Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2015-06-26, 15:45

Przecież to nie takie stare wagony są :shocked: Orientujesz się co jeszcze w nich zrobiono?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-06-26, 20:33

One rzeczywiście nie są wiekowo stare, ale jak widziałem je przed remontami na żywo, to widać było już spore zużycie. W sumie dobrze, że TŚ inwestują w te wagony, bo są mimo wszystko świetne - o głowę lepsze niż warszawskie 116Na ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 142
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2015-07-05, 10:18

Jakiś czas temu mówiłem o tym, że przydałby się remont torów na ul. Bytomskiej w Mysłowicach. I cóż...:
http://www.itvm.pl/index.php/wydarzenia ... -torowisko
Mysłowice podpisały umowę z Tramwajami Śląskimi na przygotowanie projektu technicznego kompleksowego remontu torowiska, drogi i chodników od kościoła św. Krzyża do pętli przy ulicy Powstańców. Szacowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł.

- Dzięki tej umowie, na podstawie której większą część kosztów biorą na siebie Tramwaje Śląskie, a pozostałą część Mysłowice, przygotowany zostanie projekt nie tylko remontu torowiska, ale także remontu ulic od Bytomskiej do Powstańców. – mówi prezydent Edward Lasok.

Projekt techniczny ma powstać w ciągu roku, tak by w połowie roku 2016 ogłoszony został przetarg na realizację inwestycji. Remont ma być gruntowny i obejmie nie tylko odnowienie torowiska i jezdni, ale także infrastruktury podziemnej oraz chodników.

Inwestycja w remont torowiska i infrastruktury towarzyszącej będzie współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Co prawda będziemy czekać do 2016 roku, ale lepiej późno niż wcale.
A tu jest mapa tego, jak to ma wyglądać: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-07-05, 12:14

Brawo !!! I jeszcze raz brawo :P Rzeczywiście ta linia bardzo potrzebuje remontu (zresztą która linia na Śląsku remontu nie potrzebuje). A zatem nic tylko cierpliwie czekać na realizację :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2726
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-08-03, 18:36

No i są... Pierwsze dwukierunkowe moderusy dla TŚ.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1773
Nie powiem wyglądają bardzo ładnie.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2015-08-04, 01:22

No cóż... Wygląda jak wygląda ;) W GOPie nie będzie się zbytnio wyróżniać. Mimo wszystko najważniejsze że w końcu pojawiają się nowe wagony i może wkrótce śląski tabor będzie jakoś wyglądać ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-08-04, 13:09

Wygląda świetne i jak znam poznańskie Moderusy Beta - są faktycznie świetne, środkowy człon jest bardzo pojemny - to był dobry wybór :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4238
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Przemek » 2015-08-04, 14:44

Dla mnie podstawowym zestawem pytań jest:
1. Czy jest dwustronny dwukierunkowy jak każdy EZT?
2. Czy tylko dwustronny dwukierunkowy jak Škoda 19T?*


* - gdzie w jednej kabinie można otworzyć tylko drzwi na prawej stronie tramwaju.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-08-04, 16:27

Specyfika komunikacji tramwajowej w GOP-ie jest taka, że to byłoby raczej nieporozumienie gdyby wybrano tą drugą opcję ;)
Obrazek

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2015-08-04, 20:56

Kolejne informacje. M. in. rzecznik spółki potwierdził że wagony zostaną skierowane do Bytomia i Będzina.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: pmaster » 2015-08-05, 13:57

Myślę że dorobienie 2 przycisków do drzwi to nie byłby duży kłopot.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-08-05, 15:29

Ciekawy jestem, gdzie Modertrans montuje teraz wagony, czyżby w zajezdni MPK na Franowie ? Z Gajowej już dawno się wyprowadzili. Zdjęcia, nawet w tym artykule, pochodzą właśnie z Franowa ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2726
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-11-07, 16:57

Dziś zadebiutowały pierwsze dwie Bety:
http://phototrans.pl/14,782992,0,Modert ... D_853.html
Niestety jedna z nich zaliczyła awarię.

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 142
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2015-11-07, 17:41

Spóźniłem się o godzinę, bo o czternastej już byłem w Bytomiu. Tylko że niedługo wcześniej zdjęli je z linii :/
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-11-07, 21:35

Nareszcie, dobra wiadomość i pewnie mój kolejny cel na wiosnę. Ciekawy jestem, czy one docelowo będą obsługiwać "piątkę", czy to tylko tak na pierwszy dzień ? ;)
Obrazek

Nuke
Posty: 6
Rejestracja: 2015-11-04, 21:18

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Nuke » 2015-11-08, 15:02

Jak wrażenia z wnętrza, jechał już ktoś? Z zewnątrz wygląda dość przeciętnie, ale jedzie się w środku, a nie na zewnątrz. I jak wyciszenie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-11-08, 15:53

Ja co prawda nie jechałem Betą Tramwajów Śląskich - jeszcze na razie nie, ale planuję na nią zapolować w czasie mojej przyszłorocznej wizyty na Śląsku. Natomiast udało mi się przejechać Betą MPK Poznań. I odniosłem bardzo przyjemne wrażenia, w porównaniu do klasycznej 105-tki, Moderus Beta jest trochę cichszy. Na pewno jest przyjemniejszy do podróżowania niż Konstal 105Na - ale ten "poznański".

Co jest ważne, to tyle, że ja jechałem nim po dosyć dobrym, nowym, wyciszonym torowisku.

Trzeba brać pod uwagę stan torowiska. Na Górnym Śląsku i w Zagłębiu, pomimo całej masy remontów, wciąż znajdziemy stare, dosyć głośne, nierówne tory tramwajowe - i tutaj zarówno komfort jak i wyciszenie mogą nie być jakoś specjalnie odczuwalne. Ot po prostu trzeba się przejechać dłuższy odcinek, aby móc cokolwiek ocenić ;)

Wracając jeszcze do wnętrza poznańskiego Moderusa Bety, MPK bardzo ładnie zorganizowało sobie wnętrze i tramwaj jest niesamowicie pojemny
:strzałka: http://hostmat.eu/images/57466787979799989780.jpg
:strzałka: http://hostmat.eu/images/24056422210684118061.jpg

Dosyć duży i pojemny jest również środkowy człon
:strzałka: http://hostmat.eu/images/85547184750665066428.jpg

Podejrzewam, że jeśli będą różnice w wagonach dla MPK i TŚ - to raczej wynikają one z dwukierunkowości śląskiej Bety, nie sądzę, aby TŚ przyjęło wariant "krakowski", czyli podwójny rząd siedzeń. Oni nawet w remontowanych w Modertransie wagonach typu Konstal/Modertrans 105N-AC zachowali pojedyncze rzędy foteli - czyli tak jak w klasycznych Konstalach 105Na ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: pmaster » 2015-11-08, 16:25

Beta to taka trochę stopiątka deluxe, ale nie jest źle.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2726
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2016-05-19, 14:51

http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... xLokKatImg
Widmo likwidacji kolejnej linii tramwajowej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2016-05-19, 22:33

Tak czytałem ten artykuł - chodzi o linię nr. 9. To byłby dramat, gdyby skasowano tą linię. Tramwaje Śląskie mają w planach remont części trasy tej linii czyli torowisko na ul. Goduli oraz Niedurnego. Oby tylko zdążyli ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ