: 2008-02-12, 22:38
Jeden z nielicznych odcinków awaryjnych dla słynnego ŁTR-u. W zamian będą 2 pasy na jezdni, na której nie ma takiego zapotrzebowania (i nie będzie)plocmaster pisze:A potrzebny on był?
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Jeden z nielicznych odcinków awaryjnych dla słynnego ŁTR-u. W zamian będą 2 pasy na jezdni, na której nie ma takiego zapotrzebowania (i nie będzie)plocmaster pisze:A potrzebny on był?
Plocmaster Otwórz oczy, przecież nie napisałem tego postu na zasadzie krytyki działań władz Częstochowy. Co więcej w moim poście nie ma najmniejszej nuty krytykiplocmaster pisze:No tak, oczywiście, bo po co budować linie tramwajowe? BezsensJ-31 pisze:Ciekawy jestem co skłoniło władze Częstochowy do rozbudowy linii tramwajowych - czyli budowy linii na Raków. Czyżby Częstochowa również miała problemy z korkami ?
Oczywiście. Słuszna koncepcja, ale dla mnie logiczne by było gdyby poszli jeszcze - o krok - dalej i zrobili tak, aby im tramwaj wjeżdżał np. do ścisłego centrum miastaplocmaster pisze:Po prostu mają sieć tramwajową, która nie obsługuje niektórych osiedli, to chyba normalne, że chcą ją rozszerzyć na te osiedla?
Tego akurat w Częstochowie chyba nikt nie planuje. Tramwaj nie jest tam tak naturalnym elementem krajobrazu jak w Krakowie czy Poznaniu i może właśnie o to chodzi.J-31 pisze: tramwaj wjeżdżał np. do ścisłego centrum miasta
Dobre pytanie. Ktoś musiałby tam pojechać i zlustrować sprawę na miejscuplocmaster pisze:A warto byłoby coś takiego zaplanować?
Bezedura, do żadnej kopalni - tylko do Podgórzyna, Sobieszowa i Cieplic. Ta eNka to pewnie ten bodajże ex-bydgoski wagon, który stoi przy dawnym dworcu tramwajowym w Podgórzynie, a na dodatek można do tego tramwaju wejść - klucze są w dworcu-restauracjiKKS pisze:W Jeleniej był jakiś tramwaj do kopalni chyba, nawet na starej pętli stoi pamiątkowa enka, swoją drogą fajnie on musiał kręcić po górach, żeby tam dojechać...
Dokładnie.KKS pisze:[koniec OT]
Przewodnik tłumaczył, że linia sięgała aż tak daleko dlatego, że w pobliżu była bodajże jakaś kopalnia, czy też inne masowe miejsce pracy tego typu.PAFAWAG pisze:Bezedura, do żadnej kopalni - tylko do Podgórzyna, Sobieszowa i Cieplic.
A odnoga na Al. Pokoju?jober pisze:Istnieje u nas jedna linia (10,2 km) o relacji północ- południe.
Ul. Łukasińskiego?...jober pisze:Linia powstała w 1959 r. w raz z odnogą na raków
Tylko Fieldorfa-Kucelin, czy na Al. Pokoju też coś dojeżdża?jober pisze:Tramwaj jeździ co 5 min. i jest w całości obsługiwany tramwajami 105Na.
Chodzą plotki, że kolejne polskie miasto, chce się przymierzyć do NGT6. Ale cena może ich odstraszyć...J-31 pisze:Ciekawostką jest jednak to, że MPK w Częstochowie przygotowuje się do przetargu na 7 nowych, niskopodłogowych, wagonów tramwajowych. Mają one obsługiwać nową linię. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko cieprliwie poczekać na dalszy rozwój wydarzeń w Częstochowie
Tak, bo MPK dostało kase na tramwaję, a miasto na budowę nowej liniiplocmaster pisze:Wystarczy na tą nową trasę?