Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Tweety_8205 pisze:oto on - długo oczekiwany przetarg na nowe wagony dla Warszawy
No życzymy Solarisowi powodzenia ;)

Tweety_8205 pisze:o i sie zdublowaliśmy
Ale Ty dałeś poprawny link :)

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 »

Szymon pisze:No życzymy Solarisowi powodzenia
i zaraz przyjdzie TLG i Cie ochrzani :D Tramwaj Solarisa jest cały czas tylko na papierze, poczekamy na SIWZ to będziemy rozmawiać o rzeczach realnych :)

ppln

Post autor: ppln »

Czy szanowni pracownicy TW nie wiedzą, że plik można wyeksportować do PDF (z MSO za pomocą Adobe Acrobata, w OO.org funkcja jest wbudowana), a nie trzeba drukować i skanować tekstu?
I nie możemy sobie szybko pocytować...

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ja tylko powiem że żeby odizolować FPS-a pewnie amputowano z przetargu Solarisa. Bo słusznie, jeżeli chce się mieć przyszłościową podstawę taboru to musi być to już konstrukcja "ochrzczona bojowo".

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ja tylko powiem że żeby odizolować FPS-a pewnie amputowano z przetargu Solarisa. Bo słusznie, jeżeli chce się mieć przyszłościową podstawę taboru to musi być to już konstrukcja "ochrzczona bojowo".
Prędzej chodzi właśnie o to drugie

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

No tak, ale nie można powiedzieć że Solaris nie jest doświadczony...szkoda że nie w budowie tramwajów.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Na FPS-ie i Solarisie świat tfurców bez doświadczenia się nie kończy. To jest bardzo duży przetarg, więc pewnie wielu takich byłoby zainteresowanych, i to może nawet spoza kraju (ale nie jestem pewien). Sam bym nie ryzykował kupując tramwaje w takiej ilości.
BTW, nie wie ktoś może, czy Protram ma jakieś szanse?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

plocmaster pisze:nie wie ktoś może, czy Protram ma jakieś szanse?
Z praktycznego punktu widzenia są w tej samej sytuacji co FPS jeśli nie gorzej (w końcu tamci chociaż jedną Pumę zrobili, bo 205WrAs to trochę kaliber).

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tweety_8205 pisze:i zaraz przyjdzie TLG i Cie ochrzani
TLG teraz nie ma w Warszawie, a na Forum mam mało czasu. Zrobię z Wami porządek jak wrócę.

Lopez

Post autor: Lopez »

Szymon pisze:No życzymy Solarisowi powodzenia
Daj spokój. Wystarczy poczytać. Solaris, jak i FPS odpadają w przedbiegach, Skoda chyba też, bo wykonawca musi wykazać się dostawą min. 15 tramwajów całkowicie niskopodłogowych w ciągu ostatnich 3 lat przed ogłoszeniem zamówienia.
Przetarg jest noby ograniczony, ale co to za ograniczenie jak ma być wybranych 10 dostawców a konkurentów jest 5? :chytry:

ppln

Post autor: ppln »

ep40 pisze:(w końcu tamci chociaż jedną Pumę zrobili, bo 205WrAs to trochę kaliber).
Puma nie jest 100% LF.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Dobrze o tym wiem, ale mimo, że to nie 100% LF to jednak trochę Pumie bliżej do takich konstrukcji, niż 205WrAs.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ep40 pisze:Dobrze o tym wiem, ale mimo, że to nie 100% LF to jednak trochę Pumie bliżej do takich konstrukcji, niż 205WrAs.
Zdaje się, że Plocmasterowi chodziło o ten model który na razie istnieje tylko w postaci wizualizacji.

mkm101

Post autor: mkm101 »

plocmaster pisze:BTW, nie wie ktoś może, czy Protram ma jakieś szanse?
1. wyprodukowal min. 15 szt tramwajów 100% niskopodłogowych?
2. ma zdolności produkcyjne umożliwiające zrobienie min. 40-50 wagonów rocznie?

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

mkm101 pisze:1. wyprodukowal min. 15 szt tramwajów 100% niskopodłogowych?
Nie
mkm101 pisze:2. ma zdolności produkcyjne umożliwiające zrobienie min. 40-50 wagonów rocznie?
Raczej nie.

Czyli Protram odpada :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

mkm101 pisze:ma zdolności produkcyjne umożliwiające zrobienie min. 40-50 wagonów rocznie?
A jak to sprawdzą?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Bąbel pisze: Alstom przez ostatnie trzy lata nie wprodukował w Chorzowie tramwaju.
Nie rozumiem tylko jakie to niby miałoby mieć znaczenie gdzie Alstom produkował przez ostatnie lata tramwaje :?: Alstom to Alstom.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Bąbel pisze:A wedle mnie przetarg jest tak napisany, że jedynym zwycięzcą jest PESA.
To trochę nie tak działa.
Bąbel pisze:Stawiam, że w drugim etapie będą PESA
Obiektywnie rzecz ujmując to właśnie PESA ma największą szansę. Ale nie zgodzę się co do Siemensa.
Bąbel pisze:Preferencją jest produkt polski
To trochę nie te czasy ;) Z resztą gdyby tak właśnie było, to wszyscy ci, którzy nie mają szansy by mieli wspaniały powód do podważenia całej procedury i oprotestowaliby przetarg ze skutkiem łatwym do przewidzenia. Prawo unijne pod tym względem jest bezwzględne.
Bąbel pisze:Bombardier w ofercie krajowej nie ma pojazdu w pełni niskopodłogowego.
W tej chwili chyba już nie ma czegoś takiego jak "oferta krajowa". Zwłaszcza, że Bautzen jest niedaleko. Natomiast w przypadku tak dużego zamówienia Bombardier może sobie pozwolić na sprowadzenie stanowisk montażowych do fabryki we Wrocławiu.
Bąbel pisze:Niby nie mam nic przeciwko wyrobom PESY ale wydaje mi się, że pisanie przetargu pod konkretną firmę nie jest do końca fair
Mogę Cię zapewnić, że nie tym razem ;)

Mój wniosek jest taki: TW prowadzi procedurę dobrze przygotowaną i przejrzystą tak, by jak najszybciej (czyli zminimalizować ryzyko protestów) podpisać kontrakt i zacząć dostawy nowych tramwajów, gdyż coraz gorsza sytuacja tego wymaga: stozłomki się sypią w tempie porażającym, a w przyszłym roku już planowane są obchody 50-lecia wagonów 13N. A ZTM wymaga i plan brygadowy jest bardzo napięty. Lada moment planowane jest wprowadzenie taktowania 5 i 10-minutowego, na które rezerwy taboru nie ma.

ppln

Post autor: ppln »

Bąbel pisze:Bombardier w ofercie krajowej nie ma pojazdu w pełni niskopodłogowego
MPK Łódź ma (miało) wyłączność na montowanie w Łodzi Cityrunnerów. W pełni niskopodłogowych, ale dość drogich (a na pewno droższych niż PESA)

Lopez

Post autor: Lopez »

Bąbel pisze:Oczywiście są to wyłącznie moje luźne rozmyślania i ile będą warte wyjdzie po dopuszczeniu oferentów do składania konkretnych ofert. Stawiam, że w drugim etapie będą PESA i Siemens może zostanie dopuszczony Alstom. Zobaczymy
Jesteś w błędzie: w drugim etapie będą wszyscy, którzy wyprodukowali w ciągu tych ostatnich 3 lat 15 tramwajów LF. Dlaczego? Bo zapisano, że w razie jeśli ofert będzie mniej niż 10 to wszyscy wchodzą do II etapu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”