Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Post autor: pmaster » 2008-08-07, 14:32

Tweety_8205 pisze:Pytanie do TLG, co z tej listy możemy skreślić?
Obstawiam Cafa (WTF?) i może Siemensa

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-08-07, 17:20

Na pewno CAF (zbyt długi termin dostawy). Siemens raczej odpadnie w ocenie technicznej (brak osi przelotowych), Stadler - trudno powiedzieć. Właściwie w grę wchodzą - co powtarzam już od wielu miesięcy - Bombardier, Alstom i PESA. Bombardier w tej trójce wypaść może trochę gorzej, więc ostateczne starcie będzie między PES¡ i Alstomem. Myślę, że tutaj zadecyduje cena oferty.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-08-07, 17:42

Czyli Pesa, bo koszty budowy będą mniejsze.

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 » 2008-08-07, 19:01

Nie strasz mnie, ja stawiam na Alstom ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-08-07, 20:05

mkm101 pisze:pytanie jednak czy przeprojektował swój tramwaj na tor 1435mm?
Co, dwóch wersji naraz jak wszyscy nie zaprojektowali? Cała Jugosławia jest na wąskim i im do głowy nie przyszło, czy co?

Citadis

Post autor: Citadis » 2008-08-07, 22:12

Swoją drogą ciekawe którą serię zaproponował by Alstom?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-08-07, 22:45

Citadis pisze:Swoją drogą ciekawe którą serię zaproponował by Alstom?
Może coś zupełnie nowego :?: Alstom miał przygotować zupełnie nowy pojazd na rynki środkowej Europy ( nawet artykuł zamieściłem o tym na KMFie ). Pytanie tylko czy ten nowy model miałby być 100%LF.

Citadis

Post autor: Citadis » 2008-08-07, 23:04

Wiem, słyszałem o tym pojeździe. Jednak póki co coś o nim przycichło dlatego pytam którą serię mogli by zaproponować 300, 400 czy jeszcze jakąś inną?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-08-08, 08:45

Tweety_8205 pisze:Nie strasz mnie, ja stawiam na Alstom
Bez przesdadnego optymizmu
Citadis pisze:Swoją drogą ciekawe którą serię zaproponował by Alstom?
Citadis X04, który ma być konstrukcją, przeznaczoną dla Europy Środkowej.
mkm101 pisze:Nie skreślałbym tak szybko CAF ani Stadlera.
W CAFa mocno wątpię, ale Stadlera nie skreślam. Ich zainteresowanie naszym krajem rośnie. Dlatego trudno mi teraz typować jaką ma sznasę Variotram w Warszawie.
mkm101 pisze:A co do Siemensa to sądzę że prędzej wyłoży się ceną niż wymogami technicznymi.
To też. W ogóle trudno powiedzieć co teraz jest wiodącą ofertą Siemensa w sektorze miejskich tramwajów.
mkm101 pisze:Brakuje tu jeszcze Crotrama, który swego czasu interesował się przetargiem na 15 niskich - pytanie jednak czy przeprojektował swój tramwaj na tor 1435mm?
Projekt to pewnie mają, nie mają tylko gdzie go wprowadzić.
mkm101 pisze:Skoda natomiast chyba się zatkała Pragą...
I Rygą. Problemw tym, że przecież oni i tak by nie mieli co zaoferować w Warszawie. W ofercie nie mają tramwaju w pełni niskopodłogowego. A zamówień mają na tyle, że do szczęścia nie potrzebują Warszawy, dla której trzeba by zaprojektować osobną konstrukcję. Ale ze zgryźliwej przekory może zrobię jakąś wizualkę niskopodłogowej 16T na warszawskiej ulicy :D

ppln

Post autor: ppln » 2008-08-08, 09:14

TLG pisze:Ale ze zgryźliwej przekory może zrobię jakąś wizualkę niskopodłogowej 16T na warszawskiej ulicy
Ten ich niskopodłogowiec wg. wizualizacji miał być ładny (czyt. nie projektowało go "studio Porsche") ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-08-08, 09:17

ppln pisze:Ten ich niskopodłogowiec wg. wizualizacji miał być ładny (czyt. nie projektowało go "studio Porsche")
To, co mam na myśli to właśnie adaptacja projektu Porsche - najkoszmarniejszy tramwaj, jaki można sobie wyobrazić, czarne i ponure science-fiction :D

ppln

Post autor: ppln » 2008-08-08, 13:56

A, i tak do Warszawy mam 1,5h tramwajem (nowym EZT Pesy)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-08-08, 14:01

ppln pisze:A, i tak do Warszawy mam 1,5h tramwajem (nowym EZT Pesy)
Ja mam tyle samo do Łodzi, tylko co to ma do tematu ? :chytry:

ppln

Post autor: ppln » 2008-08-08, 14:28

¯e mam na tyle daleko do Warszawy, że mnie wizualizacja warszawskiego skodopotwora nie rusza ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-08-13, 09:10

Zainteresowanym polecam uważnie czytać najbliższe wydania TEDu na stronach SIMAP.

mkm101

Post autor: mkm101 » 2008-08-14, 01:20

Oczekując na przetarg na 186 niskopodłogowców, możemy powspominać sobie jak to było z poprzednimi przetargami taborowymi TW - http://tramwar.republika.pl/tw-przetargitabor.html.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-08-14, 01:47

Dołujące — 4 przetargi na niskacze i 2 na wysokopodłogowce, wszystkie się nie udały, po drodze 2 zakupy wysokich i sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem (a już na pewno planami) poprawianie sytuacji blachosmrodziarzom kosztem tramwajów w ramach kiełbasy wyborczej. Oby teraz już wszystkie przetargi odbywały się bez problemów.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-08-14, 08:31

Dlatego tym razem przetarg ma być solidny i przejrzysty. Co z resztą nie dziwi, bo chodzi o jak najszybsze przeprowadzenie procedury wyboru, gdyż sytuacja taborowa Tramwajów jest bardzo nieciekawa i jest to walka z czasem.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-08-19, 19:23

plocmaster pisze:i tak możnaby ich wykluczyć kryteriami
Oczywiście. Nie zostaliby nawet dopuszczeniu do złożenia ofert. I myślę, że FPS o tym wie, tylko woli zrobić głupią minę i udawać, że nic się nie stało.
plocmaster pisze:ale gdyby opłacało się im opracować nowy model
Do opracowania nowego modelu też trzeba mieć kilka milionów złotych. Przy czym nie ma żadnej gwarancji, że taka inwestycja się opłaci. Z resztą powiedzmy sobie szczerze: prawdopodobnie byłaby to kolejna mierna konstrukcja pięczioczłonowa, nie są w stanie zaproponować sensownej, nowatorskiej i praktycznej konstrukcji na miarę np. Skody 15T czy Citadisa 403.

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 » 2008-08-22, 18:29

Niby temat jest tu a chyba powinien być w przetargach ale to już Moderatorzy zdecydują - Panie i Panowie oto on - długo oczekiwany przetarg na nowe wagony dla Warszawy http://tw.waw.pl/zampubl/NZ-176-2008/og ... wieniu.pdf

[ Dodano: 2008-08-22, 18:29 ]
o i sie zdublowaliśmy :)

ODPOWIEDZ