Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Nie no - wizualizacje full profesjonalizm. Można by się jedynie spierać o proporcję słupa sieci trakcyjnej i złamane zasady perspektywy. Ale przypuszczam, że nie robił tego plastyk, więc można wybaczyć.

filimer

Post autor: filimer »

Najbardziej jednak wymiata P&R na 30 samochodów
- daleko na do cywilizacji.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Wiesz: warszawskie P&R mają po trzy poziomy i już są zapchane. Dowód na brak wyobraźni projektanta.

ppln

Post autor: ppln »

Dowodem na bezmyślność jest łódzki plan budowania P&R w centrum miasta.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie wygląda to super, a propo. :)

Co to jest ten szklany budynek po lewej stronie ?
:strzałka: http://www.zikit.krakow.pl/images/stori ... 20logo.jpg

filimer

Post autor: filimer »

Biblioteka Papieskiej Akademii Teologicznej/obecnie Papieskiego Uniwersytetu Teologicznego im. Jana Pawła II.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki za info :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Zazdroszczę trochę krakowianom. ;) Wydaje mi się, że to najszybciej rozwijająca się sieć tramwajowa w Polsce. Nie sądzicie? :]

1000 post! :retard:

filimer

Post autor: filimer »

No cóż, w końcu Kraków to najbardziej zadłużone miasto w Polsce - tak czy siak przyjdzie kryska na matyska - rozdmuchaną polityką inwestycyjną będzie trzeba spłacać...

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ale nowe trasy na pewno przyniosą zysk i będzie łatwiej spłacić kredyt.

filimer

Post autor: filimer »

^^ Wątpię, rentowność będzie oscylować w obecnych granicach, do zysku trzeba by zaorać większość dróg w Krakowie i zmusić ludzi do jeżdżenia komunikacją miejską :D
Aczkolwiek gdyby na 20 lat zablokować wszystkie inwestycje drogowe i inwestować tylko w KM, to kto wie...

ppln

Post autor: ppln »

filimer pisze:Aczkolwiek gdyby na 20 lat zablokować wszystkie inwestycje drogowe i inwestować tylko w KM, to kto wie...
Inwestycje drogowe są potrzebne żeby autobusów szlag nie trafiał po 3 latach

Lopez

Post autor: Lopez »

Tak naprawdę są potrzebne po to, żeby rządzących szlag nie trafił po 1 kadencji.
Jeśli chodzi o skalę rozwoju sieci tramwajowej w Krakowie w relacji do innych miast, to pewnie trzeba by policzyć dokładnie, ale może być tak, że jest faktycznie na 1. miejscu. Trzeba dodać do tego 3 kwestie:
- należałoby uwzględnić liczbę mieszkańców, bo Kraków jest dziś drugim największym miastem w Polsce,
- rozbudowa sieci przebiega u nas bardzo nieregularne, akurat teraz mamy zbieg dwóch inwestycji, które robią duże wrażenie tj. linie na Ruczaj i Lipską, jedna się zaczyna a druga kończy,
- Kraków jest przykładem miasta, w którym dla wszystkich było od lat oczywiste, że sieć tramwajową należy rozwijać; inne miasta wybrały swoje własne drogi - Warszawa postawiła na metro, nie zapominając też o tramwajach itd.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

filimer pisze:Wątpię, rentowność będzie oscylować w obecnych granicach, do zysku trzeba by zaorać większość dróg w Krakowie i zmusić ludzi do jeżdżenia komunikacją miejską
Wy to akurat macie idealne pole do popisu. Przecież centrum Krakowa to wąskie i niezbyt przepustowe ulice. Dlatego gdyby tak gdzie się by tylko dało tworzyć buspasy, lub nie pozwalać autom wjeżdżać na torowiska, to już byłby sukces. ;)
filimer pisze:Wątpię, rentowność będzie oscylować w obecnych granicach
Słyszałem wiele opinii ekspertów, że w Krakowie w ciągu ostatnich 10 lat dzięki budowie linii tramwajowych i buspasów liczba podróżujących KM zwiększyła się o 40%, podczas gdy w niektórych miastach spada.

filimer

Post autor: filimer »

^^ To akurat efekt wielu czynników - powstania nowych miejsc pracy, rozwoju szkolnictwa wyższego, boomu turystycznego, pozostania w Krakowie studenckiego wyżu demograficznego, budowy nowych linii tramwajowych, wzrostu cen paliw etc. Do tego doszły rozwiązania ograniczające parkowanie w centrum oraz fakt, że podróż prawie z każdej pętli tramwajowej do centrum zajmuje maksymalnie pół godziny. Na pewno pomaga to inwestycjom w komunikację, szkoda jedynie, że jednocześnie nie blokuje się niektórych zdecydowanie mniej potrzebnych inwestycji drogowych i innych...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:Przecież centrum Krakowa to wąskie i niezbyt przepustowe ulice. Dlatego gdyby tak gdzie się by tylko dało tworzyć buspasy, lub nie pozwalać autom wjeżdżać na torowiska, to już byłby sukces.
Już udało się, w kilku miejscach zabytkowego Śródmieścia, odseparować tramwaje od samochodów osobowych. Np. na Stradomskiej, czy na św. Gertrudy. To są dwa przykłady, gdzie samochody grzecznie stoją na swoim pasie, a tramwaje mają wolną drogę. ;)

Mnie najbardziej podoba się, że krakowskie MPK nie tylko kupuje fabrycznie nowe tramwaje, ale również kupuje a następnie remontuje używane tramwaje (E1, GT8S i inne). ;)

Skutek tego jest taki, że komfort podróży nawet w tych używanych zachodnich wagonach tramwajowych jest naprawdę wysoki. A patrząc na ich wyremontowane wnętrze, aż trudno uwierzyć, że jedzie się starym wagonem. No i teraz do tego dochodzi jeszcze kwestia EU8N. Co na skalę całej Polski - jest naprawdę "kosmosem". Szczególnie, że te wagony są przebudowywane siłami własnymi przez MPK.

Podobną modernizację ale dla N8C zamówił sobie ZKM Gdańska, ale... oni to zamówili w Modertransie, czyli de facto w firmie zewnętrznej ;)

A zatem wielkie brawa dla MPK ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Nie tylko MPK Kraków wykonuje takie rzeczy, ale też MPK Poznań ma Modertrans, a MPK Wrocław ma Protram. Ale faktem jest to, że krakowskie warsztaty najdłużej praktykują robienie głębokich modernizacji i nie tylko dla siebie. Gdyby się tak cofąć w czasie, to można sobie przypomnieć modernizacje szczecińskich, wrocławskich i krakowskich 102Na bodaj w latach 80., czy niedawny montaż NGT6 dla Krakowa i Gdańska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jeszcze MPK Łódź sp. z o.o - o którym zupełnie zapomniałem. Ich warsztaty nie tylko samodzielnie modernizują swoje wagony (i to nawet całkiem ładnie), ale montowali Bombardiery oraz pracowali przy prototypie Solarisa Tramino ;)

Myślę, że zarówno MPK Łódź, jak i MPK Kraków to dwie firmy, które samodzielnie potrafią przebudować całkiem fajnie i gruntownie wagony tramwajowe ;)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:Myślę, że zarówno MPK Łódź, jak i MPK Kraków to dwie firmy, które samodzielnie potrafią przebudować całkiem fajnie i gruntownie wagony tramwajowe
Tylko Kraków to robi, a Łódź nie. Cały czas pakujemy się w bezsensowne remonty Konstali zamiast próbować ściągać M8x i je przerabiać (w sumie GT8 też są o niebo lepsze od składu Konstali)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:(w sumie GT8 też są o niebo lepsze od składu Konstali)
Jak się je wyremontuje - na takiej zasadzie jak robią to chłopaki z zajezdni "Podgórze" w Krakowie - to GT8 może być super maszyną, pozostawiająca daleko w tyle Konstale. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”