Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
http://tramwar.republika.pl/y-tram13n.html Ten spis jest na bieżąco aktualizowany.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Zawsze można by gdzieś dobudować łuki torów, zamiast skrzyżowań "na wprost" albo jakąś pętlę, ale przecież to jest zbyt proste i niedasie.Zawsze może się przydać podczas jakiś remontów, aby cały odcinek nie musiał być zamykany. Tak jak np. teraz - skrzyżowanie Marszałkowska/Świętokrzyska zamknięte a tramwaje nie kursują od Stawki aż po Pl. Zbawiciela.
Nie. To wynik ogólnej potrzeby wprowadzenia takiego taboru w Warszawie. Miasto zdaje sobie sprawę, że budowa ogryzka II linii metra to nie koniec. Nie wykluczone jest, że na przykład linia na Gocław będzie budowana etapami (tak, jak robi się to w Krakowie)pmaster pisze:To jest na trasę na Tarchomin i Nowodwory tymczasowo zakończoną bezpętlowo?
Ale straszydło:
http://tramwar2.republika.pl/u2058-20038.html
Tylko testują nowe pantografy, czy to tak na stałe?
http://tramwar2.republika.pl/u2058-20038.html
Tylko testują nowe pantografy, czy to tak na stałe?
Wszak jest ustawiony normalnie. Na dachuppln pisze:A on musi być tak głupio ustawiony pod włos czy można też normalnie?
Przecież pantograf pracuje góra-dół. Ustawienie "z włosem" czy "pod włos" nie ma żadnego znaczenia. Nikt się nie zajmuje w tej sprawie tym, czy komuś się to podoba czy nie, w Mediolanie na wagonach Sirio taki patyk też jest ustawiony "pod włos" i nikt nie robi z tego aj waj.
¯e tak ujmę, ma znaczenie... W przypadku źle ułożonej, luźnej sieci lub uszkodzonego/zerwanego naciągu na trakcji z pantografu "pod włos" zostaną Ci strzępki (było to "testowane" przy E6, jak jeździło na "72").TLG pisze:Ustawienie "z włosem" czy "pod włos" nie ma żadnego znaczenia.
Można normalnie:ppln pisze:A on musi być tak głupio ustawiony pod włos czy można też normalnie?
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=39026
Ostatnio zmieniony 2012-06-03, 13:09 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Firmy zagraniczne za jakiś czas wykreślą się ceną, Modertrans brakiem doświadczenia. Ciekawe ile za konsorcjum zażyczy sobie stojący pod ścianą Koncar, jak niedużo to "bydgosko-bolechowskiemu kondominium" może zagrozić nowosądecki tramwajowy debiutant.
A tak w ogóle to ciekawe co zaoferuje Newag, nie Crotrama, najbardziej pasowałaby tutaj konstrukcja z Olsztyna, ale czy Modertrans nie ma do niej żadnych praw?
A tak w ogóle to ciekawe co zaoferuje Newag, nie Crotrama, najbardziej pasowałaby tutaj konstrukcja z Olsztyna, ale czy Modertrans nie ma do niej żadnych praw?
Nie wydaje mi się, aby Olsztyn miał jakieś specjalne prawa własności odnośnie "marki" czy designu tramwaju, który zostanie dla nich zaprojektowany. Newag musi ponieść pewne koszta zaprojektowania designu dla Olsztyna. Gdyby tak było, to producent nie sprzedał by więcej żadnych tramwajów - a to byłby dla Newagu strzał prosto w stopę
Co najwyżej Newag może wprowadzić jakieś drobne zmiany kosmetyczne w proponowanych tramwajach dla Warszawy
Warto zwrócić uwagę na innych producentów - Solaris czy PESA. Design sprzedawanych Swingów jest stale ten sam albo prawie ten sam. Co prawda częstochowskie tramwaje odbiegają wizualnie od znanych nam Swingów, tutaj jest rzeczywiście inaczej. Natomiast podobnie jest z Solarisami Tramino
Co najwyżej Newag może wprowadzić jakieś drobne zmiany kosmetyczne w proponowanych tramwajach dla Warszawy
Warto zwrócić uwagę na innych producentów - Solaris czy PESA. Design sprzedawanych Swingów jest stale ten sam albo prawie ten sam. Co prawda częstochowskie tramwaje odbiegają wizualnie od znanych nam Swingów, tutaj jest rzeczywiście inaczej. Natomiast podobnie jest z Solarisami Tramino