[Śląskie] Infrastruktura tramwajowa

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2014-10-25, 22:38

Marcin N pisze: Na 15 będzie 8 Twistów, 6 uruchomi Będzin,
Czyli w końcu Będzinowska zajezdnia doczeka się nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów :) Zastanawia mnie jednocześnie czy po dostawie Modertransów sypną Będzinowi coś nowego, no ale pożyjemy zobaczymy ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Amalio » 2014-10-26, 00:57

J-31 pisze:Jemu to rzeczywiście zwisa kwestia tramwajów, ale powoli sytuacja tramwajów na Górnym Śląsku ulega bardzo pozytywnym zmianom i tak po cichu liczę, że wcześniej czy później pojawią się głosy mieszkańców o powrót tramwajów do Gliwic ;)
Głosy mieszkańców były zaraz po likwidacji, bo było nawet referendum w sprawie odwołania prezydenta.

A głosy na nic się nie zdadzą. Koleś twardo obstaje przy swoim. Nawet zdelegalizował przejazd tramwaju po mieście już po likwidacji blokując go policją. A tak jak już kiedyś na forum pisałem kilka ulic zostało przebudowanych i torów tramwajowych brak. Ponadto tak jak napisał Marcin w miejscu pętli stoi Biedronka. Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości ponownego uruchomienia tramwajów, a odbudowa pochłonęłaby ogromne pieniądze.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Coffee » 2014-10-26, 10:10

Amalio pisze:
J-31 pisze:Jemu to rzeczywiście zwisa kwestia tramwajów, ale powoli sytuacja tramwajów na Górnym Śląsku ulega bardzo pozytywnym zmianom i tak po cichu liczę, że wcześniej czy później pojawią się głosy mieszkańców o powrót tramwajów do Gliwic ;)
Głosy mieszkańców były zaraz po likwidacji, bo było nawet referendum w sprawie odwołania prezydenta.

A głosy na nic się nie zdadzą. Koleś twardo obstaje przy swoim. Nawet zdelegalizował przejazd tramwaju po mieście już po likwidacji blokując go policją. A tak jak już kiedyś na forum pisałem kilka ulic zostało przebudowanych i torów tramwajowych brak. Ponadto tak jak napisał Marcin w miejscu pętli stoi Biedronka. Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości ponownego uruchomienia tramwajów, a odbudowa pochłonęłaby ogromne pieniądze.
Myślę, że skoro Jaworzno myśli o budowie tramwaju od zera (dziwię się, a z drugiej strony ich rozumiem, że nie chcą się połączyć z resztą sieci w GOP) to myślę, że przy zmianie władzy (choć zaczynam w to powątpiewać, Frankiewicz jest już szóstą kadencje "przyspawany" do stołka) i wykorzystaniu środków unijnych w ciągu najbliższych czterech lat (do następnych wyborów) tramwaj w Gliwicach miałby szanse wrócić, choć pod Dworzec.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29195
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2014-10-26, 16:20

Amalio ma rację. W tej sytuacji odbudowa tramwaju w Gliwicach pociągnęła by sporo kasy. Zresztą ja również doskonale pamiętam akcję policji, gdy organizowano przejazd "żelazka" tuż po zamknięciu linii. Problemem jest tu prezydent Gliwic. Aczkolwiek, może kiedyś, coś się zmieni - ale tylko może :]

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2794
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-01-13, 15:36

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transp ... w-ue/dm810
I znów jak bumerang powraca temat przedłużenia 15stki w głąb osiedla Zagórze. Tak samo rozbrajające jest nazwanie 15stki trasą szybkiego tramwaju, niby trasa cała wyremontowana a tramwaje jak się wlekły tak się wleką dalej. A czas przelotu zmniejszył się o niecałe 10min.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29195
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-01-13, 19:40

Jak przypomnę sobie torowiska w uliczkach Szopienic, to faktycznie nazywanie 15-stki linią szybkiego tramwaju to śmiechoteka, ale na pocieszenie napiszę Ci, że krakowska "50-tka" pomimo tego, że też wlecze się po torowiskach wąskich uliczek Śródmieścia Krakowa też jest nazywana "Krakowskim Szybkim Tramwajem" - w przyszłości taką będzie - ale nie o tym tutaj ;)

Dopiero wybieram się na Zagórze koniecznie chcę ten odcinek zobaczyć a potem cały wyremontowany odcinek od Sosnowca, przez Szopienice do Zawodzia.

Jednakże szczególnie interesuje mnie odcinek na ul. 3 maja w Sosnowcu bo po pierwsze go nie znam a po drugie oglądając fotki zastanawiam się czy nie ma on jednak charakteru szybkiego tramwaju - ale to muszę zobaczyć naocznie na miejscu ;)

Po drugie wypadałoby aby faktycznie TŚ zajęło się remontem torowisk w Sosnowcu - z moich obserwacji wynika, że do remontu nadaje się długa linia w ciągu ulic 1 maja - Andersa. A także cała linia od Mysłowic, poprzez Modrzejów, a potem ul. Wojska Polskiego - dalej nie wiem jak jest. Przypuszczam, że też nie jest zbyt kolorowo.

Co do przedłużenia 15-stki na Klimontów. OK, ale gdzie konkretnie, bo Klimontów jest spory.

A propo... Ciekawostką Klimontowa jest to, że jest tam cała masa linii autobusowych (Org: KZK GOP, obsługa: PKM Sosnowiec), ale jak zacząłem wertować rozkłady jazdy tychże linii - a planowałem podróż w jedną stronę tramwajem, a potem przeskok jakimś autobusem - to się okazało, że większość z tego co mnie mogła zainteresować, to są wszystko linie ze średnią częstotliwością 30 minut (i to była jeszcze super częstotliwość), więc zrezygnowałem. ;)

Po trzecie dobrym pomysłem byłby łącznik w Katowicach w ciągu ulicy Grundmanna. Od katowickiego Rynku aż po Świętochłowice (linie do chorzowskiego Ratusza) nie ma żadnego połączenia torowego pomiędzy liniami 6 i 7. W sumie niby nie jest potrzebny, ale jeśli dojdzie do jakiejś awarii lub remontu, to takie dodatkowe tory zawsze się przydadzą ... w zasadzie to już by się sprzydały ;)

Po czwarte podobają mi się plany Tramwajów Śląskich dotyczące wymiany taboru, ale mam już pewne zastrzeżenia co do wypowiedzi prezesa TŚ. Otóż prezes Tramwajów Śląskich p. Tadeusz Freisler, powiedział w pierwszym zdaniu, że chcą odchodzić od Konstali 105Na ... ale już w następnym zdaniu powiedział o ich modernizacji. One już zostały zmodernizowane ostatnio 45 szt w Modertransie. Bardzo fajna modernizacja - a więc te wagony pojeżdżą sobie jeszcze bardzo długo, czyli tak szybko ich nie pożegnają. No, ale jeśli rzeczywiście mają w planach i chcą to niech kupują nowy tabor, bo warto - a nawet trzeba ;)

Ja trzymam za nich kciuki i obserwuję ich działania z ogromną radością. Na Górnym Śląsku dzieje się znacznie więcej - w kwestii taboru i infrastruktury tramwajowej - niż w Warszawie. Także, nie Narzekajcie, jest dobrze :mruga:

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2015-01-13, 20:50

Jeśli chodzi o remonty to w planach zdecydowanie pominięto Mysłowice. A szkoda, bo bytomska jest w opłakanym stanie.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2015-01-14, 00:53

Chyba nie sądzisz że Tramwaje Śląskie będą remontować drogi? :shocked: Chyba że rajcują cię objazdy i prawdopodobnie jeszcze większe zniszczenie nawierzchni, która swoją drogą od mysłowickich standardów nie odbiega ;)

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2015-01-15, 16:52

Chodziło mi o tory na Bytomskiej...

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2794
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-01-29, 21:50

Tramwaj linii 18 w walentynki zostanie definitywnie zlikwidowany...
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,t,sa.html
W zamian KZK GOP uruchomi zastępczą linię 118 na trasie Bytom PKP - Chebzie Pętla. Także więc po kilku latach spokoju i remontów trzeba coś wyciąć.
http://phototrans.pl/14,736767,0,Konstal_105Na_259.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29195
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-01-29, 22:59

Ciekawy jestem czy kiedykolwiek doczekamy się reaktywacji 18stki, szczególnie, że wcześniej czy później wspomniany most na ul. Piastowskiej będzie musiał być wyremontowany, albo po prostu się rozsypie ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2794
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-01-30, 08:30

18 była solą w oku władz Rudy Śląskiej i chyba samych TŚ... Także rewolucji bym się nie spodziewał.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29195
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-01-30, 11:40

A właściwie to czemu władzom Rudy Śląskiej ten tramwaj tak przeszkadzał ? ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2794
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-01-30, 22:17

Układ torowiska stwarzał zagrożenie dla ruchu ulicznego. A remont może się nie opłacać bo jest to mało rentowna linia. Chociaż tutaj czarę goryczy przelał fatalny stan mostku nad rzeką Bytomką.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29195
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-01-31, 14:57

No dobra, ale zaraz, osobiście znam w GOP-ie wiele miejsc, gdzie torowisko zagraża ruchowi ulicznemu i jakoś nic nie mówi się o likwidacji tramwaju. Może chodzi po prostu o kasę. Tańsze w utrzymaniu są autobusy, niż tramwaje ? ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2794
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-01-31, 20:10

O to też poniekąd chodzi bo jednak 18 nie jest zbyt rentowną linią. Po prostu władze doszły do wniosku, że autobus wyjdzie taniej i pod przykrywką zawieszenia po cichu ją uwalili. Oficjalnie głównym powodem jest fatalny stan mostku nad Bytomką. Zresztą polecam dyskusję pod zdjęciem na TWB które podlinkowałem kilka postów wcześniej ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Coffee » 2015-02-03, 10:23

Marcin N pisze:Układ torowiska stwarzał zagrożenie dla ruchu ulicznego. A remont może się nie opłacać bo jest to mało rentowna linia. Chociaż tutaj czarę goryczy przelał fatalny stan mostku nad rzeką Bytomką.
Za wszystkie te trzy rzeczy odpowiadają władze Rudy Śląskiej i powinny za to beknąć. Ale tak to jest, jak się ma obok siebie "specjalistę cytowanego w pismach branżowych" Frankiewicza.
Marcin N pisze:O to też poniekąd chodzi bo jednak 18 nie jest zbyt rentowną linią.
Weź pod uwagę, że z jakieś jeszcze 5-6 lat temu (przy pierwszej próbie jej uwalenia) "18" jeździła co 15 minut i były plany aby jeździła co 10 w szczycie. Oczywiście wygrało lobby parkingowe.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2015-02-03, 16:55

W związku z remontem torowiska na Szopienicach, oraz przy skrzyżowaniu Piłsudskiego i Sobieskiego w Sosnowcu, od połowy lutego piętnastka znów zagości w Milowicach. Przywrócenie linii na stałą trasę planowane jest na maj.
Żródło

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29195
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-02-03, 22:53

Ooops, pechowa ta 15-stka. Dosyć długo była skrócona, a teraz znów. I to praktycznie na kilka miesięcy :cool:

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2015-02-07, 23:17

Parę informacji dotyczących piętnastki i nie tylko. Po pierwsze: zastępczą linię autobusową T-15 relacji Sosnowiec Urząd Miasta - Zawodzie Pętla obsłuży konsorcjum Transgór + Meteor, które zaoferowało lepszą cenę niż PKM Sosnowiec (BIP).
Jak pisałem wcześniej, tramwajowa piętnastka będzie kursować na trasie Zagórze Pętla - Milowice Pętla, natomiast linia 14 zostanie skrócona do Szopienic (powstanie za tramwaj z Szopienic do Zawodzia)
Pesy czeka trudna wyprawa, mają obsługiwać zastępczą linię 45, kursującą z Zagórza do Będzina, natomiast w Katowicach uruchomione zostaną dwie tymczasowe linie tramwajowe: nr 35, która kursować będzie w relacji: „Katowice Plac Wolności” – „Katowice Zawodzie Zajezdnia” oraz nr 44 „Katowice Zawodzie Pętla” – „Katowice Szopienice Poczta”.
Zostanie zawieszona tymczasowa linia 31.
W związku z zakończeniem remontów, powróci tramwaj 24 (jednocześnie zostanie zawieszony autobus zastępczy). Linia 27 zostanie skrócona do Akademików, czyli powróci na swoją starą trasę
Źródło

ODPOWIEDZ