Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-08-13, 18:36

Prawdę powiedziawszy to ja też coś zaczynam nieogarniać krakowskiego MPK - przynajmniej pod względem barw zakładowych. No, ale po cichu liczę, że w końcu ktoś się zastanowi i podejmie jakieś decyzję w celu ujednolicenia ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM » 2012-08-14, 12:20

Autobusy nowe mają nowy schemat malowania, SanCity było używane, Solbusy PTSu mogły mieć obojętnie jakie malowanie tak jak Mobilis, tramwaje mają prawie każdy model inny schemat, Bombki są unijne, dlatego będą niebieskie z gwiazdkami, a Solaris będzie przemalowany.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2012-08-14, 13:15

Na moje to miłośnicy z Krakowa mają wyzwanie. Dogadać się z organizatorem komunikacji miejskiej w Krakowie co do wspólnego malowania. Najlepiej najszybciej przed następnymi przetargami na linie(podobno aglomercyjne pójdą?). Bo innaczej szybko nie pożegnacie tej sieczki w malowaniu.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2012-08-14, 14:00

Marcin_558 pisze:Dogadać się z organizatorem komunikacji miejskiej w Krakowie co do wspólnego malowania
To żeś teraz dobry kawał opowiedział...
Marcin_558 pisze:Bo innaczej szybko nie pożegnacie tej sieczki w malowaniu.
Mało tego, że się nie pożegnamy, to będzie (a w sumie to już jest) jeszcze większy burdel. Naliczyłem, iż w Krakowie (nie licząc zielonej Castrouy) mamy 17 rodzajów malowania...
Wojtek-MKM pisze:Autobusy nowe mają nowy schemat malowania, SanCity było używane
Nie koniecznie. SanCity przychodziły zaraz po dostawach Solarisów na Wolę Duchacką, więc były już w tedy wozy w nowych barwach. O #BA113 nie mówię, bo to osobny wątek.
a Solaris będzie przemalowany.
Też słyszałem tą bajeczkę... Tak samo o tym, że miał być testerem. Ja tylko nie wiem skąd to uwielbienie do eurokołchozu. Może chcą pokazać jacy oni nie są "pro".
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2012-08-14, 14:10

Coffee pisze:To żeś teraz dobry kawał opowiedział...
W Bydgoszczy się udało się dogadać miłośnikom ze "Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego" z ZDMiKP. Prywaciarze od nowych umów (2013/2014) będą mieli wspólne malowanie czyli paski znane z MZK w barwach bydgoskich.
Coffee pisze:Mało tego, że się nie pożegnamy, to będzie (a w sumie to już jest) jeszcze większy burdel. Naliczyłem, iż w Krakowie (nie licząc zielonej Castrouy) mamy 17 rodzajów malowania...
Tylko dziwie się że nie ma żadnej reakcji na to miłośników km w Krakowie. Nie możecie pisać do plastyka miasta żeby coś zrobił, lub do gazet lokalnych? Jesteście miastem historycznym wiec ład i porządek musi być. W malowaniu całej krakowskiej komunikacji też.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2012-08-14, 14:16

Marcin_558 pisze:Tylko dziwie się że nie ma żadnej reakcji na to miłośników km w Krakowie.
Jest, tylko oczywiście całe miasto się tłumaczy, że "larum podnoszą Ci źli miłośnicy". A Ci "dobrzy" niestety siedzą cicho jak myszy do miotłą i potakują każdemu tupnięciu władz MPK.
Marcin_558 pisze:W malowaniu całej krakowskiej komunikacji też.
Wiesz... Problem polega na tym, iż uznali, że pora na zmiany, by nie być gorszym od Warszawy. Szkoda tylko, że Warszawa systematycznie pilnuje swoich zadań, a Krakowie... Jak to w Krakowie, burdel musi być!
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2012-08-14, 15:30

Coffee pisze: A Ci "dobrzy" niestety siedzą cicho jak myszy do miotłą i potakują każdemu tupnięciu władz MPK.
U nas w Bydgoszczy to gazety nawet wspierają wolny rynek. Tupią nogami żeby MZK nie oddawać linii. Przez to prezes MZK nie raz musi bronić swojej firmy listami do gazet.

Coffee pisze:Wiesz... Problem polega na tym, iż uznali, że pora na zmiany, by nie być gorszym od Warszawy. Szkoda tylko, że Warszawa systematycznie pilnuje swoich zadań, a Krakowie... Jak to w Krakowie, burdel musi być!
Cóż nie ciekawie może za jakiś czas coś sie zmieni.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-08-14, 17:19

Wojtek-MKM pisze:Autobusy nowe mają nowy schemat malowania, SanCity było używane
Nie koniecznie. SanCity przychodziły zaraz po dostawach Solarisów na Wolę Duchacką, więc były już w tedy wozy w nowych barwach. O #BA113 nie mówię, bo to osobny wątek..
No ja akurat miałem na myśli tego ostatniego ;) No ale cóż, wróćmy do kwestii tramwajowych.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2012-08-14, 18:52

http://www.picshot.pl/public/view/full/189879

Kolega podesłał foto wagonu #2052, który również jest cały niebieski... Mało tego, że wagon sam w sobie jest brzydki, to jeszcze malowanie umacnia efekt.

Witamy 18 schemat malowania w Krakowie, k#$%^a mać!
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon » 2012-08-15, 14:21

Pozostaje mieć tylko nadzieję, że będzie szał w środku :)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2012-08-15, 19:16

A tam, tragedii nie ma, wagon całkiem przyjemny, fakt, że w malowaniu z forum wieżowcowego wygląda lepiej, ale mimo to jest okej.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2012-08-16, 17:11

Kędzior pisze:o ja akurat miałem na myśli tego ostatniego
Ten ostatni to zyskał krakowskie barwy zanim pojawił się w Krakowie, a że są to barwy nieodbiegające od reszty tych maluchów to nie było sensu ładować go w nowe malowanie.

[ Dodano: 16 Sie 2012 16:13 ]
Marcin_558 pisze:Tylko dziwie się że nie ma żadnej reakcji na to miłośników km w Krakowie
Miłośnicy mogą sobie krzyczeć, a beton zbrojony grubymi prętami i tak nie usłyszy.
T'estimo Barça!

sphinx

Post autor: sphinx » 2013-01-15, 00:25

MPK Kraków przymierza się do zakupu 36 tramwajów:
Kraków chce kupić nawet 36 tramwajów niskopodłogowych

MPK Kraków ogłosiło chęć zakupu 18 niskopodłogowych, przegubowych tramwajów, z opcją kupienia kolejnych 18-tu. Przewoźnik szacuje wartość zamówienia na 360 mln złotych. Ogłoszenie ma na celu skrócenie terminu składania ofert.

MPK Kraków informuje, ze potrzebuje pojazdów czteroczłonowych na pięciu wózkach. Każdy musi spełniać poniższe warunki: Długość pojazdu musi zawierać się między 39 m a 43 m, szerokość pojazdu musi wynosić nie mniej niż 2,30 m i nie więcej niż 2,40 m, układ siedzeń nad wózkami musi być wykonany w układzie 2 + 2.,pojazd powinien być wyposażony przynajmniej w 6 drzwi o łącznej szerokości min 7 750 mm dla pasażerów oraz 1 drzwi dla prowadzącego zintegrowane z drzwiami dla pasażerów, pojazd musi spełniać wymagania udziału minimum 60 % powierzchni niskiej podłogi dostępnej dla pasażerów stojących, pojazd musi posiadać obniżony obszar podłogi nie wyżej niż 365 mm nad główką szyny.

Wagony mają się pojawić w Krakowie do końca września 2015 roku. Cena nie będzie jedynym kryterium przyznania zamówienia – stanowi jedynie 60 proc. oceny. Kryteria techniczne (gwarancja, szerokość drzwi, % niskiej podłogi dla pasażerów, naciski poniżej 85kN) otrzymały wagę 20 punktów, a pozostałe 20 punktów można otrzymać za kryteria eksploatacyjne (koszty eksploatacji w odniesieniu do 1 km przebiegu, gotowości technicznej).
http://www.rynek-kolejowy.pl/38696/_Kra ... owych_.htm

Ogłoszenie na TEDzie:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

Oryginalną konstrukcję planują zanabyć...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-01-15, 09:29

A może coś takiego? :D

Kod: Zaznacz cały

                        >
[oo__][oo__][oo__][oo__oo]
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-01-15, 11:17

Kraków będzie miał po Warszawie chyba najwięcej niskaczy w Polsce, ale o dziwo nigdy nie sięgają do 100% niskopodłogowe. Dziwne. Jakiś uraz mają do takich wagonów, czy co?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2013-01-15, 18:06

Jakiś uraz mają do takich wagonów, czy co?
Raczej po tym co Pesa i Alstom pokazały, to uraz do braku sensownego rozmieszczenia wnętrza.
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-01-15, 19:41

Coffee pisze:Alstom pokazał
Akurat w Polsce Alstom nie pokazał nic niskopodłogowego w 100% (nie licząc prototypu X04 badanego w Konstalu)
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

karski1

Post autor: karski1 » 2013-01-24, 21:52

OPi pisze:Kraków będzie miał po Warszawie chyba najwięcej niskaczy w Polsce, ale o dziwo nigdy nie sięgają do 100% niskopodłogowe. Dziwne. Jakiś uraz mają do takich wagonów, czy co?
Wina przystanków tramwajowych i torowiska. Niestety w Polsce nie ma w 100% równego, płaskiego jak deska torowiska, aby tramwaje były całkiem niskopodłogowe.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-01-25, 22:21

Nie rozumiem. Kraków ma w moim mniemaniu jedną z najlepiej utrzymanych sieci tramwajowych w kraju i nie możecie mimo to używać 100-procentówek?

sphinx

Post autor: sphinx » 2013-01-25, 22:37

Ale różnica między 100 i 90% niskiej podłogi jest bez znaczenia, to minimalne ułatwienie dla producenta, ale technicznie to niemal identyczne pojazdy wymagające równych torowisk.
TLG pisze:A może coś takiego? :D

Kod: Zaznacz cały

                        >
[oo__][oo__][oo__][oo__oo]
Alstom już pokazał coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

[oo__][oo__][oo__oo][__oo]
I myślę że o ten układ chodzi i na nim się skupią oferenci.

ODPOWIEDZ