Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że Conecto LF i 105Na trochę się różnią
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Nie "zażyczył", tylko jest to odgórne zalecenie dla wszystkich pojazdów KM włączanych w sieć komunikacji zbiorowej.
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Mają wszystko jak na dłoni (screen z "Księgi Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie") a i tak nie potrafią się do tego zastosować. Ja znalazłem 3 rażące różnice!
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Już nie. Aneks do umowy + nowa umowa z MPK pozwala na zachowanie dotychczasowego, łukowego malowania nowych/remontowanych autobusów.Kędzior pisze:Nie "zażyczył", tylko jest to odgórne zalecenie dla wszystkich pojazdów KM włączanych w sieć komunikacji zbiorowej.
I w sumie dobrze. Jeszcze tylko przeforsować, aby Mobilis dokleił górny, niebieski pasek i mamy ujednolicone barwy w osobnych schematach dla obu przewoźników. Tak powinno być od początku.
Różnic jest więcej. O ile na stozłomce niektóre są częściowo kształtem pudła wymuszone, tak Mobilis olał sprawę całkowicie, a ZIKiT udaje, że nie wie o co chodzi.Szymon pisze:Mają wszystko jak na dłoni (screen z "Księgi Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie") a i tak nie potrafią się do tego zastosować. Ja znalazłem 3 rażące różnice!
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Jakiś link źródłowy do tych "rewelacji"?Coffee pisze:Już nie. Aneks do umowy + nowa umowa z MPK pozwala na zachowanie dotychczasowego, łukowego malowania nowych/remontowanych autobusów.Kędzior pisze:Nie "zażyczył", tylko jest to odgórne zalecenie dla wszystkich pojazdów KM włączanych w sieć komunikacji zbiorowej.
I w sumie dobrze.
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Umowa wchodzi w życie od 01.01.2015 (aneks do części tramwajowej też), więc pewnie na stronie ZIKiT lub w BIP-ie będzie pewnie gdzieś w okolicy Grudnia dopiero.Kędzior pisze:Jakiś link źródłowy do tych "rewelacji"?Coffee pisze: Już nie. Aneks do umowy + nowa umowa z MPK pozwala na zachowanie dotychczasowego, łukowego malowania nowych/remontowanych autobusów.
I w sumie dobrze.
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... fa7082ad60
Okropnie to wygląda, IMO na tramwajach najlepiej wygląda ten poprzedni schemat.
Okropnie to wygląda, IMO na tramwajach najlepiej wygląda ten poprzedni schemat.
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Trudno to jakoś oceniać poprzez zdjęcia, warto te wagony zobaczyć na żywo, pięknie może nie jest, ale przynajmniej ZIKiT usiłuje ujednolicić malowanie - tylko na jak długo ?
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Sądząc po ostatnich remontach/zakupach, to z 7 lat zejdzie, jak nic... Oczywiście planowane jest, że w tedy tylko około 55% taboru miała by ZIKiT-owe barwy, gdzie MPK zakładało że do 2020 roku cały tabor były w schemacie a'la Dusseldorf (tramwaje - poza NGT6/8 i Pesami) i a'la Mercedes (autobusy - wszystkie)J-31 pisze:Trudno to jakoś oceniać poprzez zdjęcia, warto te wagony zobaczyć na żywo, pięknie może nie jest, ale przynajmniej ZIKiT usiłuje ujednolicić malowanie - tylko na jak długo ?
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
A propo Coffee, czy ten skład przeszedł jakąś NG przy okazji zmiany barw ?
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Tak, pełne NG: Wymiana okien, laminatów, oświetlenia, siedzeń + obicia i podłoga.J-31 pisze:A propo Coffee, czy ten skład przeszedł jakąś NG przy okazji zmiany barw ?
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Nikt nic nie pisze... a tymczasem od zeszłego poniedziałku krakowskie MPK testuje Solaris Tramino S100. Wagon przyjechał do Krakowa 17 lutego.
MPK szykuje się do zakupu kolejnych wagonów i ze sporym zainteresowaniem przygląda się tej konstrukcji
MPK szykuje się do zakupu kolejnych wagonów i ze sporym zainteresowaniem przygląda się tej konstrukcji
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Wiszące człony i sztywne wózki w Krakowie - to jest nowość. Ciekawe, co kombinują. Biorąc pod uwagę plany inwestycyjne w nowej perspektywie budżetowej można wietrzyć zmianę koncepcji taboru.
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Nie, powód jest bardziej prozaiczny: Superkondensatory (i ewidentne braki taborowe w taborze 30m+).TLG pisze:Wiszące człony i sztywne wózki w Krakowie - to jest nowość. Ciekawe, co kombinują. Biorąc pod uwagę plany inwestycyjne w nowej perspektywie budżetowej można wietrzyć zmianę koncepcji taboru.
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Halo. Coffee.. Coś nic nie pisał. Czemu znowu ja ?
Ano w Krakowie się buduje. Nareszcie, Krakowski Szybki Tramwaj nabiera prędkości. Aktualnie w budowie jest tramwajowa estakada Lipska-Wielicka. Będzie ona ważnym połączeniem dla linii tramwajowej nr. 50, czyli KST. Budowa trwa, a zakończy ma się pod koniec lipca. Jeśli wszystko pójdzie OK-i, to we wrześniu pojadą tamtędy tramwaje... jakie ? PESy
Źródło:
http://wiadomosci.onet.pl/krakow/estaka ... aje/h3rzwp
Ano w Krakowie się buduje. Nareszcie, Krakowski Szybki Tramwaj nabiera prędkości. Aktualnie w budowie jest tramwajowa estakada Lipska-Wielicka. Będzie ona ważnym połączeniem dla linii tramwajowej nr. 50, czyli KST. Budowa trwa, a zakończy ma się pod koniec lipca. Jeśli wszystko pójdzie OK-i, to we wrześniu pojadą tamtędy tramwaje... jakie ? PESy
Źródło:
http://wiadomosci.onet.pl/krakow/estaka ... aje/h3rzwp
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Bo durna polityka miejska zabija mi satysfakcję z dzielenia się takimi faktami.J-31 pisze:Halo. Coffee.. Coś nic nie pisał. Czemu znowu ja ?
Oczywiście, masz rację: Estakadą pojadą Pesy na "50" i całkiem możliwe, że przy zachowaniu częstotliwości pięciominutowej w szczycie, połowa brygad w PESA-ch będzie pół dnia stała na Wieczystej/Prokocimiu by wykonać po dwa kółka rano i wieczorem po czym zjechać do zajezdni (oczywiście sam fakt pojawienia się ich na "50" jest tylko i wyłącznie czysto politycznym oraz marketingowym zagraniem), gdzie ilość zakupionych wozów spokojnie by starczyła, by obsłużyć aż trzy linie, a będą tylko dwie "4" (14 brygad + 405N-kr) i "50" (20 brygad z czego 8 szczytowych) + rezerwa (2 wagony).
À propos "prędkości" na estakadzie będzie ograniczenie do 40km/h.
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Czy ja dobrze usłyszałem ? W czasie ŚDM jego eminencja papież Franciszek będzie jechał tramwajem. Do tego celu MPK zapewne już szykuje "Krakowiaka" - bo to właśnie Pesą ma być wieziony na krakowskie Błonia
Swoją drogą - jeśli to wypali - to byłaby ogromna reklama dla MPK i bydgoskiej Pesy
Swoją drogą - jeśli to wypali - to byłaby ogromna reklama dla MPK i bydgoskiej Pesy
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
...o ile dojedzie do celu...
Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
Oto w Krakowie rozpoczyna się ciekawy rozdział w historii komunikacji tramwajowej, czyli coś ważnego, co z kronikarskiego obowiązku - ja, warszawiak, koniecznie muszę napisać
Czy w Krakowie kiedyś będzie metro ? Na razie nie, ale oto władze miasta podpisały dzisiaj umowę z firmą ILF Consulting Engineers Polska na "opracowanie studium wykonalności szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie."
Link do artykułu, tam jest więcej szczegółów
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59573.html
Artykuł kończy się dosyć osobliwym pytaniem
Czy w Krakowie kiedyś będzie metro ? Na razie nie, ale oto władze miasta podpisały dzisiaj umowę z firmą ILF Consulting Engineers Polska na "opracowanie studium wykonalności szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie."
Link do artykułu, tam jest więcej szczegółów
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59573.html
Artykuł kończy się dosyć osobliwym pytaniem
Aż ciekawy jestem, jaka będzie odpowiedź - czy to będzie po prostu podziemny klasyczny tramwaj, czy prawdziwe metro ?Transport Publiczny pisze:– Na obecnej sieci więcej tramwajów nie zmieści się. Mamy bufor na 3-5 lat – do czasu uruchomienia kolei metropolitalnej lub rozpoczęcia zaawansowanych prac nad sprowadzeniem tramwaju pod ziemię albo wręcz budowy metra. Następnym krokiem będzie musiała być budowa nowej infrastruktury w centrum. Pytanie brzmi tylko, na jakim odcinku to zrobić – i czy sprowadzić pod powierzchnię klasyczny tramwaj, czy budować metro z prawdziwego zdarzenia – mówił nam niedawno Łukasz Franek, wicedyrektor ZIKiT w Krakowie.