Strona 19 z 23

: 2012-03-13, 00:47
autor: Piotrek_2274
http://tramwar.republika.pl/y-tram13n.html Ten spis jest na bieżąco aktualizowany.

: 2012-06-01, 22:01
autor: J-31
Całkiem nieźle - miał być przetarg na 30 wagonów dwukierunkowych... a jest przetarg na 45 wagonów. Oby tylko wszystko potoczyło się szybko, sprawnie i bez poważniejszych protestów :P

: 2012-06-01, 22:36
autor: pmaster
To jest na trasę na Tarchomin i Nowodwory tymczasowo zakończoną bezpętlowo?

: 2012-06-02, 00:08
autor: OPi
Zawsze może się przydać podczas jakiś remontów, aby cały odcinek nie musiał być zamykany. Tak jak np. teraz - skrzyżowanie Marszałkowska/Świętokrzyska zamknięte a tramwaje nie kursują od Stawki aż po Pl. Zbawiciela.

: 2012-06-02, 00:52
autor: Piotrek_2274
Zawsze może się przydać podczas jakiś remontów, aby cały odcinek nie musiał być zamykany. Tak jak np. teraz - skrzyżowanie Marszałkowska/Świętokrzyska zamknięte a tramwaje nie kursują od Stawki aż po Pl. Zbawiciela.
Zawsze można by gdzieś dobudować łuki torów, zamiast skrzyżowań "na wprost" albo jakąś pętlę, ale przecież to jest zbyt proste i niedasie.

: 2012-06-02, 08:26
autor: TLG
pmaster pisze:To jest na trasę na Tarchomin i Nowodwory tymczasowo zakończoną bezpętlowo?
Nie. To wynik ogólnej potrzeby wprowadzenia takiego taboru w Warszawie. Miasto zdaje sobie sprawę, że budowa ogryzka II linii metra to nie koniec. Nie wykluczone jest, że na przykład linia na Gocław będzie budowana etapami (tak, jak robi się to w Krakowie)

: 2012-06-02, 10:50
autor: OPi
Ale straszydło:
http://tramwar2.republika.pl/u2058-20038.html

Tylko testują nowe pantografy, czy to tak na stałe?

: 2012-06-02, 15:50
autor: J-31
Z tego co pamiętam to miały być testy nowego pantografu ;)

: 2012-06-02, 19:09
autor: TLG
Te pantografy jeżdżą już mniej więcej od miesiąca.
OPi pisze:Ale straszydło:
Bez przesady. Po prostu jesteście przyzwyczajeni do ustawienia "z włosem". Przyzwyczaicie się i do tego tak.

: 2012-06-02, 21:04
autor: OPi
Nie chodzi o ustawienie, tylko o budowę pantografu.

: 2012-06-02, 23:52
autor: faja_k
W ogóle cały ten tramwaj to straszydło :D

: 2012-06-03, 00:29
autor: ppln
TLG pisze: Bez przesady. Po prostu jesteście przyzwyczajeni do ustawienia "z włosem". Przyzwyczaicie się i do tego tak.
A on musi być tak głupio ustawiony pod włos czy można też normalnie? Bo budowa jak budowa, ważne żeby był tani i bezawaryjny

: 2012-06-03, 08:38
autor: TLG
ppln pisze:A on musi być tak głupio ustawiony pod włos czy można też normalnie?
Wszak jest ustawiony normalnie. Na dachu :D
Przecież pantograf pracuje góra-dół. Ustawienie "z włosem" czy "pod włos" nie ma żadnego znaczenia. Nikt się nie zajmuje w tej sprawie tym, czy komuś się to podoba czy nie, w Mediolanie na wagonach Sirio taki patyk też jest ustawiony "pod włos" i nikt nie robi z tego aj waj.

: 2012-06-03, 10:15
autor: Coffee
TLG pisze:Ustawienie "z włosem" czy "pod włos" nie ma żadnego znaczenia.
¯e tak ujmę, ma znaczenie... W przypadku źle ułożonej, luźnej sieci lub uszkodzonego/zerwanego naciągu na trakcji z pantografu "pod włos" zostaną Ci strzępki (było to "testowane" przy E6, jak jeździło na "72").
ppln pisze:A on musi być tak głupio ustawiony pod włos czy można też normalnie?
Można normalnie:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=39026

: 2012-06-03, 11:11
autor: ppln
TLG pisze:Ustawienie "z włosem" czy "pod włos" nie ma żadnego znaczenia.
Ale czasami można tylko w jedną stronę, np. w łódzkich 122N początkowo pantograf miał być pośrodku i "z włosem", a jest pod włos i na przedzie bo ZTCW wymusza to ustawienie aparatury na dachu.

: 2012-06-03, 17:39
autor: J-31
Ja myślę, że zupełnie niepotrzebnie Zajmujecie się ustawieniem tego pantografu na warszawskim Konstalu 105N2k - przypomnę, że warszawskie PESY 120N mają ustawiony pantograf pod włos... i wszystko jest w najlepszym porządu. Nic złego się nie dzieje z siecią. ;)

: 2012-06-04, 10:53
autor: ceru
Witam .Powód ustawienia pantografu odwrotnie jest wyprowadzenie przewodów.Pozdrawiam

: 2012-07-06, 23:31
autor: sphinx
Firmy zagraniczne za jakiś czas wykreślą się ceną, Modertrans brakiem doświadczenia. Ciekawe ile za konsorcjum zażyczy sobie stojący pod ścianą Koncar, jak niedużo to "bydgosko-bolechowskiemu kondominium" może zagrozić nowosądecki tramwajowy debiutant.

A tak w ogóle to ciekawe co zaoferuje Newag, nie Crotrama, najbardziej pasowałaby tutaj konstrukcja z Olsztyna, ale czy Modertrans nie ma do niej żadnych praw?

: 2012-07-07, 17:49
autor: J-31
Nie wydaje mi się, aby Olsztyn miał jakieś specjalne prawa własności odnośnie "marki" czy designu tramwaju, który zostanie dla nich zaprojektowany. Newag musi ponieść pewne koszta zaprojektowania designu dla Olsztyna. Gdyby tak było, to producent nie sprzedał by więcej żadnych tramwajów - a to byłby dla Newagu strzał prosto w stopę ;)

Co najwyżej Newag może wprowadzić jakieś drobne zmiany kosmetyczne w proponowanych tramwajach dla Warszawy ;)

Warto zwrócić uwagę na innych producentów - Solaris czy PESA. Design sprzedawanych Swingów jest stale ten sam albo prawie ten sam. Co prawda częstochowskie tramwaje odbiegają wizualnie od znanych nam Swingów, tutaj jest rzeczywiście inaczej. Natomiast podobnie jest z Solarisami Tramino ;)

: 2012-07-07, 19:49
autor: sphinx
Chodziło mi o prawa Newag vs. Modertrans. Z czym startuje ten drugi wykonawca? (pomijając fakt, że nie spełnia warunku doświadczenia) Bo dwóch wykonawców nie może wystawić tego samego produktu.