Tramwaje w Bydgoszczy - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czegoś nie trybie. :retard:

:strzałka: MZK chciało by zainwestować w tabor tramwajowy - ale rzecz jasna ze względu na koszty chciałoby to zrobić w porozumieniu z "ratuszem".

:strzałka: Ratusz, czyli zarząd miasta zapowiedziało przetarg na zakup nowych wagonów - ale nie zrobiło tego w porozumieniu z MZK i zarządem spółki "Tramwaj Fordon".

:strzałka: O planach Ratusza, zarząd MZK dowiaduje się... od dziennikarzy :cool:

A właściwie po co powstała spółka "Tramwaj Fordon" ? Czy MZK lub samorząd muszą budować tą linię poprzez pośrednika... w którego zarządzie siedzą kolesie - zapewne z MZK i Ratusza ? :chytry:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

J-31 pisze:"Tramwaj Fordon"
Tą spółkę powołano żeby zajmowała się przetargami i dokumentacją trasy do Fordonu. A jej prezesem jest były prezes MZK.

Prezydentowi Bydgoszczy widocznie się spieszy z zakupem w końcu wybory w tym roku:
Jerzy Woźniak, asystent prezydenta przekonuje, że jego pryncypał wcale się nie przejęzyczył i wkrótce te zapowiedzi będą realizowane. - Jeśli panowie prezesi jeszcze nic nie wiedzą, to wkrótce się dowiedzą - skwitował. - Przygotowujemy właśnie koncepcję zakupu tramwajów za unijne fundusze. W ciągu kilku tygodni zakończone zostaną prace
nad specyfikacją przetargową.
A nowe tramwaje się u nas przydadzą bo:
Rynek tramwajowy w Bydgoszczy jest mocno niedofinansowany.
Brakuje taboru do obsługi linii tramwajowych. A linie systemu A+T(3+69*,70,71,72,74,77) (6+73,76) są obciążone. Poza tym niedługo wyjdzie na to że będziemy musieli sprowadzić używki.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_558 pisze:Poza tym niedługo wyjdzie na to że będziemy musieli sprowadzić używki.
No, ale MZK najwyraźniej nie spieszy się z decyzją o zakupie używanych wozów ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

A co do tramwaju do Fordonu to oni planują żeby tramwaj śmigał tam co 2 minuty. Jeśli tak się stanie to na pewno taboru nie starczy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Marcin_558 pisze:Tą spółkę powołano żeby zajmowała się przetargami i dokumentacją trasy do Fordonu. A jej prezesem jest były prezes MZK.
Sam sobie przeczysz.
Marcin_558 pisze:Prezydentowi Bydgoszczy widocznie się spieszy z zakupem w końcu wybory w tym roku:
Z tramwajami i tak nie zdążą, lepiej by wyszli, gdyby
Marcin_558 pisze:sprowadzić używki
. Albo nówki, jeszcze lepiej.
Marcin_558 pisze:A co do tramwaju do Fordonu to oni planują żeby tramwaj śmigał tam co 2 minuty
2 minuty? To chyba teraz autobusy są w szczycie co 17 sekund.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Oj takie pieprzenie, że tabor do Fordonu. Elementem dofinansowania UE jest kasa na zakup tramwajów, więc się kupuje mówiąc, że to na nowe linie. W praktyce może to wyglądać tak, że i tak będą jeździć wszędzie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

I tak zapewne będą jeździć wszędzie. Ale może uda im się kupić tabor na nowe linie jeszcze raz?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Tyle że w Bydgoszczy nasz ZDMiKP nie myśli nawet żeby przystanki przystosować do tramwajów niskopodłogowych. Także te tramwaje na każdą linie nie zajrzą.
Ostatnio zmieniony 2010-07-17, 22:18 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Można przecież chyba wsiadać do niskopodłogowych z niedostosowanych przystanków

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

KKS pisze:Oj takie pieprzenie, że tabor do Fordonu. Elementem dofinansowania UE jest kasa na zakup tramwajów, więc się kupuje mówiąc, że to na nowe linie. W praktyce może to wyglądać tak, że i tak będą jeździć wszędzie.
To zależy. Tabor może być podpięty pod inwestycję pt. budowa tramwaju na Fordon i wówczas będą musiały tam jeździć. Tak wygląda sprawa np. z wrocławskimi Skodami, których zakup był dofinansowywany z UE, które było częścią dofinansowania przebudowy infrastruktury na konkretnej linii i tak Skody jeżdżą tylko na dwóch liniach.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Trochę to bez sensu

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Bystrzak2000 ma rację. Przecież PESY 120N, które zakupiły TW - to był zakup związany z modernizacją linii w al. Jerozolimskich. I te 15-ście "dżdżownic" aktualnie pojawia się wyłącznie na jednej linii ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale na trasie tej linii jeżdżą też inne linie

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Ale na trasie tej linii jeżdżą też inne linie
Tak, ale PESY mają być tylko na 9-tce (w jej obecnym przebiegu) i rzeczywiście na niej się pojawiają ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Z tego co się dowiedziałem, to w takich przypadkach we wniosku o dofinansowanie trzeba było podać konkretną trasę przejazdu tramwajów. Samorządy najczęściej podawały konkretne linie i stąd tramwaje muszą na nich jeździć.

Lopez

Post autor: Lopez »

Kraków się tym nie przejmuje i bombadiery kupowane w ramach realizacji Krakowskiego Szybkiego Tramwaju jeźdżą też od początku na innych liniach. Podejrzewam, że nie powinno to stwarzać żadnego problemu, więc kwestia dotyczy raczej intepretacji ze strony miasta.

spooney

Post autor: spooney »

W związku z budową linii tramwajowej do Dworca PKP, ZDMiKP ogłosił 30.07.2010 przetarg (współfinansowany z RPO) na:

Zakup Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) dla komunikacji miejskiej w Bydgoszczy w ramach zadania „Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy.

Ogłoszenie >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/o ... %20O44.pdf

Kryterium wyboru >> cena
Otwarcie ofert >> 25.08.2010
(...) Przedmiotem zamówienia jest zakup Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) o ruchu pojazdów komunikacji miejskiej organizowanego przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy (zwanym dalej ZDMiKP), umożliwiającego zbieranie informacji o ruchu pojazdów komunikacji miejskiej. Tworzenie prognoz rzeczywistych odjazdów dla pasażerów, operatorów oraz administratora systemu jak również tworzenie różnorakich analiz wykorzystujących dane zgromadzone w systemie. System będzie korzystał z danych rozwiązania do planowania rozkładów jazdy oraz z informacji o położeniu pojazdów pracujących na liniach.

(...) Informacje przekazywane pasażerom będą składały się z: informacji o rozkładach jazdy, przewidywanych odjazdach w czasie rzeczywistym oraz komunikatów/ogłoszeń. Komunikaty będą przekazywały informacje powiązane z komunikacją miejską (wyjątki, zmiany) lub dowolne treści w formie tekstowej. Wymagana jest możliwość zamieszczania komunikatów w formie obrazów, rysunków, grafiki, video prezentowanej odpowiednio na tablicach: LCD, kioskach informacyjnych oraz w formie tekstowej na wyświetlaczach LED.

(...) W skład zadania wchodzi realizacja prac:
1 Oprogramowanie Systemu ITS wraz z narzędziem do identyfikacji dysfunkcji poszczególnych podzespołów systemu i oprogramowania łącznie z opracowaniem sposobu ich raportowania i eliminacji, mapy cyfrowe, 36 miesięczną gwarancją, bezterminową licencją sztuk 1
2 Sprzęt niezbędny do funkcjonowania systemu ITS: serwerownia, UPS, 12 stanowisk dyspozytorskich wg projektu
3 Wyświetlacze 40’’ LCD, przystosowane do pracy ciągłej na zewnątrz sztuk 46
4 Wyświetlacze LED 10 wierszy przystosowane do pracy ciągłej na zewnątrz sztuk 6
5 Słupy do montażu wyświetlaczy LCD wraz z montażem, projektem i podłączeniem sztuk 23
6 Konstrukcja do montażu wyświetlaczy LED wraz z montażem, projektem i podłączeniem sztuk 2
7 Elektroniczne Kioski Informacyjne z dotykowym wyświetlaczem LCD przystosowane do pracy na zewnątrz wraz z montażem i podłączeniem sztuk 2
8 Urządzenia pojazdowe wraz z instalacją i niezbędnym sprzętem sztuk 325

System będzie zawierał dane oraz funkcjonalność dla:
• Monitoring czasu jazdy oraz jego analizy
• Prognozowanie czasów odjazdów z przystanków
• Monitoring punktualności oraz jego analizy
• Alarmowania przez kierowców o sytuacjach zagrożenia – tzw. przycisk S.O.S.
• Nadzór pracy pojazdów w czasie rzeczywistym
• Zarządzanie infrastrukturą przystankową
• Innych opisanych w tym dokumencie statystyk i analiz (...)

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/o ... %20O44.pdf

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Bydgoszcz zaczyna gonić powolutku technologie:

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... tanki.html

spooney

Post autor: spooney »

Gonienie za technologią niestety (a raczej "stety") przeplata się z remontami infrastruktury tramwajowej, i tak oto bydgoszczan czeka kolejne w tym roku objazdowe "jajo" :) tym razem remont rozjazdu na Rondzie Toruńskim :)
A na W. Polskiego wymienią torowisko od Magnuszewskiej w stronę kładki :)

ZDMiKP ogłosił przetarg na:

Przebudowa rozjazdu tramwajowego na Rondzie Toruńskim i ciągła wymiana szyn
i podkładów w torowisku na ul. Wojska Polskiego w Bydgoszczy.
Numer ogłoszenia: 233324 - 2010; data zamieszczenia: 02.08.2010


Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
Termin otwarcia ofert: W dniu 17.08.2010 r.

Ogłoszenie >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... wieniu.pdf
SIWZ >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/051%20SIWZ.pdf
SIWZ pisze:Termin realizacji przedmiotu zamówienia do dnia 29.11.2010r., przy czym:
1. Dla wykonania: „Przebudowy rozjazdu tramwajowego na Rondzie Toruńskim” realizacja do dnia 31.10.2010 r., w tym:
- realizacja zamówienia z wyłączonym ruchem tramwajowym przy utrzymanej możliwości wyjazdu i zjazdu tramwajów do zajezdni – 23 dni kalendarzowe, po zakończeniu robót realizowanych w ramach zadania: „Przebudowy rozjazdu tramwajowego na Rondzie Jagiellonów w Bydgoszczy”,
- realizacja zamówienia przy wyłączonym napięciu z sieci trakcyjnej – 7 dni kalendarzowych,
- realizacja z wyłączonym ruchem kołowym 23 dni kalendarzowe,
2. Dla wykonania: „Ciągłej wymiany szyn i podkładów w torowisku tramwajowym na ul. Wojska Polskiego w Bydgoszczy”, realizacja do dnia 27.11.2010 r., w tym:
- realizacja zamówienia z wyłączonym ruchem tramwajowym – 21 dni, po zakończeniu robót związanych z przebudową rozjazdu tramwajowego na Rondzie Toruńskim w Bydgoszczy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

spooney pisze: Przebudowa rozjazdu tramwajowego na Rondzie Toruńskim i ciągła wymiana szyn
i podkładów w torowisku na ul. Wojska Polskiego w Bydgoszczy.
Jak wygląda sprawa z za tramwajami podczas tego remontu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”