Strona 3 z 5

: 2010-08-20, 08:47
autor: irisbus
Ej oni mają na prawdę zamiar produkować tramwaje czy po prostu z założenia blokują przetargi? Ciekawie się robi, podejrzewam, że jest to raczej zrobione na zasadzie PESA robi szynobusy - my też zróbmy (nowe dla Pomorskiego), PESA robi tramwaje - my też zróbmy?

: 2010-08-20, 09:02
autor: shakkie
Chyba chcą produkować - w Warszawie też startowali (w konsorcjum).

: 2010-08-20, 16:34
autor: J-31
Ładny numer - NEWAG i kto by pomyślał. Podoba mi się odpowiedź z MPK. Ciekawy jestem jak ta sprawa rozwinie się dalej. MPK z tego co widzę nie jest zainteresowane producentem, który nie wyprodukował jeszcze żadnego tramwaju, a oferującego coś "na papierze" - i słusznie ;)

: 2010-08-31, 12:50
autor: TLG
Na gorąco: w przetargu na tramwaje dla Częstochowy złożono cztery oferty: PESA (cena: 50mln), FPS (56mln), Solaris (60mln) i konsorcjum NEWAG-KONCAR (!!!) (najdroższa oferta). Wszystkie oferty dotyczą tramwajów z wózkami skrętnymi (dobrze widzicie: wszystkie, także PESY).

: 2010-08-31, 18:10
autor: faja_k
PESA Solarisem rynku szynowego :D

: 2010-08-31, 21:30
autor: filimer
Dawno tu nic nikt nie pisał, a jest już po przetargu na budowę linii na Raków (wygrało konsorcjum firm Drog-Bud i Kromiss-Bis) oraz otwarto oferty w przetargu na 7 nowych tramwajów:
tramwajbleszno.prv.pl pisze:Do przetargu, o którym pisaliśmy tutaj przystąpiło czterech wykonawców: Solaris, konsorcjum Newag i Koncar, Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielski oraz Pesa.
Limit cenowy przetargu wynosił 63 miliony, czterysta czterdzieści tysięcy złotych. Poszczególni oferenci zgłosili następujące propozycje:

Solaris przedłożył ofertę "na styk", bowiem opiewającą na kwotę 62 450 391,28zł.

Konsorcjum Newag + Koncar za swoje składy zażądał 62 982 500zł.

Cegielski, który uprzednio zakwestionował warunki przetargu eliminujące go z postępowania z uwagi na marne doświadczenie w dostarczaniu składów takich, jakie mają pojawić się w Częstochowie (jeden pociąg), za swoją propozycję oczekuje zapłaty 56 592 941,54zł.

Pesa okazała się najtańszym producentem. Za swoje produkty zażąda 50 300 600zł. W tych okolicznościach, gdyby Pesa wygrała przetarg, istnieje możliwość zwrócenia się do Urzędu Marszałkowskiego o zmianę treści wniosku o dofinansowanie tak, aby umożliwić - przykładem ostatniego przetargu na dostawę autobusów - dostarczenie ponadplanowych składów: jednego, lub nawet dwóch.

Nie są znane nam parametry techniczne oferowanych pociągów. Wiemy jedynie, że poza pociągiem Solarisa, który oferuje 85% niskiej podłogi, wszyscy pozostali producenci oferują 100% niskiej podłogi.

W chwili obecnej trwa szczegółowe rozpoznanie ofert. Po rozstrzygnięciu przetargu zapewne można się spodziewać odwołania ze strony Cegielskiego.

: 2010-08-31, 22:04
autor: ppln
filimer pisze:Wiemy jedynie, że poza pociągiem Solarisa, który oferuje 85% niskiej podłogi
Jakoś inaczej liczą czy chcą zbudować jeszcze jakiś inny model?

A Cegielski w końcu to swoje ustrojstwo komuś opchnął?

: 2010-08-31, 22:08
autor: pmaster
ppln pisze:Jakoś inaczej liczą
Myślę, że na pewno to
ppln pisze:A Cegielski w końcu to swoje ustrojstwo komuś opchnął
MPK Poznań wynajęło.

: 2010-09-01, 12:35
autor: OPi
PESA zaproponowała tańszą ofertę niż FPS? :o: Dziwne...

[ Dodano: 2010-09-01, 12:39 ]
BTW Częstochowa będzie miała więcej niskaczy niż Szczecin. :retard:

: 2010-09-01, 23:36
autor: pmaster
OPi pisze:PESA zaproponowała tańszą ofertę niż FPS? Dziwne
FPS w ogóle jest trochę dziwny :mruga:
OPi pisze:Częstochowa będzie miała więcej niskaczy niż Szczecin
A także Bydgoszcz, Toruń, Grudziądz, Gorzów Wlkp. i Elbląg

: 2010-09-02, 08:50
autor: TLG
A także Bydgoszcz
Cierpliwości. Niebawem ruszy zamówienie na tramwaje dla Bydgoszczy i sytuacja się zmieni.

: 2010-09-03, 13:39
autor: OPi
plocmaster pisze:A także Toruń, Grudziądz, Gorzów Wlkp. i Elbląg
Ale Toruń, Grudziądz, Gorzów i Elbląg są mniejszymi miastami, a Szczecin jest większy niż Częstochowa. ;)

: 2010-09-28, 13:09
autor: shakkie

: 2010-09-28, 13:25
autor: J-31
PESA zaproponowała cenę brutto 50 300 600 zł, gwarancję w wysokości 60 miesięcy i 14 lat na konstrukcję mechaniczną pudła oraz wózków. Producent zaoferował pojazd w 100 proc. niskopodłogowy, o wózkach napędowych osiowych z osią klasyczną, skrętnych oraz wózkach tocznych osiowych z osią klasyczną, skrętnych. Tramwaj PESY posiada konstrukcję nośną wykonaną ze stali.
Domniemam, że będą kolejne "Swingi", aczkolwiek ciekawy jestem co PESA wykombinuje z tymi "skrętnymi" wózkami. ;)

: 2010-09-28, 19:36
autor: TLG
J-31 pisze:Domniemam, że będą kolejne "Swingi"
Nie. Opis nie pasuje
J-31 pisze:ciekawy jestem co PESA wykombinuje z tymi "skrętnymi" wózkami.
Coś nowego ;)

: 2010-09-29, 00:42
autor: ep40
Czyżby należy się spodziewać czegoś w rodzaju Skody 15T?

: 2010-09-29, 01:02
autor: pmaster
Będzie może nowy design?

: 2010-09-29, 08:37
autor: TLG
Czyżby należy się spodziewać czegoś w rodzaju Skody 15T?
Nie, raczej FPS 126N albo Citadis 304.
Będzie może nowy design?
Myślę, że dalej będzie to SWING. Jednak jest to tramwaj o modułowej budowie, a kabina to właśnie osobny moduł.

: 2010-09-29, 09:26
autor: J-31
TLG pisze:Nie, raczej FPS 126N albo Citadis 304.
Mam tylko nadzieję, że PESA lepiej rozwiąże wnętrze i nie będzie w tym wagonie tak ciasno jak w "Pumie" ;)

: 2010-09-29, 10:01
autor: pmaster
TLG pisze:FPS 126N
A co to jest?