Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-07-09, 00:24

Nie spełnia? W Olsztynie to właśnie Modertrans wyrabiał doświadczenie dla Newagu. A projekt własnego tramwaju MT ma dłużej niż Newag i nawet Solaris myślą o swoich tramwajach, wygooglujcie sobie Moderusa Gamma.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-07-09, 07:34

KKS pisze:A projekt własnego tramwaju MT ma dłużej niż Newag i nawet Solaris myślą o swoich tramwajach, wygooglujcie sobie Moderusa Gamma.
Jeżeli Modertrans w ogóle złoży ofertę (dopiero teraz SIWZ trafi do zaproszonych podmiotów), to niekoniecznie musi to być tamten Gamma. Możliwe, że Modertrans ma w zanadrzu coś zupełnie innego. W każdym razie ja nie upatrywałbym w Modertransie poważnego zagrożenia. Przypomnę, że w poprzednim przetargu w pierwszym etapie pojawił się Cegelec, który nigdy wcześniej nie wyprodukował żadnego tramwaju.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-07-09, 12:03

W Olsztynie w doświadczeniu wystarczyły fabrycznie nowe tramwaje, nawet wysokopodłogowe. Warszawa wymaga by były to 100% niskacze. Dlatego Modertrans w stolicy startuje z doświadczeniem firmy Biełkommunmasz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-07-09, 12:41

sphinx pisze:Dlatego Modertrans w stolicy startuje z doświadczeniem firmy Biełkommunmasz.
O fuck :D Mam nadzieję tylko, że nie z ich konstrukcją wystartują :mruga:
Tory na tiry!

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-07-09, 15:26

Dlaczego? Byłoby ciekawie :D
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-07-09, 20:30

KKS pisze:Dlaczego? Byłoby ciekawie :D
Nie dla mieszkańców Targówka. :retard:

Mam wrażenie, że Modertrans raczej nie będzie miał większych szans :cool:
Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-07-09, 21:37

Nie jest istotne, kto udziela doświadczenia. To tylko papier.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-07-09, 23:01

TLG pisze:Nie jest istotne, kto udziela doświadczenia. To tylko papier.
I to w tym wszystkim jest w sumie najsmutniejsze.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-07-10, 07:45

Amalio pisze:I to w tym wszystkim jest w sumie najsmutniejsze.
Mnie bardziej martwi to, że Warszawą przestały się interesować koncerny takie jak Siemens czy Bombardier (zwłaszcza Bombardier) na rzecz dziwnych krajowych podmiotów jak Modertrans czy Newag z Koncarem. Niemniej jednak jeszcze nie zrobiło się gorąco.
Osobiście będę kibicował Stadlerowi, a w drugiej kolejności Skodzie.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-07-10, 14:41

Skodzie? Przeciętnym tramwajom za kosmiczną cenę? To już lepiej coś krajowego - taniej, wcale nie gorzej, a przynajmniej część kasy zostanie w kraju.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-07-10, 19:09

Rzecz gustu. Skody nie muszą wracać do Pilzna na wymiany wózków.
Na krajowym taborze już się przejechaliśmy.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-07-10, 23:21

A na Skodach przejechał się Wrocław.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-07-10, 23:59

sphinx pisze:A na Skodach przejechał się Wrocław.
A można coś więcej na ten temat? Bo bardzo jestem ciekaw, co masz na myśli. Bo jakoś Skody, zarówno 16T, jak i 19T jeżdżą i mają się dobrze.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-07-11, 07:50

sphinx pisze:A na Skodach przejechał się Wrocław.
Może inaczej: firma nie jest zadowolona ze współpracy z krajowymi producentami. W kwestii serwisowania jak i części zamiennych.
Dodatkowo po zakończeniu gwarancji uruchomienie 120N dramatycznie spadło. Na mokotowskiej "remontówce" regularnie widuję po dwie-trzy "stare PESY". Co chwila jest coś nowego.
Za Wrocław się nie chcę wypowiadać, bo to nie ta liga taboru. Trudno powiedzieć, co zaoferują (jeśli złożą ofertę) Czesi, dlatego póki co im kibicuję, gdyż liczę na 15T jako tramwaj, który najlepiej by pasował do naszych wymagań.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

ppln

Post autor: ppln » 2012-07-19, 21:14

TLG pisze: Dodatkowo po zakończeniu gwarancji uruchomienie 120N dramatycznie spadło. Na mokotowskiej "remontówce" regularnie widuję po dwie-trzy "stare PESY". Co chwila jest coś nowego.
Phi, w Łodzi uruchomienie to 5-6/10 sztuk. 12/15 to przy tym zupełnie niezły wynik

Czegokolwiek nie zaoferowałaby Skoda, na szczęście nie byłyby to 16/19T czyli nie byłoby szoku estetycznego. Wręcz przeciwnie, 15T i 25/26T to zupełnie ładne tramwaje (ładniejsze niż na przykład warszawski Swing)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-07-19, 21:43

ppln pisze: 12/15 to przy tym zupełnie niezły wynik
Napisałem, co zwykle stoi na remontówce (czyli jest robione), w praktyce uruchomienie wygląda nieco gorzej. Może nie pół na pół, ale jest dalekie od rewelacji.
Jeśli chodzi o Skodę to najpewniej byłaby to właśnie 26T, która miała być - według niegdysiejszych zapowiedzi Skody - tą "tańszą alternatywą dla odbiorców z Europy Środkowo-Wschodniej" (w domyśle: Polska). Niestety, z całym "dobrodziejstwem" negatywnych cech wagonów z członami wiszącymi.
Niewątpliwie będzie to pojazd ładniejszy od SWINGA.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-07-19, 22:14

ppln pisze:Phi, w Łodzi uruchomienie to 5-6/10 sztuk.
Łódź kasuje pojazdy z takich roczników, z jakich inne miasta czasem kupują, więc to nie jest dobry przykład :D
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

ppln

Post autor: ppln » 2012-07-19, 22:28

No akurat wymiana odkurzaczy na 405GN była świetnym posunięciem, myślę że lepszym od remontowania tych pierwszych.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-07-19, 22:43

Proponuję jednak wrócić do tematu Tramwajów Warszawskich.

Shadi
Posty: 69
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadi » 2012-07-28, 09:44

z Wawkomu:
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 53796.html
nie wiedziałem czy wkleić to tu, czy do tematu o 120N, ale chyba jest dobrze.

ODPOWIEDZ