Tramwaje w Częstochowie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
filimer

Tramwaje w Częstochowie - tabor, infrastruktura

Post autor: filimer » 2008-02-08, 22:12

KKS pisze: Czytałem cały ten artykuł w Głosie - FPS z Pumą będzie startował jeszcze oczywiście w Poznaniu (wg Głosu przetarg ma być na 20 sztuk w pierwszym kwartale 2008, ale ja w to nie wierzę), Dortmundzie, oraz w Częstochowie. To ostatnie miasto to miła niespodzianka, bo tam zdaje się nie ma ani jednego niskopodłogowego tramwaju, więc jest to idealny rynek dla Pumy, choć będzie to zapewne tylko parę pojazdów, to jednak w taki sam sposób zaistniała na polskim rynku PESA.
No to ciekawy zestaw plotek się w Głosie pojawił - ciekawe ile z tego jest fantazją autora, a ile prawdziwą informacją - nie przypominam bowiem sobie, aby Częstochowa remontowała ostatnio swoją sieć tramwajową, a wątpię, aby była ona dostosowana do ruchu pojazdów niskopodłogowych. Nie wiem jak z przetargiem w Poznaniu - zwłaszcza, że była chyba jakaś awantura o ceny biletów, a przecież od poziomu finansowania przewoźnika przez miasto zależy możliwość zakupu nowego taboru - im większe wpływy z biletów tym większe szanse zakupu nowego taboru... W każdym bądź razie mam nadzieję, że miłośnicy z Częstochowy potwierdzą istnienie planów zakupu niskopodłogowego taboru tramwajowego.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-02-08, 22:25

Będą robili tramwaj na Błeszno i Raków.
ObrazekObrazek

filimer

Post autor: filimer » 2008-02-08, 23:30

To mamy założyć specjalny temat o tramwajach w Częstochowie? :chytry:
O tych liniach słyszałem, temat wałkuje wyborcza, a na EKK regularnie (częściej nawet niż na transinfo) pojawiają się doniesienia prasowe z całego kraju - moja uwaga dotyczyła tego, że obecnie sieć w Częstochowie musi być przystosowana do ruchu tramwajów niskopodłogowych - chyba, że lodówka to cudowny tramwaj na polskie tory, który takich operacji nie wymaga :diabeł:
A tak propos - Puma w końcu będzie testowana w Warszawie, czy prędzej wyjedzie na testy do Poczdamu ?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-02-08, 23:42

filimer pisze:To mamy założyć specjalny temat o tramwajach w Częstochowie?
Jak chcesz o nich dyskutować to tak, o ile takiego już nie ma.
filimer pisze:moja uwaga dotyczyła tego, że obecnie sieć w Częstochowie musi być przystosowana do ruchu tramwajów niskopodłogowych
Jak zbudują nowe linie, to chyba będą przystosowane?
filimer pisze:A tak propos - Puma w końcu będzie testowana w Warszawie, czy prędzej wyjedzie na testy do Poczdamu ?
Skoro w Poczdamie jest przetarg, to już raczej testować nie będą. A Puma najpierw będzie pewnie testowana w Poznaniu.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

filimer

Post autor: filimer » 2008-02-09, 00:05

KKS pisze: Skoro w Poczdamie jest przetarg, to już raczej testować nie będą. A Puma najpierw będzie pewnie testowana w Poznaniu.
W takim razie czekamy na testy z ludźmi, bo jak na razie w tej kwestii także brakuje wieści - Lodówka powoziła trochę ludzi podczas finału WOŚP i na tym się skończyło... Wypowiedź o Częstochowie była ironiczna - poza tym obie proponowane nowe linie w tym mieście będą chyba przyłączane do starej sieci, która tak czy siak wymaga przystosowania do ruchu pojazdów niskopodłogowych - w Krakowie (o ile mnie pamięć nie myli) najpierw trzeba było wyremontować torowiska przeznaczone do ruchu tramwajów niskopodłogowych, a dopiero później puszczono na nie liniowo Bomboniery.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-02-09, 18:57

filimer pisze:w Krakowie (o ile mnie pamięć nie myli) najpierw trzeba było wyremontować torowiska przeznaczone do ruchu tramwajów niskopodłogowych, a dopiero później puszczono na nie liniowo Bomboniery.
O ile dobrze pamiętam, to Częstochowa - by nie stracić pieniędzy na inwestycje - próbowała podkupić jednego z NGT6, przeznaczonego dla Krakowa.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-09, 19:41

TLG pisze:O ile dobrze pamiętam, to Częstochowa - by nie stracić pieniędzy na inwestycje - próbowała podkupić jednego z NGT6, przeznaczonego dla Krakowa.
:o: Poważnie?
Przecież zawsze mogli zamówić sobie sztukę jak Gdańsk. Swoją droga skąd na to kasa?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-02-09, 19:45

Lopez pisze:rzecież zawsze mogli zamówić sobie sztukę jak Gdańsk.
Nie mieli czasu
Lopez pisze:Swoją droga skąd na to kasa?
Chyba zamiast tego kupili autobusy, chyba te pierwsze Citara i Conecta
ObrazekObrazek

filimer

Post autor: filimer » 2008-02-09, 23:12

Dziwna sprawa z tą Częstochową - nie przypominam sobie, żeby oni chociaż testowali coś niskopodłogowego... Na pewno mają bardziej sprecyzowane plany niż Gorzów Wielkopolski, gdzie planuje się tylko wyremontowanie jednej linii i zakup taboru (czy nowego czy używanego - tego nie wiem - dyskusja na ten temat na gorzowskim forum). Z tego co wiem, to poza planami budowy budowy nowych linii Częstochowa przeprowadza w miarę regularnie RK akwariów, ale żeby mieli kupić coś nowego... Chyba że we wspomnianym artykule prezes FPS miał na myśli sprzedaż bulw... Może jest na forum ktoś ze świntego miasta, kto wie, co oprócz Galerii Jurajskiej i tych nowych linii tramwajowych tam chcą budować?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-02-09, 23:18

filimer pisze:Na pewno mają bardziej sprecyzowane plany niż Gorzów Wielkopolski, gdzie planuje się tylko wyremontowanie jednej linii i zakup taboru (czy nowego czy używanego - tego nie wiem - dyskusja na ten temat na gorzowskim forum).
To i tak jest ogromny postęp. Niedawno planowali powolną likwidację sieci.
[dobra, zacząłem OT, ale nie kontynuować mi tu!]
Ostatnio zmieniony 2008-02-10, 00:28 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazek

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-02-10, 00:14

filimer pisze:Dziwna sprawa z tą Częstochową - nie przypominam sobie, żeby oni chociaż testowali coś niskopodłogowego...
A to trzeba testować, żeby kupować?
filimer pisze:Z tego co wiem, to poza planami budowy budowy nowych linii Częstochowa przeprowadza w miarę regularnie RK akwariów, ale żeby mieli kupić coś nowego...
Co, nie wolno? Skoro będą budować nową trasę z dotacją to kasę dostaną. Zawsze można kupić teraz a torowiska wyremontować później - w końcu później kasy nie będzie.
filimer pisze:Chyba że we wspomnianym artykule prezes FPS miał na myśli sprzedaż bulw...
Nie, mowa była o Pumie.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

filimer

Post autor: filimer » 2008-02-11, 00:45

Różnie jest z tą dziennikarską rzetelnością, więc redaktor mógł to wyciąć, tamto źle zrozumieć etc. - jest to o tyle dziwne, że z samej Częstochowy żadne wieści na temat zakupu nowego taboru nie dochodzą - natomiast bardzo się cieszę, że kolejne miasto spoza bardzo dużych miejscowości (powyżej 400000 mieszkańców) ma konkretne i realne plany rozbudowy sieci tramwajowej - pozostaje tylko życzyć ich szybkiej realizacji.

Co do stanu sieci tramwajowe w Częstochowie na oficjalnej stronie MPK wyczytałem, że w latach 1998-200 część sieci przeszła remont kapitalny, więc być może nie będzie konieczności większego remontu w przypadku zakupu taboru niskopodłogowego.

Projekt trasy na Błeszno/Raków można znaleźć tu:

http://www.czestochowa.pl/samorzad/wyda ... 9911093534#

Tyle na razie udało mi się wyszperać w sieci - jak znajdę coś więcej, to dorzuce do tego postu lub wyedytuję tytułowy.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-11, 17:55

Zastanawiam się tylko czemu ta linia ma jest taka U-kształtna?
Druga sprawa nad jaką warto się pochylił to realne koszty. Coś mi się nie chce wierzyć, że się zmieszczą w 70 mln.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-02-12, 11:05

Ciekawy jestem co skłoniło władze Częstochowy do rozbudowy linii tramwajowych - czyli budowy linii na Raków. Czyżby Częstochowa również miała problemy z korkami ? :mruga:
Obrazek

filimer

Post autor: filimer » 2008-02-12, 14:18

Trzeba by prześledzić dyskusję w różnych gazetach na temat tego, po co budować tramwaj na Raków - sporo artykułów jest na stronie:
http://www.tramwajbleszno.prv.pl/
Ale nie chce mi się za bardzo zagłębiać w tej chwili w to wszystko ;)

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-02-12, 14:26

J-31 pisze:Czyżby Częstochowa również miała problemy z korkami ?
Istniejąca "sieć" tramwajowa w Częstochowie była zawsze trochę komiczna. Myślę osobiście, że doszło do momentu, że można to była albo zlikiwodować albo rozwinąć. Wybrany kierunek bardzo mi odpowiada. Byle tylko nie skopali tej inwestycji jak Kraków na przykład.

filimer

Post autor: filimer » 2008-02-12, 14:37

Kraków o kilka lat za późno rozpoczął rozbudowę swojej sieci - mieć tylko nadzieję, że teraz nic nie skopią i przynajmniej utrzyma sie obecny harmonogram prac.... Swoją drogą Lopez ma rację - oby w Częstochowie na tej jednej linii się nie skończyło, a jej rozwój poszedł dalej... No bo jedna linia przez środek miasta to za mało. Zresztą chyba nie tylko w Częstochowie była taka linia, której celem była obsługa zakładu pracy - gdzieś po głowie chodzą mi informacje o kolejkach i innych tego typu urządzeniach w innych miastach, w których potem nie powstał nawet tramwaj, ale o tym napiszę, jak znajdę potwierdzenie tych informacji - w tej chwili mogę potwierdzić istnieje kolejki z osiedla chemików do Zakładów Chemicznych w Oświęcimiu w drugiej połowie lat 50-tych, która niestety nie przeistoczyła się w inny środek komunikacji szynowej - jak tylko uzyskam więcej informacji, to założę osobny wątek.

ppln

Post autor: ppln » 2008-02-12, 17:41

A w Łodzi zamiast budować nowe torowiska, likwiduje się je... Wczoraj o 00:20 zlikwidowano odcinek na Czerwonej i Wólczańskiej.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-02-12, 18:13

filimer pisze:Zresztą chyba nie tylko w Częstochowie była taka linia, której celem była obsługa zakładu pracy - gdzieś po głowie chodzą mi informacje o kolejkach i innych tego typu urządzeniach w innych miastach, w których potem nie powstał nawet tramwaj, ale o tym napiszę, jak znajdę potwierdzenie tych informacji - w tej chwili mogę potwierdzić istnieje kolejki z osiedla chemików do Zakładów Chemicznych w Oświęcimiu w drugiej połowie lat 50-tych,
W Dębicy był trolejbus do jakiegoś zakładu pracy, na przykład.
ppln pisze:Wczoraj o 00:20 zlikwidowano odcinek na Czerwonej i Wólczańskiej.
A potrzebny on był?
J-31 pisze:Ciekawy jestem co skłoniło władze Częstochowy do rozbudowy linii tramwajowych - czyli budowy linii na Raków. Czyżby Częstochowa również miała problemy z korkami ?
No tak, oczywiście, bo po co budować linie tramwajowe? Bezsens :wall:
ObrazekObrazek

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-02-12, 22:00

W Jeleniej był jakiś tramwaj do kopalni chyba, nawet na starej pętli stoi pamiątkowa enka, swoją drogą fajnie on musiał kręcić po górach, żeby tam dojechać...
[koniec OT]
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

ODPOWIEDZ