Strona 23 z 23

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

: 2015-03-05, 10:55
autor: J-31
Słówek kilka wróbla ćwirka, czyli trochę informacji odnośnie rozlokowania taboru niskopodłogowego w Warszawie. :cool:

Jeszcze do zeszłego tygodnia, gdy tramwaje kursowały normalnie ul. Wołoską na Mokotowie - a więc normalnie funkcjonowały linie tramwajowe 17, 37 i 41 (do Woronicza), na 17-stce kursowały wyłącznie PESY 120Na "Swing". One również obsługiwały w całości linię 37.

Również do zeszłego tygodnia - od początku funkcjonowania - linia nr. 11 była obsługiwana tylko jednym wagonem niskowejściowym (Konstal 116N), a wszystkie pozostałe kursy wyłącznie Konstalami 105Na (najczęściej pojawiały się starsze wagony)

Teraz sytuacja się zmieniła - tymczasowo:

- linia nr. 17 trafiła na objazd (na ul. Puławską) i obecnie tylko częściowo jest obsługiwana PESA-mi 120Na, pozostała część taboru to Konstale 105Na
- linia nr. 37 została zawieszona
- linia 41 - skrócona do pętli Kielecka - obsługa taborowa bez zmian

- natomiast spore zmiany nastąpiły w obsłudze linii nr. 11. Teraz na tej linii kursują wyłącznie PESY 120Na i ... co ciekawe również PESY 120Na "Swing-Duo"

:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329

Jednocześnie na 2-ce pojawiły się już jednokierunkowe Swingi (wcześniej tylko jeden, reszta to były Swingi Duo)

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

: 2015-04-01, 16:09
autor: TLG
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na modernizację i unifikację wszystkich 28 wagonów z rodziny 116Na. Modernizacja ma objąć wymianę członu środkowego na czteroosiowy z dodatkową parą drzwi, wymianę ścian czołowych, wymianę aparatury, zabudowę systemu informacji pasażerskiej oraz klimatyzacji. Dodatkowo wszystkie okna będą wymienione na przesuwane. Ogłoszenie powinno ukazać się w jutrzejszych biuletynach, otwarcie ofert przewidziano na 11 maja, a kontrakt ma być zakończony do połowy przyszłego roku.

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

: 2015-04-01, 18:14
autor: J-31
Warto do tej informacji dodać jeszcze jedną. Lokalne gazety donoszą, że Tramwaje Warszawskie wobec problemów z PESĄ Jazz-DUO, chcą je odsprzedać Tramwajom Śląskim. Tramwaje Śląskie już się bardzo cieszą z tego powodu. Prezes TŚ obiecał nawet, że Tramwaje Śląskie chętnie oddadzą część swoich 105-tek do Warszawy... bo będą im już zbyteczne

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

: 2015-04-01, 23:57
autor: Przemek
Gdyby nie 1 kwietnia to jeszcze gotów bym w to uwierzył ;)

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

: 2015-04-02, 07:53
autor: TLG
Póki co rozkręcają się dostawy, chociaż nie bez komplikacji. Tramwaje postawiły wymóg i surowo go egzekwują. A wyobraź sobie taniec Jazza na śląskich torowiskach :D Generalnie wózki bezosiowe zachowują się trochę inaczej niż te na osiach klasycznych. Myślę, że na Śląsku rozstali by się z nimi jeszcze szybciej.
W kwestii 116Na to oczywiście tylko moje pierwszokwietniowe marzenie. Przebudowa i wydłużenie tych mimo wszystko nie najgorszych wagonów w oparciu o już powszechnie stosowane zestawy silników Emit i aparatury Medcom wpłynęłyby na poprawę statystyk i komfortu podróżowania. Sytuacje, gdy Swing jest zastąpiony przez u-boota np. w Alejach Jerozolimskich wyraźnie odbija się na komforcie. 26 metrów to nie 32.

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

: 2015-07-04, 13:09
autor: J-31
Ciekawy artykuł w transporcie publicznym na temat warszawskich Jazz-ów i Jazz-ów Duo
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49935.html

W wielkim skrócie, z artykułu wynika, że Jazzy-Duo mają być "wszystkie" dostarczone do końca sierpnia (?). Na razie jest ich ponad 25 sztuk (w zasadzie nieco więcej), z czego tylko ok. 11 wagonów zostało odebranych... małe szanse, że się wyrobią ;)

134N "Jazz" - dostawy mają się zakończyć w październiku br.... raczej to nie realne. Od marca w Warszawie jest tylko 1 szt. (3801). Oficjalnie wagon ma problemy z systemami informatycznymi. Producent obiecuje uporać się z tym do końca lipca. Na razie wagon w tym tygodniu pojawiał się tu i ówdzie na jazdach testowych, coś sprawdzano ;)

Re: Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

: 2015-07-05, 08:17
autor: TLG
Problemy z softwarem to nic nowego. Wystarczyło posłuchać 134N na łukach (to samo wcześniej było ze 128N). Inna filozofia napędu niż w Swingu.