Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Nikt nie pisał, więc informuję społeczność KMF, że od zeszłego tygodnia (przedwyborczego...) mamy nową linię w Krakowie. Otwarta została z półrocznym wyprzedzeniem, chociaż do zakończenia całości inwestycji jeszcze daleko. Linia do Małego Płaszowa, bo o niej mowa, pozwoli na przyłączenia do sieci tramwajowej okolic, które do tej pory były niemal pustynią komunikacyjną. No i nawiasem mówiąc powstaje kolejny kierunek rozwoju miasta. Deweloperzy na pewno szybko zwęszą okazję.
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... &templId=6
Dodam jeszcze, że przejechałem się wczoraj właśnie po nowej trasie linią 20. Od Ronda Mogilskiego jazda trwa 14 minut, powrót tyle samo. Przynajmniej na razie, bo jest kilka newralgicznych miesc, gdzie bankowo będzie dochodziło do spowolnienia ruchu. Torowisko miłe dla oka, w całości zieloniutkie od świeżej trawy, na wysokości przystanków wyłożone kostką brukową. Na razie brak systemu elektronicznych tablic informacyjnych (pewien nie jestem, ale zdaje się mają być). Bardzo fajnie została skonstruowna pętla końcowa Mały Płaszów.
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... &templId=6
Dodam jeszcze, że przejechałem się wczoraj właśnie po nowej trasie linią 20. Od Ronda Mogilskiego jazda trwa 14 minut, powrót tyle samo. Przynajmniej na razie, bo jest kilka newralgicznych miesc, gdzie bankowo będzie dochodziło do spowolnienia ruchu. Torowisko miłe dla oka, w całości zieloniutkie od świeżej trawy, na wysokości przystanków wyłożone kostką brukową. Na razie brak systemu elektronicznych tablic informacyjnych (pewien nie jestem, ale zdaje się mają być). Bardzo fajnie została skonstruowna pętla końcowa Mały Płaszów.
A czy ten wagon aby na pewno wróci do Norymbergii, po remoncie ?Coffee pisze:W dniu dzisiejszym do Krakowa zawitał... GT6 #334 z Norymbergi. Na razie nie ustaliłem jeszcze jego celu przybycia, ale chodzą plotki, że przyjechał na remont (w tej dziedzinie Kraków z T4/GT6 ma już 21 lat doświadczenia).
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
No i mamy kolejną linię, tym razem na Ruczaj (docelowo do Kampusu UJ) Póki co końcówka jest czasowa, przystosowana do obsługi przez N8S i GT8S.
A ponadto wyjechał już EU8N numer 25 - 3036 - docelowo ma być jeszcze jeden - 3037. Przy okazji warto wspomnieć, iż MPK planuje sprowadzić 4 doczepy c6, a jak wiadomo części c6 posłużyły do budowy do kolejnych EU8N. Czyżby MPK najpierw skupowało c6 by potem kupić E6?
A ponadto wyjechał już EU8N numer 25 - 3036 - docelowo ma być jeszcze jeden - 3037. Przy okazji warto wspomnieć, iż MPK planuje sprowadzić 4 doczepy c6, a jak wiadomo części c6 posłużyły do budowy do kolejnych EU8N. Czyżby MPK najpierw skupowało c6 by potem kupić E6?
Dwanaście. Ot, tak by Prądnikowi i Bronowicom zrobić na złośćA propo - jaki numer ma ta nowa linia na Ruczaj ?
W tej chwili jest ich 25. Oficjalnie miało być ich 25, ale #3050 spalił się jeszcze w Dusseldorfie, więc postanowiono dorobić jeszcze jedną sztukę EU... Tylko nie wiadomo czy to będzie EU8, czy może coś dłuższego (EU10, EU12).To w sumie ile jest już wagonów EU8N w Krakowie ?
Ostatnio zmieniony 2012-01-07, 17:04 przez Coffee, łącznie zmieniany 2 razy.
Czyżby MPK planowało na bazie EU8N stworzyć dłuższe wagony ? A ile członów miałyby mieć EU10 i EU12 ?Coffee pisze:W tej chwili jest ich 24. Oficjalnie miało być ich 24, ale #3050 spalił się jeszcze w Dusselforie, więc postanowiono dorobić jeszcze jedną sztukę EU... Tylko nie wiadomo czy to będzie EU8, czy może coś dłuższego (EU10, EU12
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
z forum KM Poznań:
http://www.km-poznan.pl/forum/viewtopic ... 8b2a#23140
http://www.km-poznan.pl/forum/viewtopic ... 8b2a#23140
Asp07 pisze:Pierwsze cztery z najnowocześniejszych bombardierów już są w Krakowie
http://d.polskatimes.pl/k/r/1/4f/e0/502 ... 1344530932
Do Krakowa dotarły wreszcie pierwsze cztery z 24 zamówionych przez MPK nowoczesnych bombardierów - najdłuższych w Polsce.
W tej chwili trwają testy nowych tramwajów. Pierwszy z nich ma rozpocząć kursy we wrześniu (jeszcze nie wiadomo, na których liniach).
Nowe bombardiery mierzą blisko 33 metry (to o 6 metrów więcej, niż te, które już jeżdżą po Krakowie) - są najdłuższe nie tylko w Krakowie, ale i w Polsce. Każdy z nich ma po 7 drzwi (w tym 5 podwójnych) i pomieści do 230 pasażerów. (...)
Polska The Times
http://d.polskatimes.pl/k/r/1/4f/e0/502 ... 1344530932
Szkoda, że MPK odeszło od białego paska, był takim miłym akcentem, a teraz granatowa trumna, jeszcze w dodatku zbyt krzykliwie nie wygląda
Szkoda, że MPK odeszło od białego paska, był takim miłym akcentem, a teraz granatowa trumna, jeszcze w dodatku zbyt krzykliwie nie wygląda
Nic do końca nie wiadomo. Póki co, to tylko #2051 był widoczny i obstawiamy, że wzorem #PR743 dostanie ojrogwiazdki. Reszta może (choć podkreślam, tylko może) mieć zachowany ten biały pas. Do końca nie wiadomo, bo sami wiecie co się dzieje u nas w MPK...
A tak by to wyglądało.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=7955
A tak by to wyglądało.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=7955
Oczywiście MPK ukrywa, że wagony są składane 150 metrów od wejścia do budynku głównego... Bo jeszcze ktoś by sobie przypomniał, że MPK nie wyciągnęło żadnych konsekwencji za spóźnienie Bombardiera (i nie zgodność z umową, którą sami spowodowali, ale usprawiedliwione, bo po części z winy ZIKiT-u) i znów musieliby zwyzywać miłośników od idiotów.z forum KM Poznań:
U was w Krakowie to chyba nikt nie wie, jaki jest obowiązujący firmowy schemat malowania, bo tak Solarisy wychodzą w malowaniu mercedesowym, Protram 405NKr, Solbusy jakiegoś niedoszłego przewoźnika mają/miały błękitno-białe malowanie z flagi miasta, Sancity przyszło w starych barwach, jedno nowe Urbino było niebieskie - a teraz taki sam kolor teraz ląduje na nowych "bombkach".
Ja tu czegoś nie ogarniam.
Ja tu czegoś nie ogarniam.