nikt nie pomyslac chocby o glupim kiosku, jaki moglby sie tam znalezc...

Lopez

Post autor: Lopez »

szubak pisze:Wogole to nowe Mogilskie to jakas parodia...
Podpisuję się obiema rękami pod każdym słowem. Pewnie sam wyraziłbym to mniej dosadnie, ale z całą pewnością z punktu widzenia komunikacji tramwajowej remont R. Mogilskiego przyniósł co najwyżej rewolucję pozorną.

szubak

Post autor: szubak »

kurcze no jak dla mnie taki remont mialby w tym miejscu sens pod 3 warunkami:
a/ bezkolizyjny, szybki rpzejazd dla tramwajow
b/ autobusy razem z tramami na -1
c/ praktycznie wykorzystana przestrzen miejska na dolnym poziomie

Jak na razie w calosci nie zostal spelniony ani jeden :D

A ruchome schody przy kazdym wejsciu, czy tysiace m^2 nikomu niepotrzebnej drogiej kostki, ew. odbudowa fortu ktora sie tak chelpi miasto wiekszosci osob raczej potrzebne zupelnie nie sa... W sumie to mogli tam postawic z brazu pomnik obecnych wladz miasta, bylaby pamiatka po spartolonej inwestycji :D

BTW. boje sie co z tunelem, mam nadzieje ze w trosce o pieszych, ktorzy moga w jakis sposob tam wejsc, nie bedzie na calej jego dlugosci ograniczenia do 10...
W sumie to istnieje jeszcze drugie niebezpieczenstwo. Na calej dlugosci tunelu zamontowana ma byc SBL, jesli zrobia jedna sekcje na caly tunel, to moze okazac sie, ze przepustowosc bedzie mniejsza od ilosci wpuszczonych tam tramow... :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panowie, nie od razu Kraków zbudowano. Ta inwestycja - z tego co wiem - nie została jeszcze ukończona. Zatem cierpliwości. Poczekajcie, aż oni to całkowicie skończą i puszczą ruch, również w tunelu. Przy najbliższej możliwości, sam się tam chętnie wybiorę by zobaczyć co zostało już zrobione i jak to wygląda obecnie ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

@J-31: nie miałem okazji Cię jeszcze spytać co sądzisz o wyremontowanym Rondzie Mogilskim?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”