Plany zakupy i modernizacji taboru tramwajowego w Polsce
Masz coś bardziej konkretnego? Na razie jest 10 i jeśli zrobią relację Pabianice-Zgierz (nie -Ozorków) to chyba więcej niż 16-17 nie będzie (w końcu to odcinek łódzki pochłania najwięcej taboru mimo wszystko, częstotliwość podmiejska to obecnie 20 minut, miejska - 10 i nawet jeśli wszystko wyremontują, i tak połowa wagonów nie będzie się ruszać za miasto)filimer pisze:Łódź i ŁTR - 21 nowych wagonów.
Informacje o łódzkich planach pochodzą od Alekseja, jego post i szczegóły znajdziesztutajppln pisze:Masz coś bardziej konkretnego? Na razie jest 10 i jeśli zrobią relację Pabianice-Zgierz (nie -Ozorków) to chyba więcej niż 16-17 nie będzie (w końcu to odcinek łódzki pochłania najwięcej taboru mimo wszystko, częstotliwość podmiejska to obecnie 20 minut, miejska - 10 i nawet jeśli wszystko wyremontują, i tak połowa wagonów nie będzie się ruszać za miasto)filimer pisze:Łódź i ŁTR - 21 nowych wagonów.
TLG pisze:Szumna zapowiedź od wielu lat. Na razie liczmy pewnych 6 wagonów, na które przygotowywany jest właśnie przetarg.filimer pisze:Szczecin - Przetarg na 30 nowych wagonów w związku z budową SST jakoś w latach 2009-2010, sprowadzenie kolejnych Tatr.
Ta szumna zapowiedź ma szanse by wreszcie się spełnić, jeżeli faktycznie dostaniemy te 350 mln z Unii. Poza tym w planie budżetu Miasta jest 10 mln. zł przeznaczone na rozpoczęcie budowy SST. Tym bardziej że będą musieli się spieszyć z zakupem tych niskopodłogowców by nie stracić pieniędzy unijnych.Gazeta Wyborcza pisze:W styczniu na liście projektów kluczowych, mających dostać eurofundusze, znajdzie się budowa w Szczecinie linii szybkiego tramwaju, zakup 30 niskopodłogowych tramwajów i modernizacja 30 km torowisk. Inwestycje warte są łącznie 700 mln zł. Połowę dostaniemy z Brukseli. Pisaliśmy o tym we wtorkowej "Gazecie". W czwartek miasto podało szczegóły przedsięwzięcia.