Strona 2 z 5

: 2008-02-12, 22:38
autor: ppln
plocmaster pisze:A potrzebny on był?
Jeden z nielicznych odcinków awaryjnych dla słynnego ŁTR-u. W zamian będą 2 pasy na jezdni, na której nie ma takiego zapotrzebowania (i nie będzie)

: 2008-02-13, 10:42
autor: J-31
plocmaster pisze:
J-31 pisze:Ciekawy jestem co skłoniło władze Częstochowy do rozbudowy linii tramwajowych - czyli budowy linii na Raków. Czyżby Częstochowa również miała problemy z korkami ?
No tak, oczywiście, bo po co budować linie tramwajowe? Bezsens :wall:
Plocmaster Otwórz oczy, przecież nie napisałem tego postu na zasadzie krytyki działań władz Częstochowy. Co więcej w moim poście nie ma najmniejszej nuty krytyki :chytry:

Wręcz przeciwnie, cieszy mnie ten projekt. Zastanawiałem się tylko co skłoniło władze Częstochowy do rozwoju komunikacji tramwajowej ... ;)

: 2008-02-13, 15:04
autor: pmaster
Po prostu mają sieć tramwajową, która nie obsługuje niektórych osiedli, to chyba normalne, że chcą ją rozszerzyć na te osiedla?

: 2008-02-13, 15:45
autor: J-31
plocmaster pisze:Po prostu mają sieć tramwajową, która nie obsługuje niektórych osiedli, to chyba normalne, że chcą ją rozszerzyć na te osiedla?
Oczywiście. Słuszna koncepcja, ale dla mnie logiczne by było gdyby poszli jeszcze - o krok - dalej i zrobili tak, aby im tramwaj wjeżdżał np. do ścisłego centrum miasta ;)

: 2008-02-13, 17:34
autor: pmaster
Wszystkiego naraz się nie zrobi.

: 2008-02-13, 21:26
autor: Lopez
J-31 pisze: tramwaj wjeżdżał np. do ścisłego centrum miasta
Tego akurat w Częstochowie chyba nikt nie planuje. Tramwaj nie jest tam tak naturalnym elementem krajobrazu jak w Krakowie czy Poznaniu i może właśnie o to chodzi.

: 2008-02-13, 21:35
autor: pmaster
A warto byłoby coś takiego zaplanować?

: 2008-02-14, 11:03
autor: J-31
plocmaster pisze:A warto byłoby coś takiego zaplanować?
Dobre pytanie. Ktoś musiałby tam pojechać i zlustrować sprawę na miejscu ;)

: 2008-02-14, 20:23
autor: pmaster
Niektórzy tam są.

: 2008-02-25, 21:24
autor: PAFAWAG
Może troszkę wrócę i poprawię:
KKS pisze:W Jeleniej był jakiś tramwaj do kopalni chyba, nawet na starej pętli stoi pamiątkowa enka, swoją drogą fajnie on musiał kręcić po górach, żeby tam dojechać...
Bezedura, do żadnej kopalni - tylko do Podgórzyna, Sobieszowa i Cieplic. Ta eNka to pewnie ten bodajże ex-bydgoski wagon, który stoi przy dawnym dworcu tramwajowym w Podgórzynie, a na dodatek można do tego tramwaju wejść - klucze są w dworcu-restauracji :D
Więcej ciekawych informacji:
:strzałka: www.jeltram.kozanostra.org
KKS pisze:[koniec OT]
Dokładnie.

A co do Częstochowy - w 1971 roku zlikwidowano odgałęzienie linii tramwajowej na ulicę Łukasińskiego (otwarte w 1959 roku, z pewnością wraz z całą siecią). Jest szansa na to, by je rewitalizować?
No i czy Częstochowa skusi się na jakieś niskopodłogowce? ;)

: 2008-02-25, 23:34
autor: faja_k
PAFAWAG pisze:Bezedura, do żadnej kopalni - tylko do Podgórzyna, Sobieszowa i Cieplic.
Przewodnik tłumaczył, że linia sięgała aż tak daleko dlatego, że w pobliżu była bodajże jakaś kopalnia, czy też inne masowe miejsce pracy tego typu.

: 2009-06-03, 21:58
autor: jober
A więc ja jestem z Częstochowy i opowiem wam o realiach naszej komunikacji tramwjaowej.

Istnieje u nas jedna linia (10,2 km) o relacji północ- południe. Linia powstała w 1959 r. w raz z odnogą na raków (zlikwidowaną w 1971 władze nawet nie myślą o odbudowie realizują projekt na błeszno a potem chcą na inne dizelnice- dalej o tym). Tramwaj jeździ co 5 min. i jest w całości obsługiwany tramwajami 105Na.

Pisaliście tu o modernizacjach, owaszem były przeprowadzane około 2000 r. ale tylko na kawałeczku sieci między dwoma czy nawet jednym przystankiem dokłądnie nie pamiętam oraz zostały wymiemienione tory na przejazdach.

Obecnie czekamy na kase z unii:
Aby zrobić odcinek tramwajowy na dzielnice Wrzosowiak (około 2,5 km). Zastąpi on linie 26 i 27. Będzie to tramwaj ze wzbudzaną sygnalizacją. Planuje się go puścić co 7-8 min.

Dodatkowo będzie remont torowiska od punktu połączenia nowej trasy czyli od ESTAKADY do drugiej pętli czyli na PÓŁNOCY.

Ostatnim etapem jest zakup 14 tramwajów niskopodłogowych. Dla obsługi nowej linii.

Projekt będzie realizowany w latach 2010-2013.

Jakby były jakieś pytania to proszę.

: 2009-06-03, 22:08
autor: PAFAWAG
jober pisze:Istnieje u nas jedna linia (10,2 km) o relacji północ- południe.
A odnoga na Al. Pokoju?
jober pisze:Linia powstała w 1959 r. w raz z odnogą na raków
Ul. Łukasińskiego?...
jober pisze:Tramwaj jeździ co 5 min. i jest w całości obsługiwany tramwajami 105Na.
Tylko Fieldorfa-Kucelin, czy na Al. Pokoju też coś dojeżdża?

: 2009-06-04, 19:26
autor: jober
Na al. pokoju kończy co drugi tramwaj z powodu oszczędności gdyż tramwaj co 5 min. do huty się nie opłaca. I odnoga na raków ciągneła się wzdłuż ulicy Łukasienskiego.

: 2010-05-07, 09:42
autor: J-31
Ciekawostką jest jednak to, że MPK w Częstochowie przygotowuje się do przetargu na 7 nowych, niskopodłogowych, wagonów tramwajowych. Mają one obsługiwać nową linię. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko cieprliwie poczekać na dalszy rozwój wydarzeń w Częstochowie :)

: 2010-05-08, 22:11
autor: Coffee
J-31 pisze:Ciekawostką jest jednak to, że MPK w Częstochowie przygotowuje się do przetargu na 7 nowych, niskopodłogowych, wagonów tramwajowych. Mają one obsługiwać nową linię. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko cieprliwie poczekać na dalszy rozwój wydarzeń w Częstochowie :)
Chodzą plotki, że kolejne polskie miasto, chce się przymierzyć do NGT6. Ale cena może ich odstraszyć...

: 2010-07-19, 20:41
autor: stachu
Częstochowski przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę 7 składów tramwajowych:
http://www.mpk.czest.pl/!/tramwaje_ogloszenie.pdf

: 2010-07-20, 00:11
autor: pmaster
Wystarczy na tą nową trasę?

: 2010-07-20, 07:53
autor: stachu
plocmaster pisze:Wystarczy na tą nową trasę?
Tak, bo MPK dostało kase na tramwaję, a miasto na budowę nowej linii ;)

: 2010-07-20, 11:21
autor: KB
Kiedy ma ruszyć budowa tejże linii :?: Czytając twb.. to za dwa lata miałaby już być.
Konkretnie tutaj:http://phototrans.eu/14,424903,0,Ikarus_280_26_345.html