[Śląskie] Infrastruktura tramwajowa
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Dzięki za link. Wygląda to rzeczywiście super. Podoba mi się pomysł przeniesienia linii 6, 11, 19, które obecnie zjeżdżają ul. Moniuszki na chorzowski Rynek, a chcą je przenieść pod budynek Urzędu Miejskiego, czyli tam gdzie aktualnie znajduje się pętla.Shadow238 pisze:Podobno tak ma to wyglądać: http://chorzow.naszemiasto.pl/artykul/g ... ,t,id.html
Dla nie znających tematu dodam tylko, że ten wiadukt drogowy już istnieje i jest tranzytem dla samochodów jadących z Bytomia do Katowic
Tak potwierdzam, ja miałem okazję jechać #1118 - był w znakomitym stanie. A i sama atmosfera w tym tramwaju jest niezwykłaPanie szanowny ale po co tam jakaś wymiana taboru ? Przeca te eNki są w dobrym stanie a zawsze jak obie padną co dość rzadko sie zdarza to podsyła się tam #1100 albo #1167 które są świetnie utrzymane a linia ma taką specyfikę, że odsetek wandalizmu jest tam znikomy.
Ja byłem na Zawodziu i niestety nie udało mi się wypatrzyć Twistów.... no cóż czeka mnie poprawka, ale ja jeszcze poczekam aż skończy się budowa i 15-stka wróci do Katowic, wtedy będzie okazja poszaleć PesamiNo a teraz coś z nowości... 15 maja na linii 35 mają zadebiutować PESY Twist których obecnie na zawodziu jest już 12 sztuk. Z kolei 14 maja ma być zorganizowany przejazd dla miłośników.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Kontrowersje mogą się pojawić, jak taki tramwaj z takimi zapowiedziami przekroczy Brynicę... No ale na 15 i innych liniach kursujących po Zagłębiu mają być nagrane normalne zapowiedzi.
Z tymi 10 minutami to tak na wyrost, bo przez światła które nie mają priorytetu dla tramwajów ta podróż trwa nawet koło 20 jak się ma pecha i się wszędzie trafia na poziomą belkę
Co do filmu, faktycznie to jest chyba jakaś konduktorka z "nowego" KMTMu... Niestety stara ekipa się trochę wykruszyła i obecnie trzon miłośników w GOP stanowią gimnazjaliści...
Z tymi 10 minutami to tak na wyrost, bo przez światła które nie mają priorytetu dla tramwajów ta podróż trwa nawet koło 20 jak się ma pecha i się wszędzie trafia na poziomą belkę
Co do filmu, faktycznie to jest chyba jakaś konduktorka z "nowego" KMTMu... Niestety stara ekipa się trochę wykruszyła i obecnie trzon miłośników w GOP stanowią gimnazjaliści...
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Na 15 i kilka innych linii - ouu lala, to chyba jeszcze trochę wody w Wiśle przepłynie, zanim gorole u siebie zobaczą te tramwaje. A te super ślunskie zapowiedzi okropnie mi działają na nerwy. Ale generalnie - zarąbiste są te tramwaje.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Jechałem, słyszałem, i tym zapowiedziom tak blisko do ślunskiego jak mi do Detroit... Ale tramwaje niczego sobie nie powiem, ino niemiłosiernie głośne, a po nowym torze jechałem...
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Bo to nie jest i nie miało być po Śląsku.Auper pisze:Jechałem, słyszałem, i tym zapowiedziom tak blisko do ślunskiego jak mi do Detroit...
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Wiem, dlatego też zamiast nazywać to zapowiedziami po śląsku polecam raczej określenie tego śląskim akcentem...
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
A kiedy jest planowany powrót 15-stki do Katowic ? Bo tego co wiemm, to tam nadal jest remont. Linie autobusowe T14 i T15 nadal zastępują tramwaje
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Ciężko powiedzieć, ale do zimy na pewno nie wróci.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Super Dzięki za info
==================
A przy okazji. Widzę, że znów zmiany. Bo "jedynka" wróciła na Hebzie-Pętla, ale - ciekawostka - wraz z nią Lohnery E1. To jakieś większe zmiany taborowe ?
==================
A przy okazji. Widzę, że znów zmiany. Bo "jedynka" wróciła na Hebzie-Pętla, ale - ciekawostka - wraz z nią Lohnery E1. To jakieś większe zmiany taborowe ?
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Czy mogę prosić kolegów z Górnego Śląska o parę słów informacji tudzież o małą dyskusję. Bo coś tam się znów zmieniło i nikt o tym nie napisał - toć ja z Warszawy rzuciłem okiem w pewne miejsce (czytaj: przeczytałem wszystkie strony internetowe ) - i się trochę pozytywnie zdziwiłem
Bo - ponieważ
Kiedy byłem na wiosnę na Górnym Śląsku, to z powodu remontu wiaduktu w Bykowinie Niedźwiedzincu linia nr. 9 została podzielona na 9a i 9b, przy czym - to ważne
- 9a kursowała na odcinku Bykowina Niedźwiedziniec - Szombierki Kościół
- 9b obsługiwała odcinek Bykowina Niedźwiedziniec - Chorzów Ratusz.
No i oto właśnie nastąpiła ciekawa zmiana, wspomniany wiadukt w Bykowinie już stoi i tramwaje przez niego przejeżdżają, ale nadal funkcjonują dwie linie 9a i 9b, przy czym...
- 9a kursuje teraz na odcinku Hebzie Pętla - Łagiewniki-Targowisko, ale nie przez Lipiny jak robi to 17-stka, lecz ... i tu ciekawostka - na około, tramwaje nakładają ostro drogi, bo jadą przez Szombierki, Bytom, by po nowym torowisku wzdłuż ul. Łagiewnickiej dotrzeć do przystanku Łagiewniki Targowisko - tam zmieniają kierunek (pewnie po trójkącie) i wracają tą samą drogą do Hebzia
- natomiast 9b kursuje na skróconej trasie tj na odcinku Chorzów-Ratusz - Hebzie Pętla.
Co więcej rozumiem, że w Bytomiu na ul. Jagiellońskiej odbywa się remont torowiska, bo:
- 7-ka skręca Łagiewnickiej w lewo i kieruje się po trasie zawieszonej linii 5 do pętli Zaborze Pętla
- a piątka została zawieszona, podobnie jak bodajże linia 31 o ile dobrze pamiętam
No i teraz pytanie jest takie, a właściwie po co nadal 9-tka jest podzielona ?
Czy nie można jej było puścić w postaci okólnej tzn. wielkim okręgiem np. w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara, czyli: od Hebzia, przez Szombierki, Bytom, Łagiewniki, a potem skręt w prawo na Lipiny i powrót do Hebzia po trasie obecnej 17-stki ( i dalej z powrotem do Nowego Bytomia, etc. ) ?
Czy po prostu KZK GOP chciało utrzymać w pełni ruch dwukierunkowy tramwajów na torowiskach zarówno w Szombierkach jak i w Łagiewnikach ?
PS. Warto dodać miłą wiadomość, że nareszcie z tego co widziałem na 7-kę wróciły składy, ta linia rzeczywiście potrzebowała dłuższych pociągów niż tylko solówek 105Na
Bo - ponieważ
Kiedy byłem na wiosnę na Górnym Śląsku, to z powodu remontu wiaduktu w Bykowinie Niedźwiedzincu linia nr. 9 została podzielona na 9a i 9b, przy czym - to ważne
- 9a kursowała na odcinku Bykowina Niedźwiedziniec - Szombierki Kościół
- 9b obsługiwała odcinek Bykowina Niedźwiedziniec - Chorzów Ratusz.
No i oto właśnie nastąpiła ciekawa zmiana, wspomniany wiadukt w Bykowinie już stoi i tramwaje przez niego przejeżdżają, ale nadal funkcjonują dwie linie 9a i 9b, przy czym...
- 9a kursuje teraz na odcinku Hebzie Pętla - Łagiewniki-Targowisko, ale nie przez Lipiny jak robi to 17-stka, lecz ... i tu ciekawostka - na około, tramwaje nakładają ostro drogi, bo jadą przez Szombierki, Bytom, by po nowym torowisku wzdłuż ul. Łagiewnickiej dotrzeć do przystanku Łagiewniki Targowisko - tam zmieniają kierunek (pewnie po trójkącie) i wracają tą samą drogą do Hebzia
- natomiast 9b kursuje na skróconej trasie tj na odcinku Chorzów-Ratusz - Hebzie Pętla.
Co więcej rozumiem, że w Bytomiu na ul. Jagiellońskiej odbywa się remont torowiska, bo:
- 7-ka skręca Łagiewnickiej w lewo i kieruje się po trasie zawieszonej linii 5 do pętli Zaborze Pętla
- a piątka została zawieszona, podobnie jak bodajże linia 31 o ile dobrze pamiętam
No i teraz pytanie jest takie, a właściwie po co nadal 9-tka jest podzielona ?
Czy nie można jej było puścić w postaci okólnej tzn. wielkim okręgiem np. w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara, czyli: od Hebzia, przez Szombierki, Bytom, Łagiewniki, a potem skręt w prawo na Lipiny i powrót do Hebzia po trasie obecnej 17-stki ( i dalej z powrotem do Nowego Bytomia, etc. ) ?
Czy po prostu KZK GOP chciało utrzymać w pełni ruch dwukierunkowy tramwajów na torowiskach zarówno w Szombierkach jak i w Łagiewnikach ?
PS. Warto dodać miłą wiadomość, że nareszcie z tego co widziałem na 7-kę wróciły składy, ta linia rzeczywiście potrzebowała dłuższych pociągów niż tylko solówek 105Na
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
E tam, ja pamiętam jak na 7 jeździło 14 pociągów obsługiwanych 102Na i jeden skład 105tek To to chyba co 10 min wówczas kursowało... Piękne czasy PKT jak każda z tych 102jek miała inną kolorową reklamę i piękne wrony PKT...J-31 pisze:PS. Warto dodać miłą wiadomość, że nareszcie z tego co widziałem na 7-kę wróciły składy, ta linia rzeczywiście potrzebowała dłuższych pociągów niż tylko solówek 105Na
Co do tego podziału 9, ja szczerze mówiąc nie wiem bo w tramwajach teraz mało siedzę a jeśli już to bardziej się na Zagłębiu skupiam
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Czyli będą dwukierunkowe Bety Trzeba przyznać, że w nowym malowaniu TŚ moderusy wyglądają bardzo ładnie w przeciwieństwie do przemalowywanych "Żelazek" Tymczasem w TŚ jest już 28 Twistów, ostatni o numerze #847 dostał imię "Zeflik"
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Tak a propo Twistów, rozumiem, że każdy wagon otrzymał imię, ale czym się kierowano przy nadawaniu imion ?
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Było głosowanie w internecie. O ile mi wiadomo wybrali najpopularniejsze propozycje
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Bardzo ładnie to wygląda. Mam nadzieję, że uda się zrealizować plany z kolejnych już środków unijnych. Podoba mi się, że tramwaj na Górnym Śląsku zaczyna być już inaczej postrzegany - warto inwestować dalej.
A tak swoją drogą - Ciekawy jestem co na to samorząd Gliwic ?
A tak swoją drogą - Ciekawy jestem co na to samorząd Gliwic ?
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Według rozkładów jazdy KZK GOP od 1 listopada "piętnastka" wraca na swoją stałą trasę. Zapewne już z nowymi wagonami
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Dokładnie tak Na 15 będzie 8 Twistów, 6 uruchomi Będzin, 2 Zawodzie. Na kursy nocne Będzin wystawi dwie solówki.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Nareszcie - 15-stka wraca. Dobra wiadomość.
A propo skoro Zawodzie na tą linię wyśle tylko dwie PESY to domyślam się, że pozostałe wagony pozostaną w obsłudze 6-stki
A propo skoro Zawodzie na tą linię wyśle tylko dwie PESY to domyślam się, że pozostałe wagony pozostaną w obsłudze 6-stki