Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Rzecz gustu. Skody nie muszą wracać do Pilzna na wymiany wózków.
Na krajowym taborze już się przejechaliśmy.

sphinx

Post autor: sphinx »

A na Skodach przejechał się Wrocław.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

sphinx pisze:A na Skodach przejechał się Wrocław.
A można coś więcej na ten temat? Bo bardzo jestem ciekaw, co masz na myśli. Bo jakoś Skody, zarówno 16T, jak i 19T jeżdżą i mają się dobrze.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

sphinx pisze:A na Skodach przejechał się Wrocław.
Może inaczej: firma nie jest zadowolona ze współpracy z krajowymi producentami. W kwestii serwisowania jak i części zamiennych.
Dodatkowo po zakończeniu gwarancji uruchomienie 120N dramatycznie spadło. Na mokotowskiej "remontówce" regularnie widuję po dwie-trzy "stare PESY". Co chwila jest coś nowego.
Za Wrocław się nie chcę wypowiadać, bo to nie ta liga taboru. Trudno powiedzieć, co zaoferują (jeśli złożą ofertę) Czesi, dlatego póki co im kibicuję, gdyż liczę na 15T jako tramwaj, który najlepiej by pasował do naszych wymagań.

ppln

Post autor: ppln »

TLG pisze: Dodatkowo po zakończeniu gwarancji uruchomienie 120N dramatycznie spadło. Na mokotowskiej "remontówce" regularnie widuję po dwie-trzy "stare PESY". Co chwila jest coś nowego.
Phi, w Łodzi uruchomienie to 5-6/10 sztuk. 12/15 to przy tym zupełnie niezły wynik

Czegokolwiek nie zaoferowałaby Skoda, na szczęście nie byłyby to 16/19T czyli nie byłoby szoku estetycznego. Wręcz przeciwnie, 15T i 25/26T to zupełnie ładne tramwaje (ładniejsze niż na przykład warszawski Swing)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ppln pisze: 12/15 to przy tym zupełnie niezły wynik
Napisałem, co zwykle stoi na remontówce (czyli jest robione), w praktyce uruchomienie wygląda nieco gorzej. Może nie pół na pół, ale jest dalekie od rewelacji.
Jeśli chodzi o Skodę to najpewniej byłaby to właśnie 26T, która miała być - według niegdysiejszych zapowiedzi Skody - tą "tańszą alternatywą dla odbiorców z Europy Środkowo-Wschodniej" (w domyśle: Polska). Niestety, z całym "dobrodziejstwem" negatywnych cech wagonów z członami wiszącymi.
Niewątpliwie będzie to pojazd ładniejszy od SWINGA.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

ppln pisze:Phi, w Łodzi uruchomienie to 5-6/10 sztuk.
Łódź kasuje pojazdy z takich roczników, z jakich inne miasta czasem kupują, więc to nie jest dobry przykład :D

ppln

Post autor: ppln »

No akurat wymiana odkurzaczy na 405GN była świetnym posunięciem, myślę że lepszym od remontowania tych pierwszych.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Proponuję jednak wrócić do tematu Tramwajów Warszawskich.

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadi »

z Wawkomu:
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 53796.html
nie wiedziałem czy wkleić to tu, czy do tematu o 120N, ale chyba jest dobrze.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale jaja, jeszcze brzydszy.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Ale jaja, jeszcze brzydszy.
A podobno nie dało się bardziej oszpecić Swinga :shocked:

BTW: Nadal jest to 120Na czy będzie miał jakieś inne oznaczenie?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Swoją drogą to wnętrze ma dosyć ciekawe, no, ale i tak te tramwaje na razie będą woziły powietrze, bo linia kończy się tuż za mostem ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Przynajmniej ktoś pomyślał, żeby zagospodarować miejsce na wózki. W 19T jest o wiele gorzej i ciaśniej.
A jeszcze takie pytanie mam - czy w tych tramwajach można w przeciwieństwie do 19T, otwierać drzwi z obu stron, w przypadku ustawienia nastawnika na jazdę w danym kierunku ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tak całkiem za mostem nie, chyba ktoś będzie tym jeździł

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pmaster pisze:Tak całkiem za mostem nie, chyba ktoś będzie tym jeździł
Tak - całkiem za mostem. Ja tam byłem niedawno. Tramwaj zjedzie z góry, z mostu, przystanek ... i koniec. Aczkolwiek, może jeszcze coś się zmieni i przedłużą tą trasę w międzyczasie ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jutro przyjedzie pierwszy dwukierunkowy "string".

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

TLG pisze:Jutro przyjedzie pierwszy dwukierunkowy "string".
Wiesz kiedy, gdzie ? bo jutro u Was będe, moze sie załape na coś.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Rumpel pisze:Wiesz kiedy, gdzie ?
Na "Wolę", pewnie wcześnie rano.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

TLG pisze:Na "Wolę", pewnie wcześnie rano.
10 to juz zapewne nie wcześnie rano, ale moze na coś sie załape. Dzieki !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”