[GOP] Przetargi Tramwajów Śląskich

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2017-09-19, 14:01

Przepraszam za post pod postem ale ważne - do przetargu na solówki zgłosił się Modertrans oraz... FPS. Ciekawe z czym, przerobiony Hipolit? I takie pytanie do Warszawiaków - jak się te tramwaje sprawują? Awaryjne czy nie? W każdym razie Modertrans jest tańszy.

Piotr

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Piotr » 2017-09-19, 17:55

FPS i Modertrans? Z deszczu pod rynnę, nawet się nie cieszę że obie firmy teoretycznie z wielkopolski.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29169
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-09-19, 18:32

FPS nie ma zbyt dużego doświadczenia w budowie tramwajów. Ich modernizacja 105N/2 dla poznańskiego MPK była mocno awaryjna i już dawno nie jeździ. Ich nowoczesny, jak na tamte lata, niskopodłogowy wagon 118N "Puma" też rynku nie zawojował i też go dawno nie ma. MPK chętnie go skasowało, chociaż nie powiem, trochę pojeździł - aczkolwiek, o ile dobrze pamiętam, zdaje się, że też był trochę awaryjny ;)

Natomiast warszawskie Hipolity - to w zasadzie jedyne zamówienie. Owszem, kursują nadal, ale jakością nie grzeszą. Z tego co ja się orientuję, to na pewno mają problem z przeciekającym dachem. TW nie pozbywają się tych wagonów. Aczkolwiek rewelacją nie są ;)

Tramwaje Warszawskie zamawiając te wagony postawiło jednak FPS pewien warunek. TW nie zgodziły się na napęd oferowany przez FPS, zapewne bali się o ich awaryjność. FPS zgodził się wyprodukować 123N z aparaturą znaną z Konstali 105N2k/2000 ... i to je chyba uratowało. Tramwaje kursują bez większych problemów ;)

Z dwojga złego - gdybym miał wybierać - wolałbym jednak Moderusa.

Modertrans ma jednak spore doświadczenie w budowie tramwajów i choć mieszkańcy Wrocławia bardzo je krytykują - jest nawet oddolny ruch społeczny, który walczy z Modertransem. Modertrans chce wejść z nimi na drogę prawną za pomówienie.

Jest też jeszcze jeden pozytyw. Tramwaje Śląskie mają już spore doświadczenie we współpracy z Modertransem, zarówno w kwestii modernizacji Konstali 105Na jak również w kwestii zakupu nowych wagonów Moderus Beta. Natomiast nie mają żadnego doświadczenia z FPS-em. A to jest firma, która była już "na krawędzi" i nadal nie wiadomo jaka będzie jej przyszłość. Dzisiaj jest, a jutro może jej nie być ;)

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2017-09-19, 18:49

I nagle okazało się że Ceglorz zaoferował 60% niskiej. Robi się coraz ciekawiej. A tutaj źródło, żeby nie było że wymyślam jakieś rewelacje: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56328.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29169
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-09-19, 20:25

Ceglorz oferuje jakiś prototyp, którego projekt pewnie znają jedynie ludzie bardzo wtajemniczeni ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29169
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2018-02-27, 13:39

Powoli wraca temat najnowszego przetargu Tramwajów Śląskich na zakup:

- 27 wagonów tramwajowych wieloczłonowych jednokierunkowych długości - 22-25m (ale nie przekraczający)
- oraz 8 wagonów dwukierunkowych, wieloczłonowych długości w zakresie 30-32m

O ten temat upomniał się Infobus. I na razie wiadomo, że o ten kontrakt ubiegają się dwaj producenci
- Pesa Bydgoszcz - z ofertą na kwotę 220.987.000 zł netto
- Solaris Tram - z ofertą na kwotę 227.755.378 zł netto,
+ do tego jeszcze zakup specjalistycznego sprzętu ;)

Obie oferty przekraczają zakładany przez TŚ budżet - 213.350.000 zł netto. Jednakże TŚ obiecują, że rozstrzygną ten przetarg w pierwszym kwartale br. ... a to już tylko miesiąc ;)

Link :strzałka: http://infotram.pl/co-z-przetargiem-na- ... 03077.html

Swoją drogą nie wiem co zamierzają kupić, ale jeśli będzie np. Pesa 128N "Jazz-Duo"... to niech sobie lepiej darują, bo ona zniszczy im torowisko ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4608
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Przemek » 2018-03-07, 23:41

http://infotram.pl/jutro-umowa-na-nowe- ... 03314.html
Jutro Tramwaje Śląskie podpiszą z wybranym w przetargu producentem umowę na dostawę nowych wagonów. Najlepszą ofertę złożył Modertrans i to właśnie on wyprodukuje jednoczłonowe pojazdy dla przewoźnika.
Zamówienie dotyczy 10 wagonów jednoczłonowych z niską podłogą. Oferta Modertransu była tańsza. Cena zaproponowana przez tego producenta to 35.301.000,00 zł brutto. Długość niskiej podłogi 30,4%. Oferent nie zaproponował dodatkowych strumieni drzwi dla pasażera ponad wymagane minimum.

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2018-03-08, 15:36

Z tą ilością niskiej podłogi to problem w tym że... jest już nieaktualna. Modertrans dostarczy jednoczłonowe Gammy z ok. 50% niskiej. Szczegóły i wizka na Transporcie Publicznym.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29169
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2018-03-08, 22:51

Ło matko już się przeraziłem.... trzeba będzie poczekać aż się to pojawi, wtedy warto będzie rzucić okiem w realu ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29169
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2018-03-20, 14:53

No i stało się - Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na 40 wagonów częściowo niskopodłogowych, wieloczłonowych. Komisja przetargowa wybrała ofertę PESY Bydgoszcz, aż ciekawy jestem jakie wagony tym razem zaoferuje Pesa ;)

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58038.html

=============== Edyta lubi tramwaje ============== śląskie :mruga: =============

No i sam sobie odpowiedziałem - to będzie nieco unowocześniona wersja znanych nam Twist-Stepów. No i brawo, to są bardzo dobre wagony jak na śląskie warunki i potrzeby :)

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58048.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29169
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2018-06-29, 18:30

Tramwaje śląskie podpisały z Pesą kontrakt na dostawę 40 wagonów ( wieloczłonowych o długości 25- i 32-metrów).

:strzałka: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 58978.html

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1505
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Auper » 2018-07-01, 00:04

No i fajnie. Pozostaje mieć nadzieję że Pesa dostarczy tramwaje o spójnym wyglądzie, a nie wymyślą czegoś innego. Wszak obok toruńskich to najlepiej wyglądające Pesy

ODPOWIEDZ