Tramwaje w Częstochowie - tabor, infrastruktura
Plocmaster Otwórz oczy, przecież nie napisałem tego postu na zasadzie krytyki działań władz Częstochowy. Co więcej w moim poście nie ma najmniejszej nuty krytykiplocmaster pisze:No tak, oczywiście, bo po co budować linie tramwajowe? BezsensJ-31 pisze:Ciekawy jestem co skłoniło władze Częstochowy do rozbudowy linii tramwajowych - czyli budowy linii na Raków. Czyżby Częstochowa również miała problemy z korkami ?
Wręcz przeciwnie, cieszy mnie ten projekt. Zastanawiałem się tylko co skłoniło władze Częstochowy do rozwoju komunikacji tramwajowej ...
Oczywiście. Słuszna koncepcja, ale dla mnie logiczne by było gdyby poszli jeszcze - o krok - dalej i zrobili tak, aby im tramwaj wjeżdżał np. do ścisłego centrum miastaplocmaster pisze:Po prostu mają sieć tramwajową, która nie obsługuje niektórych osiedli, to chyba normalne, że chcą ją rozszerzyć na te osiedla?
Może troszkę wrócę i poprawię:
Więcej ciekawych informacji:
www.jeltram.kozanostra.org
A co do Częstochowy - w 1971 roku zlikwidowano odgałęzienie linii tramwajowej na ulicę Łukasińskiego (otwarte w 1959 roku, z pewnością wraz z całą siecią). Jest szansa na to, by je rewitalizować?
No i czy Częstochowa skusi się na jakieś niskopodłogowce?
Bezedura, do żadnej kopalni - tylko do Podgórzyna, Sobieszowa i Cieplic. Ta eNka to pewnie ten bodajże ex-bydgoski wagon, który stoi przy dawnym dworcu tramwajowym w Podgórzynie, a na dodatek można do tego tramwaju wejść - klucze są w dworcu-restauracjiKKS pisze:W Jeleniej był jakiś tramwaj do kopalni chyba, nawet na starej pętli stoi pamiątkowa enka, swoją drogą fajnie on musiał kręcić po górach, żeby tam dojechać...
Więcej ciekawych informacji:
www.jeltram.kozanostra.org
Dokładnie.KKS pisze:[koniec OT]
A co do Częstochowy - w 1971 roku zlikwidowano odgałęzienie linii tramwajowej na ulicę Łukasińskiego (otwarte w 1959 roku, z pewnością wraz z całą siecią). Jest szansa na to, by je rewitalizować?
No i czy Częstochowa skusi się na jakieś niskopodłogowce?
A więc ja jestem z Częstochowy i opowiem wam o realiach naszej komunikacji tramwjaowej.
Istnieje u nas jedna linia (10,2 km) o relacji północ- południe. Linia powstała w 1959 r. w raz z odnogą na raków (zlikwidowaną w 1971 władze nawet nie myślą o odbudowie realizują projekt na błeszno a potem chcą na inne dizelnice- dalej o tym). Tramwaj jeździ co 5 min. i jest w całości obsługiwany tramwajami 105Na.
Pisaliście tu o modernizacjach, owaszem były przeprowadzane około 2000 r. ale tylko na kawałeczku sieci między dwoma czy nawet jednym przystankiem dokłądnie nie pamiętam oraz zostały wymiemienione tory na przejazdach.
Obecnie czekamy na kase z unii:
Aby zrobić odcinek tramwajowy na dzielnice Wrzosowiak (około 2,5 km). Zastąpi on linie 26 i 27. Będzie to tramwaj ze wzbudzaną sygnalizacją. Planuje się go puścić co 7-8 min.
Dodatkowo będzie remont torowiska od punktu połączenia nowej trasy czyli od ESTAKADY do drugiej pętli czyli na PÓŁNOCY.
Ostatnim etapem jest zakup 14 tramwajów niskopodłogowych. Dla obsługi nowej linii.
Projekt będzie realizowany w latach 2010-2013.
Jakby były jakieś pytania to proszę.
Istnieje u nas jedna linia (10,2 km) o relacji północ- południe. Linia powstała w 1959 r. w raz z odnogą na raków (zlikwidowaną w 1971 władze nawet nie myślą o odbudowie realizują projekt na błeszno a potem chcą na inne dizelnice- dalej o tym). Tramwaj jeździ co 5 min. i jest w całości obsługiwany tramwajami 105Na.
Pisaliście tu o modernizacjach, owaszem były przeprowadzane około 2000 r. ale tylko na kawałeczku sieci między dwoma czy nawet jednym przystankiem dokłądnie nie pamiętam oraz zostały wymiemienione tory na przejazdach.
Obecnie czekamy na kase z unii:
Aby zrobić odcinek tramwajowy na dzielnice Wrzosowiak (około 2,5 km). Zastąpi on linie 26 i 27. Będzie to tramwaj ze wzbudzaną sygnalizacją. Planuje się go puścić co 7-8 min.
Dodatkowo będzie remont torowiska od punktu połączenia nowej trasy czyli od ESTAKADY do drugiej pętli czyli na PÓŁNOCY.
Ostatnim etapem jest zakup 14 tramwajów niskopodłogowych. Dla obsługi nowej linii.
Projekt będzie realizowany w latach 2010-2013.
Jakby były jakieś pytania to proszę.
A odnoga na Al. Pokoju?jober pisze:Istnieje u nas jedna linia (10,2 km) o relacji północ- południe.
Ul. Łukasińskiego?...jober pisze:Linia powstała w 1959 r. w raz z odnogą na raków
Tylko Fieldorfa-Kucelin, czy na Al. Pokoju też coś dojeżdża?jober pisze:Tramwaj jeździ co 5 min. i jest w całości obsługiwany tramwajami 105Na.
Chodzą plotki, że kolejne polskie miasto, chce się przymierzyć do NGT6. Ale cena może ich odstraszyć...J-31 pisze:Ciekawostką jest jednak to, że MPK w Częstochowie przygotowuje się do przetargu na 7 nowych, niskopodłogowych, wagonów tramwajowych. Mają one obsługiwać nową linię. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko cieprliwie poczekać na dalszy rozwój wydarzeń w Częstochowie
Częstochowski przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę 7 składów tramwajowych:
http://www.mpk.czest.pl/!/tramwaje_ogloszenie.pdf
http://www.mpk.czest.pl/!/tramwaje_ogloszenie.pdf
Kiedy ma ruszyć budowa tejże linii Czytając twb.. to za dwa lata miałaby już być.
Konkretnie tutaj:http://phototrans.eu/14,424903,0,Ikarus_280_26_345.html
Konkretnie tutaj:http://phototrans.eu/14,424903,0,Ikarus_280_26_345.html