Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Słówek kilka wróbla ćwirka, czyli trochę informacji odnośnie rozlokowania taboru niskopodłogowego w Warszawie. :cool:

Jeszcze do zeszłego tygodnia, gdy tramwaje kursowały normalnie ul. Wołoską na Mokotowie - a więc normalnie funkcjonowały linie tramwajowe 17, 37 i 41 (do Woronicza), na 17-stce kursowały wyłącznie PESY 120Na "Swing". One również obsługiwały w całości linię 37.

Również do zeszłego tygodnia - od początku funkcjonowania - linia nr. 11 była obsługiwana tylko jednym wagonem niskowejściowym (Konstal 116N), a wszystkie pozostałe kursy wyłącznie Konstalami 105Na (najczęściej pojawiały się starsze wagony)

Teraz sytuacja się zmieniła - tymczasowo:

- linia nr. 17 trafiła na objazd (na ul. Puławską) i obecnie tylko częściowo jest obsługiwana PESA-mi 120Na, pozostała część taboru to Konstale 105Na
- linia nr. 37 została zawieszona
- linia 41 - skrócona do pętli Kielecka - obsługa taborowa bez zmian

- natomiast spore zmiany nastąpiły w obsłudze linii nr. 11. Teraz na tej linii kursują wyłącznie PESY 120Na i ... co ciekawe również PESY 120Na "Swing-Duo"

:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329

Jednocześnie na 2-ce pojawiły się już jednokierunkowe Swingi (wcześniej tylko jeden, reszta to były Swingi Duo)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Post autor: TLG »

Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na modernizację i unifikację wszystkich 28 wagonów z rodziny 116Na. Modernizacja ma objąć wymianę członu środkowego na czteroosiowy z dodatkową parą drzwi, wymianę ścian czołowych, wymianę aparatury, zabudowę systemu informacji pasażerskiej oraz klimatyzacji. Dodatkowo wszystkie okna będą wymienione na przesuwane. Ogłoszenie powinno ukazać się w jutrzejszych biuletynach, otwarcie ofert przewidziano na 11 maja, a kontrakt ma być zakończony do połowy przyszłego roku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Warto do tej informacji dodać jeszcze jedną. Lokalne gazety donoszą, że Tramwaje Warszawskie wobec problemów z PESĄ Jazz-DUO, chcą je odsprzedać Tramwajom Śląskim. Tramwaje Śląskie już się bardzo cieszą z tego powodu. Prezes TŚ obiecał nawet, że Tramwaje Śląskie chętnie oddadzą część swoich 105-tek do Warszawy... bo będą im już zbyteczne

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Post autor: Przemek »

Gdyby nie 1 kwietnia to jeszcze gotów bym w to uwierzył ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Post autor: TLG »

Póki co rozkręcają się dostawy, chociaż nie bez komplikacji. Tramwaje postawiły wymóg i surowo go egzekwują. A wyobraź sobie taniec Jazza na śląskich torowiskach :D Generalnie wózki bezosiowe zachowują się trochę inaczej niż te na osiach klasycznych. Myślę, że na Śląsku rozstali by się z nimi jeszcze szybciej.
W kwestii 116Na to oczywiście tylko moje pierwszokwietniowe marzenie. Przebudowa i wydłużenie tych mimo wszystko nie najgorszych wagonów w oparciu o już powszechnie stosowane zestawy silników Emit i aparatury Medcom wpłynęłyby na poprawę statystyk i komfortu podróżowania. Sytuacje, gdy Swing jest zastąpiony przez u-boota np. w Alejach Jerozolimskich wyraźnie odbija się na komforcie. 26 metrów to nie 32.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

Ciekawy artykuł w transporcie publicznym na temat warszawskich Jazz-ów i Jazz-ów Duo
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49935.html

W wielkim skrócie, z artykułu wynika, że Jazzy-Duo mają być "wszystkie" dostarczone do końca sierpnia (?). Na razie jest ich ponad 25 sztuk (w zasadzie nieco więcej), z czego tylko ok. 11 wagonów zostało odebranych... małe szanse, że się wyrobią ;)

134N "Jazz" - dostawy mają się zakończyć w październiku br.... raczej to nie realne. Od marca w Warszawie jest tylko 1 szt. (3801). Oficjalnie wagon ma problemy z systemami informatycznymi. Producent obiecuje uporać się z tym do końca lipca. Na razie wagon w tym tygodniu pojawiał się tu i ówdzie na jazdach testowych, coś sprawdzano ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Post autor: TLG »

Problemy z softwarem to nic nowego. Wystarczyło posłuchać 134N na łukach (to samo wcześniej było ze 128N). Inna filozofia napędu niż w Swingu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”