[Śląskie] Infrastruktura tramwajowa
ZUR'ko-żelazko, o którym wspomniałeś powyżej nie jest przypadkiem widoczne pomiędzy tymi dwoma "helmutami"?Marcin_FTŚ pisze:Teraz pozostaje czekać na uruchomienie kolejnych wagonów i wyjazd na Zagłębiowskie torowiska pierwszego ZURko-¯elazka #625 z zajezdni Będzin.
¬ródło:
http://finanse.wp.pl/gid,12818583,galer ... ?T[page]=7
Na stronie TŚ pojawił się nowy rozkład na czas remontu pl. Szewczyka w Katowicach, zmiany dotyczą tylko linii 16 a obejmują:
Dni robocze - poza okresem ferii i wakacji:
co ok. 8-12 min., 7 poc.: 1x 116Nd (poc. 167), 3x Pt (poc. 161, 163, 165), 3x 2x105N (poc. 162, 164, 166)-w tym poc. 162 (2x105N-2K); wieczorem 3x 116Nd (przemianowania z linii 6: 612->169, 602->168).
Dni robocze - w okresie ferii i wakacji:
co 15 min., 5 poc.: 1x116Nd (poc. 605), 2x Pt (poc. 161, 163), 2x 2x105N (poc. 602, 604)-w tym poc. 162 (2x105N-2K); wieczorem 3x 116Nd (przemianowania z linii 6: 612->167, 602->166).
Soboty:
co 15 min., 5 poc.: 5x 116Nd.
Niedziele i święta:
co 30 min, 3 poc.: 3x 116Nd.
Co ciekawe póki co liniowo mogą jeździć tylko dwa Helmuty #900 i #902, na #901 szkoli się kadra.
Nowy rozkład linii 16
Dni robocze - poza okresem ferii i wakacji:
co ok. 8-12 min., 7 poc.: 1x 116Nd (poc. 167), 3x Pt (poc. 161, 163, 165), 3x 2x105N (poc. 162, 164, 166)-w tym poc. 162 (2x105N-2K); wieczorem 3x 116Nd (przemianowania z linii 6: 612->169, 602->168).
Dni robocze - w okresie ferii i wakacji:
co 15 min., 5 poc.: 1x116Nd (poc. 605), 2x Pt (poc. 161, 163), 2x 2x105N (poc. 602, 604)-w tym poc. 162 (2x105N-2K); wieczorem 3x 116Nd (przemianowania z linii 6: 612->167, 602->166).
Soboty:
co 15 min., 5 poc.: 5x 116Nd.
Niedziele i święta:
co 30 min, 3 poc.: 3x 116Nd.
Co ciekawe póki co liniowo mogą jeździć tylko dwa Helmuty #900 i #902, na #901 szkoli się kadra.
Nowy rozkład linii 16
Zaraz zaraz, coś tu jest nie halo, zakładowe miały mieć wagony z numerami parzystymi.Shadow238 pisze:W zakładowym.
Nie mam zielonego pojęcia, musiałbym się przyjrzeć.A wiesz ile ich jest na cały wagon ?
----------------
Czyżby szykowała się kolejna likwidacja ?!
Na FTŚ użytkownik DW napisał:
Zapraszam do dyskusji.Doszły mnie słuchy, że w zajezdni Będzin mówi się o kolejnych zmianach rozkładów.
Ponoć na początku przyszłego roku mają zajść zmiany w funkcjonowaniu komunikacji. Wszystko wskazuje na to, że mają to być zmiany na... gorsze i mają być kolejne zwolnienia pracowników.
Krążą plotki, że możliwa jest likwidacja linii 22, a mianowicie odcinka od będzińskiego Ronda do Czeladzi Jeśli rzeczywiście planowane jest takie rozwiązanie to część osób siedzących na wyższych stołkach muszą być nienormalne. 2 lata temu gdy 22 jeździło jeszcze co 10 min. wozy jadące z będzińskiej nerki do Czeladzi (i z powrotem) jeździły nieźle zapełnione. Po cięciach ograniczających częstotliwość do 20 min. w szczycie wozy jeżdżą przepełnione (jak zresztą po większości torowisk leżących w Będzinie).
Ale nie widzę kompletnie sensu likwidacji tego odcinka, fakt faktem Czeladź ma tylko niewielki ogryzek torowiska tramwajowego. Ale mieszkańcy Będzina chcąc dojechać do Czeladzi wybierają tramwaj który jedzie szybciej niż autobusy, które zaliczają przy okazji os. Syberka w Będzinie. Torowisko też nie jest wcale takie tragiczne na tym odcinku, co prawda czuć jakby jechało się pociągiem ale tramwaj rozwija tam całkiem niezłą prędkość.Tramwaje na Śląsku najwyraźniej mają ogromnego pecha do nie przemyślanych decyzji.
Nosz kur..de- może przy takich "wspaniałych decyzjach" urzędnicy zaczną w końcu wykazywac oznaki myślenia zanim podejmą tylko na podstawie obliczeń decyzje o likwidacji ?
Nie pomylił się jednak ktoś piszący w komentarzach na TWB odnośnie jeszcze likwidacji T32, że linii 22 z jednotorem i zmienionej częstotliwości z 10 na 20 minut długiego żywotu nie życzy.
Nie pomylił się jednak ktoś piszący w komentarzach na TWB odnośnie jeszcze likwidacji T32, że linii 22 z jednotorem i zmienionej częstotliwości z 10 na 20 minut długiego żywotu nie życzy.
Dokładnie dla części mieszkańców Czeladzi tramwaj stanowi również szybszy dojazd pod C.H. M1, a także jak już wspominałeś do Będzina na targowisko. Linia jest jak najbardziej rentowna, ponieważ w każdym kursie wagon (tylko solówki tam jeżdżą) jeździ niemal w 100% zapełniony dlatego myślę, że o ewentualnej likwidacji urzędnicy powinni się jeszcze mocno zastanowić.Marcin_FTŚ pisze:Ale nie widzę kompletnie sensu likwidacji tego odcinka, fakt faktem Czeladź ma tylko niewielki ogryzek torowiska tramwajowego. Ale mieszkańcy Będzina chcąc dojechać do Czeladzi wybierają tramwaj który jedzie szybciej niż autobusy, które zaliczają przy okazji os. Syberka w Będzinie. Torowisko też nie jest wcale takie tragiczne na tym odcinku, co prawda czuć jakby jechało się pociągiem ale tramwaj rozwija tam całkiem niezłą prędkość.
Myślę, że sami mieszkańcy jeśli przywiązali się do tego tramwaju będą o niego walczyć.Marcin_FTŚ pisze:Obyś miał rację, chociaż jest po wyborach, więc cholera wie czy to nie okaże się prawdą i nowy burmistrz Czeladzi w ramach oszczędności nie zlikwiduje tramwaju.
[ Dodano: 22 Gru 2010 13:12 ]
Bo u nas zakłada się, że autobus jest lepszy, niskopodłogowy, wygodniejszy, tańszy itd, a że tramwaje są stare, zimne i jeżdżą po nierównym torowisku, które wymagałoby remontu należy zlikwidować. Po prostu władze jakoś nie chcą zauwazyc wyraźnej przewagi tramwajów nad autobusamiJ-31 pisze:Kompletnie nie rozumiem, czemu ktoś chce likwidować linię, która jest popularna i wymagała by jednak zwiększonej ilości kursów - najlepiej od razu składów, a nie solówek
No i takie myślenie jest zgubą dla KM w naszym regionie. Na skalę takiej aglomeracji kręgosłupem połączeń powinna być kolej regionalna, tramwaj stanowiący dowozówkę z większych osiedli, i autobusy uzupełniające tramwaje na odcinkach na które po prostu z przyczyn technicznych nie wjedzie.Shadow238 pisze:Bo u nas zakłada się, że autobus jest lepszy, niskopodłogowy, wygodniejszy, tańszy itd, a że tramwaje są stare, zimne i jeżdżą po nierównym torowisku, które wymagałoby remontu należy zlikwidować. Po prostu władze jakoś nie chcą zauwazyc wyraźnej przewagi tramwajów nad autobusami