Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura
Na FPS-ie i Solarisie świat tfurców bez doświadczenia się nie kończy. To jest bardzo duży przetarg, więc pewnie wielu takich byłoby zainteresowanych, i to może nawet spoza kraju (ale nie jestem pewien). Sam bym nie ryzykował kupując tramwaje w takiej ilości.
BTW, nie wie ktoś może, czy Protram ma jakieś szanse?
BTW, nie wie ktoś może, czy Protram ma jakieś szanse?
Daj spokój. Wystarczy poczytać. Solaris, jak i FPS odpadają w przedbiegach, Skoda chyba też, bo wykonawca musi wykazać się dostawą min. 15 tramwajów całkowicie niskopodłogowych w ciągu ostatnich 3 lat przed ogłoszeniem zamówienia.Szymon pisze:No życzymy Solarisowi powodzenia
Przetarg jest noby ograniczony, ale co to za ograniczenie jak ma być wybranych 10 dostawców a konkurentów jest 5?
To trochę nie tak działa.Bąbel pisze:A wedle mnie przetarg jest tak napisany, że jedynym zwycięzcą jest PESA.
Obiektywnie rzecz ujmując to właśnie PESA ma największą szansę. Ale nie zgodzę się co do Siemensa.Bąbel pisze:Stawiam, że w drugim etapie będą PESA
To trochę nie te czasy Z resztą gdyby tak właśnie było, to wszyscy ci, którzy nie mają szansy by mieli wspaniały powód do podważenia całej procedury i oprotestowaliby przetarg ze skutkiem łatwym do przewidzenia. Prawo unijne pod tym względem jest bezwzględne.Bąbel pisze:Preferencją jest produkt polski
W tej chwili chyba już nie ma czegoś takiego jak "oferta krajowa". Zwłaszcza, że Bautzen jest niedaleko. Natomiast w przypadku tak dużego zamówienia Bombardier może sobie pozwolić na sprowadzenie stanowisk montażowych do fabryki we Wrocławiu.Bąbel pisze:Bombardier w ofercie krajowej nie ma pojazdu w pełni niskopodłogowego.
Mogę Cię zapewnić, że nie tym razemBąbel pisze:Niby nie mam nic przeciwko wyrobom PESY ale wydaje mi się, że pisanie przetargu pod konkretną firmę nie jest do końca fair
Mój wniosek jest taki: TW prowadzi procedurę dobrze przygotowaną i przejrzystą tak, by jak najszybciej (czyli zminimalizować ryzyko protestów) podpisać kontrakt i zacząć dostawy nowych tramwajów, gdyż coraz gorsza sytuacja tego wymaga: stozłomki się sypią w tempie porażającym, a w przyszłym roku już planowane są obchody 50-lecia wagonów 13N. A ZTM wymaga i plan brygadowy jest bardzo napięty. Lada moment planowane jest wprowadzenie taktowania 5 i 10-minutowego, na które rezerwy taboru nie ma.
Jesteś w błędzie: w drugim etapie będą wszyscy, którzy wyprodukowali w ciągu tych ostatnich 3 lat 15 tramwajów LF. Dlaczego? Bo zapisano, że w razie jeśli ofert będzie mniej niż 10 to wszyscy wchodzą do II etapu.Bąbel pisze:Oczywiście są to wyłącznie moje luźne rozmyślania i ile będą warte wyjdzie po dopuszczeniu oferentów do składania konkretnych ofert. Stawiam, że w drugim etapie będą PESA i Siemens może zostanie dopuszczony Alstom. Zobaczymy