[Śląskie] Infrastruktura tramwajowa

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex »

Czyli podsumowując: znowu burdel, znowu remonty, skracanie linii, zatramwaje, objazdy... ogólnie KZK GOP :|

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

A tak już się cieszyłem, że przejadę się 15-stką z Sosnowca do Katowic... i z nowi nici :]

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

Przejedziesz się jak będzie w 100% wyremontowana ;) To dopiero będzie frajda. Jak skończą Szopienice to cała trasa będzie po remoncie.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 »

Marcin N pisze: Jak skończą Szopienice to cała trasa będzie po remoncie.
Jeszcze muszą skończyć centrum Sosnowca ;) Ostatnio znów rozkopali jeden tor, tym razem bliżej przystanku. Ale nie ma tego złego, podczas oczekiwania można w spokoju przyjrzeć się wagonowi xD

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

Ah no tak zapomniałem o tym fragmencie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Wychodzi na to, że w Katowicach będzie zupełnie nowa linia tramwajowa, aczkolwiek nie ma jeszcze terminów jej budowy.

Jej przebieg nie do końca jest jeszcze pewny, ale mniej więcej wiadomo, że linia byłaby poprowadzona od obecnej pętli Katowice Brynów, ulicą Rzepakową ominie od wschodu dzielnicę Ochojec i Osiedle Odrodzenia. Zakończy się przy pętli Kostuchna przy ul. Armii Krajowej.

Samorząd Katowic bardzo upierał się nad budową kolejki linowej, ale na szczęście ostatecznie zdecydowano na budowę tramwaju

Źródło Rynek Kolejowy
:strzałka: http://www.rynek-kolejowy.pl/55549/nowa ... wicach.htm

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

Wątpie żeby to wypaliło, już kiedyś mieli identyczne plany i niespecjalnie im to wyszło. Najprędzej realizacji doczeka się łącznik Chorzowskiej z Gliwicką przez Grundmanna. Tymczasem na trasie 18stki zwijano już dziś sieć trakcyjną więc szanse na powrót znikły .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

To co mnie tknęło w tym artykule, to brak jakichś dat. Tylko taka informacja, że "coś, gdzieś, kiedyś" będzie budowane ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 48684.html Tak ma wyglądać węzeł przesiadkowy na Zawodziu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Z jednej strony pomysł dobry. Podobne dworce można spotkać w Poznaniu... ale tam jest to ładnie przemyślane. Dworce rozlokowane są na peryferiach tzw. "śródmieścia", łatwo do nich dojechać tramwajem z Centrum, a z dworców odjeżdżają autobusy lokalne oraz podmiejskie.

Tylko gorzej, że Miasta Górnego Śląska nie da się przyrównać do Poznania. W GOP-ie tak naprawdę tylko tablice informują, że przejeżdżasz granicę pomiędzy poszczególnymi miastami. Toteż zastanawiam się jaki jest cel budowania węzła na Zawodziu. Od strony Zagłębia cała masa samochodów wlewa się do Katowic m.in. al. Roździeńskiego... należałoby ich zatrzymać w Sosnowcu. Z drugiej strony jest droga nr. 79 (ul. Bagienna) od strony Janowa Miejskiego. To chyba bardziej ten kierunek można skierować do planowanego węzła "Zawodzie". Te dwie arterie nieco dalej spotykają się tworząc węzeł drogowy i to dosyć spory.

O ile na pętlę na Zawodziu już dojeżdżają tramwaje, o tyle nieco gorzej może być z autobusami ;)

Natomiast wg. mnie sens ma węzeł przesiadkowy na Brynowie, a to głównie za sprawą często (jak na warunki GOP-u) kursujących tramwajów ;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 »

J-31 pisze:Toteż zastanawiam się jaki jest cel budowania węzła na Zawodziu. Od strony Zagłębia cała masa samochodów wlewa się do Katowic m.in. al. Roździeńskiego... należałoby ich zatrzymać w Sosnowcu. Z drugiej strony jest droga nr. 79 (ul. Bagienna) od strony Janowa Miejskiego
Miasta w GOPie nie do końca chcą współpracować. Przecież jak wyglądałyby Katowice, gdyby węzeł nie był u nich, tylko po drugiej stronie Brynicy? :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Zdaję sobie sprawę. Katowice bronią się przed zalewem samochodów, ale sąsiednie gminy zapewne się cieszą, że... te same samochody wyjeżdżają od nich. Cała nadzieja jest w powrocie chociażby 15-stki, gdy ta linia będzie już normalnie funkcjonować w docelowym układzie, czyli do katowickiego Rynku i z Pesą Twist-Step jako taborem wiodącym, to może część ludzi jadących od strony Zagłębia przesiądzie się do tramwajów.

Na razie mają do dyspozycji pociągi KŚ i autobusy PKM Sosnowiec ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

Jakoś po remoncie i wymianie taboru 15stka nie zyskała większej ilości pasażerów i na terenie Sosnowca dalej jeździ nią świeże powietrze albo tylko 1/4 wozu jest zajęta.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

No dobra, ale 15-stka "wpadła" do Katowice na krótką chwilę. Poczekajmy, aż w końcu wróci na dobre. Na razie kończy na Milowicach ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

Co nie zmienia faktu, że jednak na stałej trasie jeździła i nie odbiło się to na jej atrakcyjności, dalej ludzi woziła tylko do Szopienic a potem 1/4 wozu zajęta ;) 15 ma niestety dużą konkurencję autobusową w Sosnowcu, końcówka na Zagórzu też tak średnio wypada, może przedłużenie jej w głąb osiedla coś zmieni.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 »

Piętnastka wróciła na swoją stałą trasę, a już od poniedziałku:
od poniedziałku, zgodnie z naszymi wcześniejszymi informacjami, sygnalizacja będzie się “wybudzała”, gdy przez skrzyżowanie będzie przejeżdżał tramwaj – wtedy dla kierowców pojawi się czerwone.
Źródło: http://www.twojezaglebie.pl/od-poniedzialku-rondo-84318
Mowa o sosnowieckim skrzyżowaniu Piłsudskiego/Sobieskiego/Kilińskiego, którego przebudowa na rondo właśnie się kończy. Czyżby "szybki tramwaj" w końcu stał się szybki? :mruga:

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

I bardzo dobrze, że w końcu takie coś tam zrobili. Czekanie na tych swiatłach w 15 to jakaś makabra była, one chyba z 4min trzymały.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Jestem pod wrażeniem. Jeśli 15-stka faktycznie będzie wzbudzała sobie sygnalizację na tym skrzyżowaniu - to będzie naprawdę super :P

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

Jakby jeszcze wzbudzała w Katowicach i na skrzyżowaniu Wawel x 3 Maja na przystanku Sosnowiec Estakada to by było elegancko. Po remoncie 15 nie będzie miała ani jednego jednotoru na swojej trasie więc ma faktyczne aspiracje do bycia "szybkim" tramwajem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Aż szkoda, że nie planuje już w tym roku wizyty w Zagłębiu i na Śląsku, ale obiecałem sobie, że w czasie mojej kolejnej wizyty - za rok - koniecznie będę chciał przejechać cały odcinek 15-stki z Sosnowca do Katowic. Zresztą i tak będę chciał zajrzeć na linię 24 i jej sławetny trójką torowy czyli ulice Staszica róg Okrzei ;)

Co do jednotoru... jeszcze przez chwilę jest takowy. W Sosnowcu na 3 maja - w rejonie dworca Sosnowiec Główny. Tam jest teraz remont torowiska i z tego co widziałem, jeszcze trochę potrwa ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”