Tramwaje w Częstochowie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
stachu
Posty: 860
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu » 2010-07-20, 15:46

KB pisze:Kiedy ma ruszyć budowa tejże linii :?: Czytając twb.. to za dwa lata miałaby już być.
Konkretnie tutaj:http://phototrans.eu/14,424903,0,Ikarus_280_26_345.html
Więcej ciekawych informacji nt. rozbudowy sieci tramwajowej na terenie miasta Częstochowa uzyskasz na tej stronie
Po zakończeniu budowy linii na Błeszno (3) będzie (a przynajmniej jest taki zamiar) rozbudowy linii na Parkitkę. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-20, 16:30

stachu pisze:Częstochowski przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę 7 składów tramwajowych:
"Składów"... czyli, że chcą kupić Protramy 204 WrAs lub inne FPS-y 123N ? A niskaczy nie chcą ? :mruga:

Dzulikiewicz

Post autor: Dzulikiewicz » 2010-07-29, 16:11

Zaprotestował Cegielski:
link

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-07-29, 18:15

Biedny Ceglorz, chyba będą musieli zbudować sobie miasto z siecią tramwajową i sami sobie tabor dostarczać, żeby ktoś wreszcie coś od nich kupił.

Dzulikiewicz

Post autor: Dzulikiewicz » 2010-08-19, 22:44

Dla niektórych jest to szok, chyba dla wszystkich niespodzianka.
http://www.mpk.czest.pl/!/tramwaje_zapytania5.pdf

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2010-08-20, 08:47

Ej oni mają na prawdę zamiar produkować tramwaje czy po prostu z założenia blokują przetargi? Ciekawie się robi, podejrzewam, że jest to raczej zrobione na zasadzie PESA robi szynobusy - my też zróbmy (nowe dla Pomorskiego), PESA robi tramwaje - my też zróbmy?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2010-08-20, 09:02

Chyba chcą produkować - w Warszawie też startowali (w konsorcjum).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-08-20, 16:34

Ładny numer - NEWAG i kto by pomyślał. Podoba mi się odpowiedź z MPK. Ciekawy jestem jak ta sprawa rozwinie się dalej. MPK z tego co widzę nie jest zainteresowane producentem, który nie wyprodukował jeszcze żadnego tramwaju, a oferującego coś "na papierze" - i słusznie ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2010-08-31, 12:50

Na gorąco: w przetargu na tramwaje dla Częstochowy złożono cztery oferty: PESA (cena: 50mln), FPS (56mln), Solaris (60mln) i konsorcjum NEWAG-KONCAR (!!!) (najdroższa oferta). Wszystkie oferty dotyczą tramwajów z wózkami skrętnymi (dobrze widzicie: wszystkie, także PESY).

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-08-31, 18:10

PESA Solarisem rynku szynowego :D

filimer

Post autor: filimer » 2010-08-31, 21:30

Dawno tu nic nikt nie pisał, a jest już po przetargu na budowę linii na Raków (wygrało konsorcjum firm Drog-Bud i Kromiss-Bis) oraz otwarto oferty w przetargu na 7 nowych tramwajów:
tramwajbleszno.prv.pl pisze:Do przetargu, o którym pisaliśmy tutaj przystąpiło czterech wykonawców: Solaris, konsorcjum Newag i Koncar, Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielski oraz Pesa.
Limit cenowy przetargu wynosił 63 miliony, czterysta czterdzieści tysięcy złotych. Poszczególni oferenci zgłosili następujące propozycje:

Solaris przedłożył ofertę "na styk", bowiem opiewającą na kwotę 62 450 391,28zł.

Konsorcjum Newag + Koncar za swoje składy zażądał 62 982 500zł.

Cegielski, który uprzednio zakwestionował warunki przetargu eliminujące go z postępowania z uwagi na marne doświadczenie w dostarczaniu składów takich, jakie mają pojawić się w Częstochowie (jeden pociąg), za swoją propozycję oczekuje zapłaty 56 592 941,54zł.

Pesa okazała się najtańszym producentem. Za swoje produkty zażąda 50 300 600zł. W tych okolicznościach, gdyby Pesa wygrała przetarg, istnieje możliwość zwrócenia się do Urzędu Marszałkowskiego o zmianę treści wniosku o dofinansowanie tak, aby umożliwić - przykładem ostatniego przetargu na dostawę autobusów - dostarczenie ponadplanowych składów: jednego, lub nawet dwóch.

Nie są znane nam parametry techniczne oferowanych pociągów. Wiemy jedynie, że poza pociągiem Solarisa, który oferuje 85% niskiej podłogi, wszyscy pozostali producenci oferują 100% niskiej podłogi.

W chwili obecnej trwa szczegółowe rozpoznanie ofert. Po rozstrzygnięciu przetargu zapewne można się spodziewać odwołania ze strony Cegielskiego.

ppln

Post autor: ppln » 2010-08-31, 22:04

filimer pisze:Wiemy jedynie, że poza pociągiem Solarisa, który oferuje 85% niskiej podłogi
Jakoś inaczej liczą czy chcą zbudować jeszcze jakiś inny model?

A Cegielski w końcu to swoje ustrojstwo komuś opchnął?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-08-31, 22:08

ppln pisze:Jakoś inaczej liczą
Myślę, że na pewno to
ppln pisze:A Cegielski w końcu to swoje ustrojstwo komuś opchnął
MPK Poznań wynajęło.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2010-09-01, 12:35

PESA zaproponowała tańszą ofertę niż FPS? :o: Dziwne...

[ Dodano: 2010-09-01, 12:39 ]
BTW Częstochowa będzie miała więcej niskaczy niż Szczecin. :retard:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-09-01, 23:36

OPi pisze:PESA zaproponowała tańszą ofertę niż FPS? Dziwne
FPS w ogóle jest trochę dziwny :mruga:
OPi pisze:Częstochowa będzie miała więcej niskaczy niż Szczecin
A także Bydgoszcz, Toruń, Grudziądz, Gorzów Wlkp. i Elbląg

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2010-09-02, 08:50

A także Bydgoszcz
Cierpliwości. Niebawem ruszy zamówienie na tramwaje dla Bydgoszczy i sytuacja się zmieni.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2010-09-03, 13:39

plocmaster pisze:A także Toruń, Grudziądz, Gorzów Wlkp. i Elbląg
Ale Toruń, Grudziądz, Gorzów i Elbląg są mniejszymi miastami, a Szczecin jest większy niż Częstochowa. ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2010-09-28, 13:09


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-09-28, 13:25

PESA zaproponowała cenę brutto 50 300 600 zł, gwarancję w wysokości 60 miesięcy i 14 lat na konstrukcję mechaniczną pudła oraz wózków. Producent zaoferował pojazd w 100 proc. niskopodłogowy, o wózkach napędowych osiowych z osią klasyczną, skrętnych oraz wózkach tocznych osiowych z osią klasyczną, skrętnych. Tramwaj PESY posiada konstrukcję nośną wykonaną ze stali.
Domniemam, że będą kolejne "Swingi", aczkolwiek ciekawy jestem co PESA wykombinuje z tymi "skrętnymi" wózkami. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2010-09-28, 19:36

J-31 pisze:Domniemam, że będą kolejne "Swingi"
Nie. Opis nie pasuje
J-31 pisze:ciekawy jestem co PESA wykombinuje z tymi "skrętnymi" wózkami.
Coś nowego ;)

ODPOWIEDZ