Tramwaje w Bydgoszczy - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie chcę być złym prorokiem, ale coś czuję, że termin rozpoczęcia prac - czyli przyszłoroczna wiosna - jest mało realny, ale może się udać ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

23 listopada 2012 zainauguruje w Bydgoszczy nowa trasa tramwajowa do Dworca PKP/Rycerska:

23 listopada zajdą zmiany w układzie linii tramwajowych:

1 - zawieszona przez remont ulicy Gdańskiej, jak wróci będzie kursowała na trasie Wilczak - Las Gdański
2 - zmiana trasy na czas remontu Gdańskiej: Rondo Jagiellonów - Babia Wieś - Rondo Kujawskie, po remoncie będzie kursowała nie przez Babią Wieś tylko przez Jagiellońską
3 - NOWA TRASA: Rycerska - Dworzec PKP - Garbary - Focha - Jagielońska - Fordońska - Wyścigowa
4 - zmiana trasy na czas remontu Gdańskiej: Rondo Jagiellonów - Rondo Fordońskie - Glinki
5 - NOWA LINIA: Rycerska - Dworzec PKP - Garbary - Focha - Babia Wieś - Toruńska - Perłowa - Szpitalna - Glinki
6 - zmiana trasy na czas remontu Gdańskiej: Łęgnowo - Bałtycka
7 - bez zmian
8 - bez zmian

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Taboru starczy na nową linię ? Czy MZK potnie kursy na istniejących liniach ? ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

J-31 pisze:Taboru starczy na nową linię ? Czy MZK potnie kursy na istniejących liniach ?
Wszystko mają już wyliczone na styk. Na nową 1 pójdą solówki.

--------------------------------------------------
Gazeta Pomorska pisze:
Już 23 listopada pierwsze tramwaje mają oficjalnie pojechać nowym torowiskiem do dworca PKP. Coraz częściej pojawia się pytanie, czy drogowcy w pełni wykorzystają jego potencjał.

Warta prawie 100 mln złotych inwestycja powoli zbliża się do końca. Już jednak wiadomo, że niewiele zostało z planów jej wykorzystania. Dlaczego?

Nowe połączenia tramwajowe miały istotne ograniczyć liczbę autobusów w rejonie dworca, a co za tym idzie - ogólnie poprawić sytuację drogową w jego okolicy. Aktualnie dworzec obsługuje bowiem siedem linii autobusowych - 54, 62, 67, 71, 80, 93 i 94 - co istotnie wpływa na jakość jazdy zwykłych kierowców, ale i punktualność samych autobusów.

Tymczasem zaprezentowane przez drogowców zmiany dotkną ledwie dwie linie: 54, która wchłonie linię 62, oraz wariantowe kursy autobusów 71 z Rekinowej. Tylko te ostatnie będą zatrzymywać się na nowej pętli Garbary. Reszta natomiast wciąż będzie pchać się do dworca.

- Ta inwestycja jest dopiero jednym z etapów docelowej rozbudowy sieci tramwajowej - tłumaczy Rafał Grzegorzewski, naczelnik wydziału transportu drogowego w ZDMiKP. - Kolejnym, nie mniej istotnym krokiem będzie budowa torowiska w ciągu ulicy Kujawskiej oraz do Fordonu. Dopiero one spowodują drastyczne zmiany, jak choćby likwidację albo korekty tras linii 79, 93 i 94 - tłumaczy.

Jeszcze większe głosy krytyki wywołuje jednak planowany układ linii tramwajowych, z których tylko dwie - "trójka” i "piątka” - mają dojeżdżać do dworca. To natomiast rodzi pytanie, czy w pełni wykorzystamy potencjał tak drogiej inwestycji?

- To rozwiązanie jest najbardziej optymalnym przy aktualnym stanie całej sieci - stanowczo twierdzi Grzegorzewski.

I nie trudno przyznać mu racji. Do tego planowana na 23 listopada inauguracja trasy przyniesie korzystne i jakby nie było istotne zmiany w bydgoskiej komunikacji miejskiej. Łącznie trzy z siedmiu linii tramwajowych na stałe zmieni swoje trasy, a do tego po 20 latach na tory wróci "piątka”. No i sporo korekt zaplanowano w przypadku pozostałych autobusów, których trasy i rozkłady wiążą się z tramwajami.

Analizę zmian planowanych przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zaczynamy od sieci tramwajowej. Jej przecież głównie dotyczy realizowana w centrum miasta inwestycja i jej dedykujemy poniższą infografikę.

Aktualnie w Bydgoszczy mamy siedem linii, z których - planowo od 23 listopada - trzy pojadą po zupełnie nowych trasach:

- "jedynka” zamiast na Wyścigową skręci koło Klarysek w prawo i dalej Focha będzie dojeżdżać na Wilczak;
- "dwójka” wciąż ma łączyć rondo Kujawskie z Myślęcinkiem, ale nie przez Babią Wieś, lecz most Pomorski i Jagiellońską;
- natomiast "trójka” z Wyścigowej pojedzie nowym torowiskiem do dworca PKP.


Dodatkowo drogowcy przywrócą zlikwidowaną w 1991 roku linię nr 5. Teraz jednak jej tramwaje mają łączyć Glinki z dworcem PKP przez Babią Wieś.

- Taki układ jest najbardziej optymalny pod względem aktualnych potoków pasażerskich na poszczególnych liniach - zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP. I tłumaczy: - "Trójka” połączy dworzec kolejowy ze Śródmieściem, dworcem autobusowym i Fordonem z częstotliwością w godzinach szczytu co 7, 8 minut, a "piątka” - co kwadrans - dworzec z rejonem Babiej Wsi i osiedlami na górnym tarasie miasta. Do tego, dzięki nowej trasie "jedynki” w końcu bezpośrednio połączymy Wilczak i Jary z Myślęcinkiem. W ten sposób tramwajowa oferta komunikacyjna zapewni potrzeby pasażerów ze wszystkich istotnych rejonów - mówi rzecznik.

Przyniesie też sporo korzyści. Według analiz ZDMiKP tylko zmiana trasy "dwójki” przez rondo Fordońskie i Jagiellońską ma wpłynąć na znaczący wzrost jej pasażerów.

Taki układ pozwala też utrzymać po dwie linie na Chodkiewicza i Nakielskiej. I choć "jedynka” na tej drugiej zostanie okrojona do jednego wagonu, to nie od dziś wiadomo, że obecnie "trójka” dojeżdża na Wilczak tylko dlatego, że nie ma technicznej możliwości zawrócenia już w rejonie ronda Grunwaldzkiego.

Niestety, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, o równie spektakularnych zmianach nie można mówić w przypadku autobusów.

W ich przypadku największa zakłada włączenie linii nr 62 do 54. Autobusy tej drugiej dalej mają jeździć z Piasków i Jachcić do dworca PKP, ale dalej już nie do dworca PKS lecz śladem linii 62 na Błonie.

- W ten sposób unikamy sytuacji, w której na odcinku pomiędzy oboma dworcami po tej samej trasie jeździłby tramwaj i autobus. Za to tak wykorzystamy tabor, który jeździ obecnie na dwóch trasach, że po ich połączeniu autobusy będą kursować co 8 minut w szczycie i co 12 poza jego godzinami. No i mieszkańcy tych osiedli wciąż będą mieli możliwość bezpośredniego dojazdu do dworca PKP - wyjaśnia Kosiedowski.

Dodatkowo zmieniona i wydłużona linia będzie miała wariantowe kursy oznaczone jako "54L”. Mają one jeździć przez: Kmicica, Ludwikowo, i Zygmunta Augusta, co zapewni dojazd do zakładów pracy zlokalizowanych przy tych ulicach.

Następna zmiana dotyczy linii nr 63, która zostanie wchłonięta przez linię 79. Ta ostatnia wciąż będzie łączyć Kapuściska z dworcem PKP. Za to dzięki połączeniu jej wybrane kursy zostaną wydłużone przez ulicę Stromą do pętli przy Mokrej.

Całość zmian w przypadku komunikacji autobusowej uzupełni wydłużenie trasy linii nr 77. Zamiast do ronda Grunwaldzkiego jej pasażerowie dojadą do nowej pętli "Garbary” gdzie oprócz tramwajów nr 1 i 8 jeździć będzie jeszcze "trójka” i "piątka”.

I na koniec - kursujące z pętli przy Wyścigowej autobusy nr 70, 72 i 74 otrzymają nowe rozkłady jazdy dostosowane do wydłużonego czasu funkcjonowania tramwaju nr 3. To natomiast spowoduje ograniczenie wieczornych kursów autobusów przyspieszonej linii nr 94.

Zarówno krytykom, jak i zwolennikom tych zmian drogowcy nie pozostawiają większych złudzeń - to docelowy układ komunikacji miejskiej.

- Ale po jego wdrożeniu będziemy jeszcze dokładnie obserwować liczby pasażerów. Dlatego nie wykluczamy korekt związanych z częstotliwością kursów tramwajów. Przyjrzymy się też dokładnie zainteresowaniu autobusową linią 67 oraz liniom 93 i 94 - zapowiada Rafał Grzegorzewski, naczelnik wydziału transportu publicznego w ZDMiKP.


http://www.pomorska.pl/apps/pbcsi.dll/b ... 0&MaxW=580
Zmiany w bydgoskiej sieci tramwajowej + zmiana informacji pasażerskiej na przystankach :)
Ostatnio zmieniony 2012-09-24, 20:19 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Gazeta Pomorska pisze:będzie budowa torowiska w ciągu ulicy Kujawskiej
Ile ten projekt ma lat? Zdaje się sięga lat 70? O ile dobrze pamiętam to gdzieś w tym okresie (lub we wczesnych latach 80) zbudowano na rondzie Kujawskim wyjścia na przystanki z przejścia podziemnego (o ile dobrze pamiętam to po drugiej stronie ronda u wylotu Solskiego też są takie wyjścia chociaż rezerwa pod torowisko - w przeciwieństwie do Kujawskiej - jest stosunkowo krótka)
Budowa linii tramwajowej wzdłuż Kujawskiej to by mógł być dobry wstęp do budowy szybkiego połączenia z lotniskiem.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

TLG pisze:O ile dobrze pamiętam to gdzieś w tym okresie (lub we wczesnych latach 80)

zbudowano na rondzie Kujawskim wyjścia na przystanki z przejścia podziemnego (o ile dobrze

pamiętam to po drugiej stronie ronda u wylotu Solskiego też są takie wyjścia chociaż rezerwa

pod torowisko - w przeciwieństwie do Kujawskiej - jest stosunkowo krótka)
Teraz jest większa szansa na powstanie tego odcinka. Wszystko dzięki możliwym wsparciu

inwestora galerii handlowej: Galeria Kujawska.

TLG pisze:Budowa linii tramwajowej wzdłuż Kujawskiej to by mógł być dobry wstęp do budowy

szybkiego połączenia z lotniskiem.
Tutaj tramwaj pozostaje nadal w planie na Błonie lub Górzyskowo. Plany się ciągle zmieniają.

----------------------------------------------
Marcin_558 pisze:zmiana informacji pasażerskiej na przystankach
---------------------------------

No to czas sie zabrać za Tramwaj do Fordonu :)

Radni zdecydowali: tramwaj do Fordonu z obligacji

Jedna z największych przeszkód związanych z planowaną budową linii tramwajowej do Fordonu

pokonana. Radni zgodzili się, aby inwestycja była realizowana dzięki emisji obligacji.

Choć radni przyjęli propozycję spółki Tramwaj Fordon jednogłośnie, podczas debaty nie

brakowało głosów wątpliwości, czy emisja obligacji nie będzie zbytnim obciążeniem dla tej

firmy. Cała inwestycja ma kosztować ok. 440 mln zł, a bank Pekao SA ma wyemitować obligacje

o wartości 222 mln zł, które potem będą spłacane aż do 2037 r.

- Dlaczego tak późno musimy podejmować takie decyzje? - zastanawiał się Rafał Piasecki,

radny PiS. - Czekaliśmy z tym do ostatniej chwili, a teraz jesteśmy pod ścianą i nie mamy

wyboru. Musimy decydować się na drogie obligacje.

Rzeczywiście, czasu nie pozostało wiele. Gdyby radni nie wyrazili zgody, cały projekt byłby

zagrożony, bo ani miasto, ani spółka nie mają pieniędzy na wkład własny do unijnego

wsparcia. A budowa musi zakończyć się najpóźniej w 2015 r., więc poszukanie alternatywnych

źródeł finansowania byłoby bardzo trudne.

- To jest ostatni dzwonek - przyznał Witold Dębicki, prezes spółki Tramwaj Fordon. -

Wydawało się, że jesteśmy już o krok od podpisania korzystniejszej umowy na kredyt z

Europejskim Bankiem Inwestycyjnym. Ale teraz okazuje się, że procedura przeciągnie się co

najmniej o dziewięć miesięcy. Nie możemy już czekać.

Radni obawiali się, że Tramwaj Fordon może mieć potem problem ze spłatą obligacji, a także

że tak duży dług niewielkiej spółki może spowodować wysokie ceny biletów na tramwaje, bo

firma będzie musiała zbierać pieniądze na rozliczenia z bankiem.

- Cena biletu do Fordonu nie będzie się różnić od ceny na pozostałe linie autobusowe i

tramwajowe - uspokajał Dębicki.

Kolega partyjny Piaseckiego - Piotr Król - chwalił z kolei spółkę odpowiadającą za

inwestycję. Wyjaśniał, że firma zatrudniająca tylko pięć osób bardzo profesjonalnie

przygotowuje się do realizacji nowej, 10-kilometrowej linii tramwajowej.

Decyzja radnych o zgodzie na emisję obligacji otwiera drogę do podpisania umowy z bankiem.

Gdy już będziemy mieli ją w ręce, Centrum Unijnych Projektów Transportowych podejmie

ostateczną decyzję o unijnym wsparciu inwestycji. Równocześnie ogłoszony zostanie przetarg

na wyłonienie wykonawcy robót i wydane zostanie pozwolenie na budowę. Pierwsze prace powinny

ruszyć wiosną.

http://bydgoszcz.gazeta.pl/fordon/1,112 ... _Fordonu_z_

obligacji.html?bo=1
Będziemy chyba jedynym miastem z 2 przewoźnikami tramwajowymi: MZK Bydgoszcz i Tramwaj Fordon.

--------------------------------

Otwarcie trasy tramwajowej odbędzie się szybciej:
Wkrótce uroczyste otwarcie nowej linii tramwajowej do dworca PKP w Bydgoszczy


Szczegóły związane z wydarzeniem trzymane są w ścisłej tajemnicy. Z nieoficjalnych

informacji, jakie przedostały się do mediów wynika tylko, że jako pierwsze nowym torowiskiem

najprawdopodobniej pojadą zabytkowe tramwaje.

- Na pewno będzie się można spodziewać wielu atrakcji. Zależy nam na efekcie niespodzianki,

więc z oczywistych powodów nie zdradzamy jakich - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik

prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Pewne jest za to, że docelowo do dworca dojeżdżać będą dwie linie - "trójka” i "piątka”.

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /121109464
22-23 listopada 2012: imprezy z otwarciem trasy tramwajowej do Dworca PKP:
- parada zabytkowych tramwajów
- specjalna linia D
- niespodzianki
24 listopada 2012: normalny ruch liniowy: 2, 3, 5
Ostatnio zmieniony 2012-11-07, 16:02 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja mam tylko cichą nadzieję, że nie będzie dodatkowego przewoźnika trawajowego i efekcie na Fordon pojadą jednak wagony z MZK ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Na 99,99% nie będzie, a Tramwaj Fordon to tylko spółka mająca go zbudować

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Tramwaj Fordon będzie odpowiadać za linie po jej zbudowaniu także, dlatego też powstanie zajezdnia autobusowo-tramwajowa na końcu trasy. Tramwaj Fordon planuje z przyszłego nowego budżetu UE ubiegać się o zakup 30 tramwajów. MZK planuje takze zakupy: 10 niskopodłogowych tramwajów lub około 30 w połowie niskopodłogowych tramwajów. Także raczej będą 2 spółki miejskie, jeżdzące po bydgoskich torach.

Solcity

Post autor: Solcity »

Marcin_558 napisał:
Tramwaj Fordon będzie odpowiadać za linie po jej zbudowaniu także, dlatego też powstanie zajezdnia autobusowo-tramwajowa na końcu trasy. Tramwaj Fordon planuje z przyszłego nowego budżetu UE ubiegać się o zakup 30 tramwajów. MZK planuje takze zakupy: 10 niskopodłogowych tramwajów lub około 30 w połowie niskopodłogowych tramwajów. Także raczej będą 2 spółki miejskie, jeżdzące po bydgoskich torach.
Sprawa wygląda nieco inaczej Marcinie, "Tramwaj Fordon" ma zbudować linię ;). Rzeczywiście na końcu powstanie zajezdnia a raczej 2-3 torowa hala i kilka torów postojowych ale nic po za tym i będzie ona tylko tramwajowa z tego co mi wiadomo. O 30 wozach z UE i Tram. Fordon nic nie wiem ale MZK chce kupić 27 częściowo niskopodłogowych wozów (np Moderus Beta) po 2014 z kasy za Szajnochy. Niech najpierw kupią 14 Swingów z ramowej a potem myślą o dalszym taborze :retard: . Przy obecnej ilości tramwajów to my ledwo do dworca pociągniemy a co dopiero do Fordonu...(będą autobusy za tramwaj :retard: ).

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Solcity pisze:Rzeczywiście na końcu powstanie zajezdnia a raczej 2-3 torowa hala i kilka torów postojowych ale nic po za tym i będzie ona tylko tramwajowa z tego co mi wiadomo.
Przeanalizuj projekty, zajezdnia będzie autobusowo-tramwajowa. W planach ta zajezdnia jest od lat, by autobusy nie musiały jechać przez pół miasta by obsługiwać Fordon.

Solcity pisze:"Tramwaj Fordon" ma zbudować linię . Rzeczywiście na końcu powstanie zajezdnia
"Tramwaj Fordon" ma też odpowiadać za tą trase po jej wybudowaniu.

Solcity pisze:O 30 wozach z UE i Tram. Fordon nic nie wiem ale MZK chce kupić 27 częściowo niskopodłogowych wozów (np Moderus Beta) po 2014 z kasy za Szajnochy. Niech najpierw kupią 14 Swingów z ramowej a potem myślą o dalszym taborze . Przy obecnej ilości tramwajów to my ledwo do dworca pociągniemy a co dopiero do Fordonu...(będą autobusy za tramwaj ).
Przypomnę artykuł:
Tramwaj Fordon ma swoje plany co zakupów taboru, MZK swoje:
Wyciągamy rękę po eurokasę

[...]

Spółka tramwaj Fordon, która wkrótce ma zacząć budowę linii tramwajowej do Mariampola, też myśli o kolejnych inwestycjach. - Jeśli będzie taka możliwość, w pierwszej kolejności będziemy aplikować o kolejne pieniądze na nowy tabor. Do 2020 na potrzeby linii chcielibyśmy dokupić 20 składów - mówi prezes spółki Witold Dębicki.

MZK również chciałyby rozpocząć wymianę taboru tramwajowego. - Chcielibyśmy kupić 10 nowych tramwajów. Przedsięwzięciem korzystnym z punktu widzenia MZK byłaby też budowa linii tramwajowej w ciągu ul. Kujawskiej na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego - podkreśla w rozmowie z „Expressem” prezes Dębicki.


[...]

http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=3790

spooney

Post autor: spooney »

Zmieniają, kombinują z tym otwarciem :D
Trasę otworzą wcześniej. Dla piątkowych wydań gazet

Linia tramwajowa do dworca PKP będzie oddana dzień wcześniej, niż planowano. Ratusz tłumaczy, że zdecydowały "kwestie marketingowe". Chodzi o to, żeby relacje z uroczystości znalazły się w piątkowych, a nie czwartkowych wydaniach gazet

Pierwotnie pierwsze tramwaje miały pojechać nową trasą w piątek 23 listopada. Koncepcja została niespodziewanie zmieniona.

Uroczyste otwarcie nastąpi w czwartek 22 listopada. Plan uroczystości przewiduje m.in. paradę zabytkowych tramwajów. Każdy pasażer może przekonać się, w jakiej formie są stare pojazdy, testując je na specjalnej linii, która połączy ul. Rycerską i dworzec kolejowy z Babią Wsią.

Dlaczego uroczystości przeniesiono? - Zorganizowanie otwarcia w czwartek pozwoli na lepsze dotarcie z tą informacją do mieszkańców - przyznaje Piotr Kurek, rzecznik prasowy prezydenta Rafała Bruskiego. I wyjaśnia szczegółowo motywacje ratusza: - Dzięki dużym nakładom piątkowych gazet, większym niż wydania czwartkowe, liczymy, że wszyscy zainteresowani dowiedzą się o otwarciu nowej linii.

Na przyspieszeniu propagandowo zyska więc prezydent, ale również zyskają pasażerowie. Plan przewidywał, że normalny ruch tramwajów do dworca zostanie uruchomiony dzień po uroczystym otwarciu, czyli w sobotę. Ale w związku z przyspieszeniem o dzień przecinania wstęg linie pojadą nowymi trasami już w piątek. (...)

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... 08734.html

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Dziś nastąpiło otwarcie nowej trasy tramwajowej do Dworca PKP :)

Przez 2 dni będzie kursowała linia D na trasie: Babia Wieś - R.Bernardyńskie - Bernardyńska - R.Jagiellonów - Jagiellońska - Focha - Garbary - Dworcowa - Rycerska. Obsługiwać tą linie będą 2 zabytkowe tramwaje i Pesa 122N. Pierwszy tramwaj liniowy wyjedzie 24 listopada. Trase do Dworca PKP będą obsługiwać linie 3 i nowa linia 5. Na czas remontu Gdańskiej skierowana do połowy grudnia została tutaj linia 2.

Miasto Bydgoszcz planuje kolejne inwestycje tramwajowe po wybudowaniu tramwaju do Fordonu:
- Kujawska
- Rondo Kujawskie-Solskiego-Piękna-Szubińska-Kruszwicka-Rondo Grunwaldzkie
- przedłużenie Perłowej do ulicy Fordońskiej

spooney

Post autor: spooney »

Od 15 grudnia bydgoskie linie tramwajowe wrócą na swoje właściwe stałe trasy. Po otwarciu trasy do PKP kursowały częściowo na trasach tymczasowych z powodu zamknięcia ul. Gdańskiej. Od soboty będzie obowiązywał układ docelowy :)

Schemat :strzałka: http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/images/s ... je2012.pdf

Długości półkursów na poszczególnych liniach:
1 Las Gdański - Wilczak -> 6,550 km
2 Las Gdański - Dworzec Autobusowy - Rondo Kujawskie -> 10,525 km
3 Rycerska - Dworzec Autobusowy - Wyścigowa -> 7,725 km
4 Glinki - Dworzec Autobusowy - Bielawy -> 8,550 km
5 Glinki - Babia Wieś - Rycerska -> 8,375 km
6 Bielawy - Babia Wieś - Łęgnowo -> 12,450 km
7 Kapuściska - Wyścigowa -> 6,400 km
8 Kapuściska - Dworzec Autobusowy - Wilczak -> 8,700 km

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Będą zmiany w Bydgoszczy. Tory tramwajowe zmienią Fordon nie do poznania
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /130129567
-------------------------------------
ZDMiKP. Przesiadki zamiast podwyżek
Czy Bydgoszcz czeka wielki powrót tramwajowych połączeń Wilczak-Wyścigowa i Kapuściska-Dworzec?


http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 6&IdTag=18
-----------------------------------------------------------------
>TRAMWAJ DO FORDON-u<

Tramwaj do Fordonu. Budowa ruszy za niecały miesiąc

http://bydgoszcz.gazeta.pl/fordon/1,112 ... .html?bo=1

---------------------------------

W dwa lata szyny do Fordonu. Byle pogoda dopisała...
Dziś o godzinie 13.13 odbędzie się przekazanie największego placu budowy w Bydgoszczy wykonawcom. Czy trzynastki przyniosą szczęście budowniczym


http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=3790

----------------------------------

Budowa tramwaju do Fordonu ruszyła. Póki co symbolicznie

http://bydgoszcz.gazeta.pl/fordon/1,112 ... 23461.html

-----------------------------------
NEW:
Pesa3303: Dla Fokstrota powstała osobna linia produkcyjna na 3 zmiany.
70 sztuk 2014, a przez 3 miesiące pierwsze 2015 roku 50 sztuk. Ostro.

Podsumowując zostało do zrealizowania w dwa lata 278 tramwajów:
Wawa - 45 - 128N Jazz 07.2014 - 11.2015
Wawa - 30 - 134N Jazz 02.2015 - 09.2015
Gdańsk - 5 - 128NG Jazz 09.2014 - 12.2014
Bydgoszcz - 12 - 122NaB Swing (uzgodniono 07.2014 - 02.2015 w końcu mają kasę)
Toruń - 6 - 122NaT Swing 08.2014 - 01.2015
Toruń - 6 - 121NaT Swing 08.2014 - 01.2015
Szczecin - 9 - 120NaS/2 Swing do 03.2014
Chorzów - 29 - 2012N Twist do 11.2014
Sofia - 16 - 122NaSF Swing do 03.2014
Moskwa - 120 - 2013N Fokstrot 03.2014 - 03.2015 (rodzina Twist) jak to zrealizują w czasie to będzie rekord w produkcji tramwajów wieloczłonowych. 120 sztuk w 365 dni średnio co 3 dni tramwaj gotowy będzie zjeżdżał z taśmy produkcyjnej.

Czeka jeszcze Krakowiak ale dopóki nie ma umowy to zamówienia nie ma.
Bydgoszcz wreszcie zamówiła swoje Swingi.

ppln

Post autor: ppln »

A wiadomo czy to ma być ta biedawersja z pierwszym wyglądem i skosami, czy może jak dla Torunia - nowy wygląd i bez skosów?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Tramwaje w Bydgoszczy - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin_558 »

Pesa Swing II Bydgoszcz - pierwszy już czeka :)

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=7646

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Bydgoszczy - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Wow, nieźle, ale jeszcze trochę roboty przy nim mają ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Tramwaje w Bydgoszczy - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin_558 »

Pierwszy Pesa Swing II Bydgoszcz jest już na zajezdni tramwajowej przy Toruńskiej w Bydgoszczy:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=7803

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Bydgoszczy - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Super wiadomość. Czekam na więcej fotek wagonu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”