Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2772
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-05-28, 15:41

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ajowego-2/
Ponoć na 24 ma jeździć wagon typu N, trochę to ciekawe bo jednak solówką na rondzie Gierka można zawrócić trójkątując.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-05-28, 21:42

Ooops. No to się będzie działo w Zagłębiu. Aż ciekawy jestem, czy rzeczywiście ściągną N-kę na 24. Przyznam szczerze, że trochę w to nie wierzę... ale wszystko jest możliwe ;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2015-05-28, 21:59

Tutaj nieco więcej na ten temat. Obawiam się że może być nieco za mała, ale to już sprawa KZK GOP. Dla mnie debilizmem jest już samo posyłanie tych wagonów na normalne linie.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2772
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-05-29, 11:25

Helmuta niech ściągną nim nawet trójkątować nie trzeba ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-05-29, 15:53

Niezły numer. N-ka z powrotem na linii 24 - jak za PRL-u :)

Pytanie tylko, czy to będzie jedyny wagon obsługujący 24, czy prócz niej coś jeszcze będzie kursowało ? ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2772
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-05-29, 20:47

Ponoć jeden i wyjazdy ma mieć z Zawodzia.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-05-30, 16:10

Ooops. No to faktycznie może być cienko :cool:

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2015-06-01, 15:59


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-06-01, 20:25

Nieźle. I ta N-ka w ciągu dnia (DP) potrafi nawet co pół godziny kursować. A przy okazji, czy na 1 maja ten wagon zmienia czoło i wraca, bo Małachowskiego to chyba jest nie przejezdna ? ;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2015-06-01, 22:14

Z tego co wiem teraz remontują torowisko na rondzie Gierka (1 maja - Sienkiewicza - Małachowskiego - Ostrogórska), więc głównym powodem dla którego kursuje wagon dwukierunkowy jest właśnie potrzeba zmiany czoła przy przystanku ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2772
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-06-02, 02:10

No i władze też maczały palce w tym aby właśnie 4N tam jeździł, chcieli sobie urządzić atrakcję typu 38 w Bytomiu niskim kosztem ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2772
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-06-11, 21:57

4N nawalił i w jego miejscu pojawił się Helmut, a ponoć nawet jakieś Vario tam jeździło.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1499
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Auper » 2015-06-11, 22:02

Mogli Tourana puścić, sprawdzona fura...;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2015-06-14, 03:40

Plany TŚ na zmodernizowanie Helmutów. Aż zastanawia mnie czy jest to odpowiedni model do takich zabiegów. Ale jeżeli wszystko się uda, to wreszcie na śląsku może być dość spory odsetek wagonów niskopodłogowych ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-06-14, 11:48

W sumie to fajnie, że chcą inwestować w Duewagi PT, świetne wagony. Natomiast ciekawy jestem, skąd Protram pozyska środkowy człon, czyżby to była kolejna szansa dla Autosana, czy jednak pudło wykonają siłami własnymi ? ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2772
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-06-14, 16:09

Ojj tego się nie spodziewałem, bardziej zastanawia mnie gdzie umieszczą pantograf bądź pantografy ;)

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2015-06-15, 11:15

Chcę zobaczyć P/Pt/Ptb z niską wstawką :retard: . To będzie co najmniej dziwne, ale jak chcą tak zrobić to ok.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2772
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-06-15, 14:09

Dlaczego dziwne ? Przecież Duewagi z niską wstawką w różnych konfiguracjach można spotkać w wielu miastach, bardziej kontrastowo będą moim zdaniem wyglądać te drzwi z rozkładanymi stopniami w członach I i III w zestawieniu z typowo tramwajową niską wstawką. Wszak nasze Helmuty bardziej jak kolejka podmiejska wyglądają niżeli tramwaje i w sumie taką funkcję pełniły we Frankfurcie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-06-15, 16:36

Marcin ma rację, śląskie Duewagi PT rzeczywiście, i wyglądają, i pasują do kolejki podmiejskiej - ale dzięki obecnej konfiguracji znakomicie wpisują się do systemu śląskich tramwajów - de facto tramwajów międzymiastowych. Natomiast jak to będzie wyglądało ? Pewnie tak samo jak w Duewagu N8C-NF, gdzie pierwszy i trzeci człon mają oryginalne drzwi, a środkowy, drzwi odskokowo-przesuwne. ;)

Wszyscy się szybko do tego przyzwyczają ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2772
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-06-26, 14:15

Citadisy zaczynają przechodzić remonty kapitalne (RK) tutaj pierwszy z nich, jak widać dostał nowe wyświetlacze i mały wyświetlacz na pulpit z numerem pociągu wzorem Twistów i ostatnio remontowanych 105.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=17501

ODPOWIEDZ