Strona 31 z 31

Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura

: 2015-03-18, 11:19
autor: Coffee
J-31 pisze:Halo. Coffee.. Coś nic nie pisał. Czemu znowu ja ? :mruga:
Bo durna polityka miejska zabija mi satysfakcję z dzielenia się takimi faktami.

Oczywiście, masz rację: Estakadą pojadą Pesy na "50" i całkiem możliwe, że przy zachowaniu częstotliwości pięciominutowej w szczycie, połowa brygad w PESA-ch będzie pół dnia stała na Wieczystej/Prokocimiu by wykonać po dwa kółka rano i wieczorem po czym zjechać do zajezdni (oczywiście sam fakt pojawienia się ich na "50" jest tylko i wyłącznie czysto politycznym oraz marketingowym zagraniem), gdzie ilość zakupionych wozów spokojnie by starczyła, by obsłużyć aż trzy linie, a będą tylko dwie "4" (14 brygad + 405N-kr) i "50" (20 brygad z czego 8 szczytowych) + rezerwa (2 wagony).

À propos "prędkości" na estakadzie będzie ograniczenie do 40km/h.

Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura

: 2016-07-23, 17:02
autor: J-31
Czy ja dobrze usłyszałem ? W czasie ŚDM jego eminencja papież Franciszek będzie jechał tramwajem. Do tego celu MPK zapewne już szykuje "Krakowiaka" - bo to właśnie Pesą ma być wieziony na krakowskie Błonia :)

Swoją drogą - jeśli to wypali - to byłaby ogromna reklama dla MPK i bydgoskiej Pesy :P

Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura

: 2016-07-23, 17:55
autor: Auper
...o ile dojedzie do celu...;)

Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura

: 2018-09-10, 22:39
autor: J-31
Oto w Krakowie rozpoczyna się ciekawy rozdział w historii komunikacji tramwajowej, czyli coś ważnego, co z kronikarskiego obowiązku - ja, warszawiak, koniecznie muszę napisać ;)

Czy w Krakowie kiedyś będzie metro ? Na razie nie, ale oto władze miasta podpisały dzisiaj umowę z firmą ILF Consulting Engineers Polska na "opracowanie studium wykonalności szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie."

Link do artykułu, tam jest więcej szczegółów
:strzałka: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59573.html

Artykuł kończy się dosyć osobliwym pytaniem
Transport Publiczny pisze:– Na obecnej sieci więcej tramwajów nie zmieści się. Mamy bufor na 3-5 lat – do czasu uruchomienia kolei metropolitalnej lub rozpoczęcia zaawansowanych prac nad sprowadzeniem tramwaju pod ziemię albo wręcz budowy metra. Następnym krokiem będzie musiała być budowa nowej infrastruktury w centrum. Pytanie brzmi tylko, na jakim odcinku to zrobić – i czy sprowadzić pod powierzchnię klasyczny tramwaj, czy budować metro z prawdziwego zdarzenia – mówił nam niedawno Łukasz Franek, wicedyrektor ZIKiT w Krakowie.
Aż ciekawy jestem, jaka będzie odpowiedź - czy to będzie po prostu podziemny klasyczny tramwaj, czy prawdziwe metro ? ;)