[Warszawa] Linia Bemowo-Piaski

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:
Rzeczpospolita pisze: (...) Tramwajarze czekają teraz na reakcje mieszkańców bloków wzdłuż trasy. Przed rozpoczęciem budowy warszawiacy słyszeli zapewnienia, że dzięki gumowej macie pod torowiskiem tramwaju w ogóle nie usłyszą. Tramwajarze nie ukrywali jednak wczoraj, że będą tędy jeździły także najstarsze i najgłośniejsze pojazdy z lat 60. :lol:
Puszczanie na nowy odcinek 13N to delikatnie mówiąc farsa.
Na pewno tak się stanie. Moim zdaniem jest to jednak oburzające, ponieważ jeszcze rok temu czytałem i słyszałem o zapewnieniach TW, że nową trasą będą jeździły najnowsze tramwaje. :mruga:

Podejrzewam, że sytuacja poprawi się dopiero, kiedy do Warszawy dotrą najnowsze tramwaje wysokopodłogowe. Zdaje się ma to być w 2006 roku. ;)

MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:Puszczanie na nowy odcinek 13N to delikatnie mówiąc farsa. W ten sposób TW nie przysporzą sobie zwolenników w miejscach, gdzie są planowane nowe linie. Ludzie pomyślą sobie tak: tam obiecywali, że będzie cicho a puścili stare wyjące złomy, więc i tu będzie tak samo...
Gdzieś 13N musi jeździć - nie dasz tu, to gdzie indziej więcej ich będzie musiało jeździć. Zresztą pasażerów to TW przysporzą korki, które już robią się na Powstańców Sląskich
Natomiast sygnalizacja w relacji Piaski - Nowe Bemowo na pętli Piaski nie będzie zbytnio potrzebna (przynajmniej na razie), bo przecież w projekce zmian nie przewiduje się tak kursujących linii

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Na pewno tak się stanie. Moim zdaniem jest to jednak oburzające, ponieważ jeszcze rok temu czytałem i słyszałem o zapewnieniach TW, że nową trasą będą jeździły najnowsze tramwaje. :mruga:
Obiecanki-kaczanki, a mieszkańcom okolic "radość" :|
MW pisze:Gdzieś 13N musi jeździć - nie dasz tu, to gdzie indziej więcej ich będzie musiało jeździć.
A co zrobiono w kierunku, żeby to zmienić? To skutek braku regularnego odmładzania taboru.

Podi

Post autor: Podi »

Hmm nieźle wymyślili,otworzyli linię zanim kaczyński został prezydntem RP :P

MW

Post autor: MW »

Podi pisze:Hmm nieźle wymyślili,otworzyli linię zanim kaczyński został prezydntem RP :P
miałoby to sens, gdyby Kaczyński przyjechał ją otworzyć, a takto...
Thomas78 pisze:A co zrobiono w kierunku, żeby to zmienić? To skutek braku regularnego odmładzania taboru.
Rozpamiętywanie się co zrobiono a czego nie, nie ma najmniejszego sensu - nie zmienia to faktu, że pozostało dużo składów 13N. Tego nie wymieni się na raz

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wobec pozwólcie, że ja w celu powrotu do tematu napiszę o swoich wrażenia z jazdy tramwajem linii "P". Jak wiecie dla uświęcenia otwarcia nowego połączenia, Tramwaje Warszawskie uruchomiły tymczasową linię promocyjną na odcinku Piaski - Nowe Bemowo. Tramwaj - jeden wagon lub skład - kursuje co godzinę. W tygodniu linię obsługuje 116Na/2 #3028. I właśnie nim wczoraj jechałem. ;)

Tramwaj jest odpowiednio przygotowany do obsługi tej linii. Na burtach (od strony drzwi) jest obklejony reklamami STOEN-u i innych firm współpracujących w budowie linii. Natomiast na szybach są przezroczyste folie zachęcające do podróży.

Również oprogramowano informację pasażerską. Nie tylko na zewnątrz pojawia się odpowiednia informacja (P - Przejazdy Promocyjne oraz kierunek), ale również w środku elektronika informuje o przystankach.

Podróż tym tramwaje trwa bardzo krótko, chociaż mnie się dłużyła. Warszawę zasypał wczoraj śnieg. Zasypało wszystko łącznie z torowiskiem. Tramwaj brodził w śniegu :mruga:

A wlókł się niemiłosiernie. Przejazd całego odcinak zajmuje parę minut. W ruchu normalnym w zasadzie będzie to dosłownie 5 minut. Wczoraj chyba z 10 minut. :nuts:

116-stka przejeżdża ten odcinek dosyć cicho, prawie jej nie słychać. Byłem tam wczoraj po raz drugi, ponieważ już dzień wcześniej próbowałem się tam dostać. No i na moich oczach tramwaj dosłownie mi "uciekł". A przejechał tuż obok mnie prawie bezszelestnie. :shocked:

W weekendy linię obsługuje zestaw 4Nj+4NDj. Linia P będzie funkcjonować do 31 grudnia. A od 2 stycznia pojadą tędy już tramwaje linii 2,13 i 35. ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Nieco wcześniej - 31.12 pojedzie tamtędy "2" nocne :-P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:Nieco wcześniej - 31.12 pojedzie tamtędy "2" nocne :-P
A to będzie ciekawostka :-P . Po raz chyba pierwszy w historii "nocna dwójka" i to chyba będzie nie jedyna taka linia :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Nocna "dwójka" jeździła już w latach 1950-1963.

56247

Post autor: 56247 »

To trzeba się przygotować w Sylwestrową noc,na porcję solidnego,uprzykrzającego wycia szrotów spod znaku 13 N :diabeł: Oraz obecność warszawskich miłośników z aparatami na każdym rogu.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

56247 pisze:To trzeba się przygotować w Sylwestrową noc,na porcję solidnego,uprzykrzającego wycia szrotów spod znaku 13 N :diabeł: Oraz obecność warszawskich miłośników z aparatami na każdym rogu.
Na "2" nocnej z pewnością się pojawią - wszak ta linia przebiega w pobliżu zajezdni-muzeum, czyli R-4...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

56247 pisze:To trzeba się przygotować w Sylwestrową noc,na porcję solidnego,uprzykrzającego wycia szrotów spod znaku 13 N :diabeł: Oraz obecność warszawskich miłośników z aparatami na każdym rogu.
Oooo. :-P Dobrze, że mi Przypomniałeś. To ja idę pofocić :retard:

[ Dodano: 2006-01-03, 12:22 ]
Thomas78 pisze:Na "2" nocnej z pewnością się pojawią - wszak ta linia przebiega w pobliżu zajezdni-muzeum, czyli R-4...
No może nie tak blisko. Trochę jeszcze brakuje do R4 :lol:

Faktem jest, że 13N pojawiają się na "2-ce". I ja też muszę się tam pojawić. Nie wiem kiedy, bo chwilowo nie mam czasu, ale niebawem ;)

56247

Post autor: 56247 »

Więc znowu "szacowne"(ekhmm...) TW,robi ludzi "w konia".Owszem jest niby wyciszona nowa trasa na Bemowie,ale cóż z tego,kiedy wyją na niej szroty-fajanse 13 N :nuts: :nuts:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Proponuję wysłanie kilku fotek i nagrań emisji hałasu do Komisji Europejskiej - niech zobaczą, że kasa wydana na wyciszenie torowiska ze środków unijnych marnuje się na skutek puszczania tych wehikułów nową trasą.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:Może na przyszły raz zastanowią się bardziej nad przyznaniem jakiejkolwiek dotacji Warszawie :retard: :chytry:
Hmmm.. Tego byśmy chyba-na pewno nie chcieli :mruga:
Thomas78 pisze: W tym przypadku wyciszanie torowiska, które pochłonęło znaczne środki finansowe nie spełnia swojej roli (zakładanego celu) z uwagi na taką a nie inną obsługę taborową.
Zaraz, zaraz. Moment. Torowisko spełnia swoje funkcje zgodnie z zakładanym projektem. Przecież torowisko jest ciche. Ani nie wyje, ani nie trzeszczy, czy nawet nie piszczy... :retard:

... A to, że tramwaje, po nim kursujące, wyją. To przecież nie wina torowiska, tylko samych wagonów tramwajowych. :lol:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Tyle, że miało być cicho, linia miała być nieuciążliwa, a wyszło jak zawsze :-P Po raz kolejny okazuje się, że wbrew wypowiedziom niektórych osób dobre torowisko to nie wszystko. Tabor jest równie ważny.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Odświeżam stary temat bo ... chciałem Wam pokazać fotkę, związaną tym tematem :D

Otóż jak - mam nadzieję - pamiętacie Tramwaje Warszawskie postanowiły, po raz pierwszy w historii, wykorzystać torowisko obsiane trawnikiem. Trawa pojawiła się m.in. na Bemowie. To właśnie tam zajrzałem wczoraj ;)

No i są z tą trawą problemy. Otóż trawa czasami usycha, a czasami....

Obrazek

... Tramwaje Warszawskie kupiły sobie niedawno nowoczesne urządzenie, które podobno wiele potrafi, ale najwyraźniej nie potrafią kupić sobie zwykłej kosiarki spalinowej. :chytry:

Hmmm...Może im swoją pożyczę, chociaż moja jest elektryczna :roll:

Lopez

Post autor: Lopez »

To już nie tylko trawnik, to jest prawdziwy powrót na łono natury :) I oby więcej takich przykładów integracji naturalnej zieleni z infrastrukturą komunikacyjną ;) Może nawet żyją tam jakieś kuropatwy, hmm? ;)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

No ale dzięki tak wysokiej trawie nie widać oleju który cieknie z wagonów :P

Lopez

Post autor: Lopez »

No i są kolejne zalety. To po co jeszcze ładować kasę w koszenie? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”