Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

http://tramwar.republika.pl/y-tram13n.html Ten spis jest na bieżąco aktualizowany.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Całkiem nieźle - miał być przetarg na 30 wagonów dwukierunkowych... a jest przetarg na 45 wagonów. Oby tylko wszystko potoczyło się szybko, sprawnie i bez poważniejszych protestów :P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To jest na trasę na Tarchomin i Nowodwory tymczasowo zakończoną bezpętlowo?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Zawsze może się przydać podczas jakiś remontów, aby cały odcinek nie musiał być zamykany. Tak jak np. teraz - skrzyżowanie Marszałkowska/Świętokrzyska zamknięte a tramwaje nie kursują od Stawki aż po Pl. Zbawiciela.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Zawsze może się przydać podczas jakiś remontów, aby cały odcinek nie musiał być zamykany. Tak jak np. teraz - skrzyżowanie Marszałkowska/Świętokrzyska zamknięte a tramwaje nie kursują od Stawki aż po Pl. Zbawiciela.
Zawsze można by gdzieś dobudować łuki torów, zamiast skrzyżowań "na wprost" albo jakąś pętlę, ale przecież to jest zbyt proste i niedasie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

pmaster pisze:To jest na trasę na Tarchomin i Nowodwory tymczasowo zakończoną bezpętlowo?
Nie. To wynik ogólnej potrzeby wprowadzenia takiego taboru w Warszawie. Miasto zdaje sobie sprawę, że budowa ogryzka II linii metra to nie koniec. Nie wykluczone jest, że na przykład linia na Gocław będzie budowana etapami (tak, jak robi się to w Krakowie)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ale straszydło:
http://tramwar2.republika.pl/u2058-20038.html

Tylko testują nowe pantografy, czy to tak na stałe?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z tego co pamiętam to miały być testy nowego pantografu ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Te pantografy jeżdżą już mniej więcej od miesiąca.
OPi pisze:Ale straszydło:
Bez przesady. Po prostu jesteście przyzwyczajeni do ustawienia "z włosem". Przyzwyczaicie się i do tego tak.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Nie chodzi o ustawienie, tylko o budowę pantografu.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

W ogóle cały ten tramwaj to straszydło :D

ppln

Post autor: ppln »

TLG pisze: Bez przesady. Po prostu jesteście przyzwyczajeni do ustawienia "z włosem". Przyzwyczaicie się i do tego tak.
A on musi być tak głupio ustawiony pod włos czy można też normalnie? Bo budowa jak budowa, ważne żeby był tani i bezawaryjny

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ppln pisze:A on musi być tak głupio ustawiony pod włos czy można też normalnie?
Wszak jest ustawiony normalnie. Na dachu :D
Przecież pantograf pracuje góra-dół. Ustawienie "z włosem" czy "pod włos" nie ma żadnego znaczenia. Nikt się nie zajmuje w tej sprawie tym, czy komuś się to podoba czy nie, w Mediolanie na wagonach Sirio taki patyk też jest ustawiony "pod włos" i nikt nie robi z tego aj waj.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

TLG pisze:Ustawienie "z włosem" czy "pod włos" nie ma żadnego znaczenia.
¯e tak ujmę, ma znaczenie... W przypadku źle ułożonej, luźnej sieci lub uszkodzonego/zerwanego naciągu na trakcji z pantografu "pod włos" zostaną Ci strzępki (było to "testowane" przy E6, jak jeździło na "72").
ppln pisze:A on musi być tak głupio ustawiony pod włos czy można też normalnie?
Można normalnie:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=39026
Ostatnio zmieniony 2012-06-03, 13:09 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

TLG pisze:Ustawienie "z włosem" czy "pod włos" nie ma żadnego znaczenia.
Ale czasami można tylko w jedną stronę, np. w łódzkich 122N początkowo pantograf miał być pośrodku i "z włosem", a jest pod włos i na przedzie bo ZTCW wymusza to ustawienie aparatury na dachu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja myślę, że zupełnie niepotrzebnie Zajmujecie się ustawieniem tego pantografu na warszawskim Konstalu 105N2k - przypomnę, że warszawskie PESY 120N mają ustawiony pantograf pod włos... i wszystko jest w najlepszym porządu. Nic złego się nie dzieje z siecią. ;)

ceru
Posty: 3
Rejestracja: 2010-11-03, 21:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ceru »

Witam .Powód ustawienia pantografu odwrotnie jest wyprowadzenie przewodów.Pozdrawiam

sphinx

Post autor: sphinx »

Firmy zagraniczne za jakiś czas wykreślą się ceną, Modertrans brakiem doświadczenia. Ciekawe ile za konsorcjum zażyczy sobie stojący pod ścianą Koncar, jak niedużo to "bydgosko-bolechowskiemu kondominium" może zagrozić nowosądecki tramwajowy debiutant.

A tak w ogóle to ciekawe co zaoferuje Newag, nie Crotrama, najbardziej pasowałaby tutaj konstrukcja z Olsztyna, ale czy Modertrans nie ma do niej żadnych praw?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie wydaje mi się, aby Olsztyn miał jakieś specjalne prawa własności odnośnie "marki" czy designu tramwaju, który zostanie dla nich zaprojektowany. Newag musi ponieść pewne koszta zaprojektowania designu dla Olsztyna. Gdyby tak było, to producent nie sprzedał by więcej żadnych tramwajów - a to byłby dla Newagu strzał prosto w stopę ;)

Co najwyżej Newag może wprowadzić jakieś drobne zmiany kosmetyczne w proponowanych tramwajach dla Warszawy ;)

Warto zwrócić uwagę na innych producentów - Solaris czy PESA. Design sprzedawanych Swingów jest stale ten sam albo prawie ten sam. Co prawda częstochowskie tramwaje odbiegają wizualnie od znanych nam Swingów, tutaj jest rzeczywiście inaczej. Natomiast podobnie jest z Solarisami Tramino ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

Chodziło mi o prawa Newag vs. Modertrans. Z czym startuje ten drugi wykonawca? (pomijając fakt, że nie spełnia warunku doświadczenia) Bo dwóch wykonawców nie może wystawić tego samego produktu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”