Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A jak się ma do tego homologacja? Bo przy wymianie okien albo kombinacji z poręczami już trzeba załatwiać trochę papierów
Jeśli tak, to wiele wyjaśnia. Ale co by się stało, jakby zrobili to bez papierów? Policjant zwinie lizakiem tramwaj na pobocze i zobaczy, że w dowodzie jest więcej miejsc siedzących niż w rzeczywistości?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie wiem jak to jest w TSz, ale np. w Poznaniu spotkałem się z tym że w zajezdniach tramwajowych MPK co jakiś czas pojawiają się różne komisje wewnętrzne, które sprawdzają wagony pod wieloma względami, również technicznym. Np. nakazują lub zalecają dyrekcji zajezdni pewne działania pod kątem dopuszczenia konkretnych wagonów do ruchu.

W Szczecinie może być podobnie, bo ani Policja, ani "krokodyle" nie sprawdzają wagonów tramwajowych - jeszcze - ale TSz może mieć własne wewnętrzne służby, które się tym zajmują. Jeśli się mylę, to mnie Poprawcie ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:W Szczecinie może być podobnie, bo ani Policja, ani "krokodyle" nie sprawdzają wagonów tramwajowych - jeszcze - ale TSz może mieć własne wewnętrzne służby, które się tym zajmują
Wewnętrzne służby są wewnętrzne, po co mieliby sobie sami utrudniać życie?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Otwarcie ofert na budowę SST:
Wiadomo już, że są chętni na budowę pierwszego odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Wiadomo też, że 3 z 4 otwartych dziś ofert mieszczą się w kwocie, jaką miasto zaplanowało na tę inwestycję. Teraz komisja przetargowa będzie oceniać wszystkie oferty pod względem formalnym.
Do przetargu stanęło Konsorcjum Bilfinger Berger SA, którego partnerem jest ZUE Kraków. Swoją ofertę skalkulowały na kwotę 296 693 429,79 zł. SST chce wybudować także szczeciński Energopol, który oczekuje w zamian 181 986 907 zł. Tylko nieco drożej swe usługi wyceniła firma Aldesa Constructiones Madrid (186 869 925,47 zł). Najtańsza propozycja (165 804 008,27 zł) pochodzi od konsorcjum MyToll Sp. z o.o. i Strabag Sp z o.o.
Na budowę tego odcinka SST miasto ma zarezerwowane 215 202 000 zł.
http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.ph ... start=1170
I dostawa KT4Dt #133:
Dzisiaj rano do zajezdni Pogodno przyjechała na lawecie kolejna Tatra KT4Dt. Tramwaj jest pierwszym z 42 pojazdów zakupionych od niemieckiego przewoźnika BVG Berlin.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1353579 ... ej-dostawy

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Co ciekawe, Tatra która dziś przyjechała nie jest najmłodszą spośród tych jeżdżących po Szczecinie, a ma przyciemniane folie i wydaje inny dźwięk silnika. ;)

Co do SST - ciekawe co to jest ta hiszpańska firma. W sumie Strabag kojarzy mi się bardziej z kiczem, a hiszpanie mogą być doświadczeni w takich sprawach. ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:Tatra która dziś przyjechała nie jest najmłodszą spośród tych jeżdżących po Szczecinie,
Nie ma sensu brać pod uwagę rok produkcji tramwaju który podczas modernizacji został zbudowany od początku. A na pewno w tym przypadku ów rok produkcji nie ma wpływu na cokolwiek istotnego.
wydaje inny dźwięk silnika.
Niemożliwe.
W sumie Strabag kojarzy mi się bardziej z kiczem,
To z czym kojarzy ci się Energopol?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Obejrzyj sobie film w artykule GW, tam wyraźnie słychać dźwięk.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Owszem - wyraźnie słychać taki sam wydłużony jęk jak w pozostałych.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Owa Tatra zadebiutowała wczoraj na liniach. Od razu wystawiono ją na chrzest bojowy i kursowała po ulicy Potulickiej na linii 9.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Ogłoszono przetarg na remont zajezdni Pogodno. "Remont" bo jedyną większą zmianą będzie tokarka podtorowa. Papierki dostępne tu:
http://www.ts.szczecin.pl/bip/index.php?id=14&bid=220

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A miała być myjnia z prawdziwego zdarzenia...

[ Dodano: 2012-12-27, 22:59 ]
Info z Komisu:
Zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, zakres prac będzie obejmować między innymi:
-przebudowę układu torowego,
-remont i modernizację hal postojowych i naprawczych; w tym zabudowę -podnośników taboru, pomostów roboczych oraz obrotnic wózków tramwajowych,
-budowę nowej hali (obecny tor nr 20, przelotowy), w której zostanie zabudowana tokarka podtorowa,
-wybudowanie nowego toru oblotowego (nr 21) wraz z osobnym wjazdem od strony al. Wojska Polskiego - z centrum,
-remont budynku administracji oraz strażnic wartowniczych.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

A jednak Warszawiaki będą w Szczecinie jeździć (skosy pudła pomimo wcześniejszych zarzekań):
Obrazek
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... 9cc9bf5dd9

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A mówiła Mama Gąska, że to będą "warszawiaki" to wszyscy twierdzili, że nie :D

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Na tą chwilę wygląda, jakby ktoś na SSC puścił kiedyś plotę o braku skosów, która ekspresowym tempem rozeszła się po forach i w którą wszyscy głeboko uwierzyli (w tym ja). A przecież SIWZ nikt nie widział. ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Ja sądzę że TS uległo naciskom społeczników na brak skosów...a potem równie łatwo ulegli naciskom Pesy. W każdym razie początek dostaw w lutym.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Siódmy Swing już na Pogodnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy te wzorki na szybach, to będą już zgodne z nowymi wymogami czyli tylko obrysówki, a w środku pusto ? Czy po staremu ? ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Raczej po nowemu, skoro teraz Katówki i Moderusy dostają same kontury.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Pierwsze zdjęcia i informacje o przyszłym 807 i jego "braciach" z zamówieniach:
http://www.szczecin.eu/zycie_w_miescie/ ... cinie.html
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... rozni.html
Niestety to pierwsze w Szczecinie tramwaje w których zamiast pełnej listy przystanków będzie te dziadostwo :confused: :
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=30402

ppln

Post autor: ppln »

Zróbcie aferę, wgranie poprawnego (warszawskiego) oprogramowania do Novamedii nie powinno być jakimś wielkim problemem dla producenta.
I ciekawy sterownik od R&G (a w ogóle to po co?), czyżby jakiś nowszy model?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”