Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura
No cóż. Panowie. Niby najprostsze - kupno zupełnie nowego taboru - nie jest takie najprostsze. Wystarczy jednak dokładnie wyremontować stare wagony. Zabezpieczyć je przed wandalizmem...
A Szybki Trawmaj w Szczecinie, rzeczywiście ma powstać, a po jej trasie mają rzeczywiście jeździć m.in. "Helmuty"...
A Szybki Trawmaj w Szczecinie, rzeczywiście ma powstać, a po jej trasie mają rzeczywiście jeździć m.in. "Helmuty"...
Stare zawsze będzie stare... Zresztą Szczecin jest miastem, w którym najdłużej eksploatowano "enki" w ruchu liniowym, a zatem nigdy (od momentu przyłączenia tych ziem do Polski w 1945 r.) nie stawiano tam na tabor tramwajowy, a wręcz planowano kasację całej sieci (od czego na szczęście odstąpiono). W chwili obecnej stan taboru (i jego wiek) należy chyba do najgorszych w Polsce.J-31 pisze:No cóż. Panowie. Niby najprostsze - kupno zupełnie nowego taboru - nie jest takie najprostsze. Wystarczy jednak dokładnie wyremontować stare wagony. Zabezpieczyć je przed wandalizmem...
Przyznam szczerze, że podróżowanie szczecińskimi tramwajami było dla mnie szokiem cywilizacyjnym. Wyobraź sobie, że (bodajże w 2003 r.) kursowała tam jeszcze "enka" w ruchu liniowym :shock:J-31 pisze:Nie przesadzaj. Gorzej bywa jeszcze w GOP-ie.
Nie mniej jednak, <b>poprostu</b> władze Szczecina najwyraźniej nie widzą problemu - co jest dla mnie dziwne i nie zrozumiałe...
Do Bytomia akurat nie dotarłem, pozostaje mi wierzyć na słowovoy pisze:116Nd jest 17, natomiast po Bytomiu po jedynej w swojej rodzaju trasie linii 38 jeżdżą jeszcze enki.
[ Dodano: 2005-05-09, 16:01 ]
Nie - tramwaj miał numer (niestety nie pamiętam jaki ) i zatrzymywał się na wszystkich przystankach - ludzie wsiadali i wysiadali, więc musiał być to kurs liniowy.Poznaniak pisze:Chyba zartujesz ?. Nie była to czasem linia turystyczna, albo zwyczajny wagon gospodarczy ?Thomas78 pisze: Przyznam szczerze, że podróżowanie szczecińskimi tramwajami było dla mnie szokiem cywilizacyjnym. Wyobraź sobie, że (bodajże w 2003 r.) kursowała tam jeszcze "enka" w ruchu liniowym :shock:
Jeżdza, jezdza. Z jednej strony dobrze a z drugiej strony źle.Thomas78 pisze:Do Bytomia akurat nie dotarłem, pozostaje mi wierzyć na słowovoy pisze:116Nd jest 17, natomiast po Bytomiu po jedynej w swojej rodzaju trasie linii 38 jeżdżą jeszcze enki.
No to bardzo ciekawe...Aż mi sie jakos wierzyc nie chce. Szkoda, ze nie pamietasz numerku tabowego woej enkiThomas78 pisze: Nie - tramwaj miał numer (niestety nie pamiętam jaki ) i zatrzymywał się na wszystkich przystankach - ludzie wsiadali i wysiadali, więc musiał być to kurs liniowy.
Tak, mój błąd wynikał z tego, że zawsze byłem w Szczecinie dość krótko (około 3-4 dni) a ponadto skupiałem się zawsze nad czymś innym niż KM (tę poznwałem przy okazji). Doczytałem jednak parę szczegółów w kompetentych źródłachPoznaniak pisze:No czyli jednak miałem racje, zę to "zerowka" była.
Zdjęcia z tego właśnie roku, przedstawiające "enkę" w ruchu liniowym na szczecińskich ulicach widziałem nie tak dawno na którejś z witryn internetowych n.t. KM.Do 1995r :shock: . Ale długo
Tak, to była strona:Poznaniak pisze:Wybaczam
To ciekawe, moze pamietasz jaka to była strona ?
http://transport.wroc.biz/
Trzeba wejść do starszych galerii, wybrać Szczecin i znaleźć "enki". Według tej strony oraz zamieszczonych tam zdjęć "enki" kursowały liniowo po Szczecinie do 3.11.1996 r.
Oki zaraz spróbuje poszukac. DziekiThomas78 pisze:Tak, to była strona:Poznaniak pisze:Wybaczam
To ciekawe, moze pamietasz jaka to była strona ?
http://transport.wroc.biz/
Trzeba wejść do starszych galerii, wybrać Szczecin i znaleźć "enki". Według tej strony oraz zamieszczonych tam zdjęć "enki" kursowały liniowo po Szczecinie do 3.11.1996 r.
Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura
Cytat z Gazety Wyborczej z 27.10.2008Ekipy MPK Łódź przystąpiły już do rozbiórki płotków i prac przygotowawczych na torowiskach. Czekają tylko na wstrzymanie ruchu na trasie 8, by roboty ruszyły na dobre. Po trzech miesiącach ta właśnie linia ma być przygotowana do kursowania tramwajów niskopodłogowych. Przetarg na takie pojazdy MZK Szczecin ogłosi w ciągu tygodnia.
- Remont torowiska rozpocznie się 4 listopada, zwlekaliśmy z tym, by tradycyjnie na przełomie października listopada dojazd na cmentarz odbywał się w jak najlepszy sposób - tłumaczy Krystian Wawrzyniak, dyrektor MZK Szczecin.
Całość ma się zakończyć w 90 dni. A zakres prac jest spory. To całkowita wymiana torowiska w ul. Sikorskiego (z wyjątkiem ronda o. Siwka), w ul. Ku Słońcu od ul. Tenisowej do I bramy cmentarza oraz od ul. Krętej do Kwiatowej, a także na samej Kwiatowej i całej pętli. Wymieniona będzie też cała sieć trakcyjna na tym odcinku, a prace pochłoną w sumie niemal 13,5 mln zł. Wszystko po to, by po trasie ósemki, jako pierwszej linii w mieście, mogły wreszcie kursować tramwaje niskopodłogowe. W innych miastach to standard, u nas - wciąż tylko marzenie pasażerów. MZK Szczecin zapewnia jednak, że to marzenie już wkrótce się spełni.
- Chcemy kupić 6 składów, które będą miały przynajmniej 60 proc. niskiej podłogi - komentuje K. Wawrzyniak. - Wagony będą pięcioczłonowe, trwa ustalanie ostatnich szczegółów.
Dziś lub jutro specyfikacja przetargowa trafi do prawników, po pozytywnym zaopiniowaniu ogłoszenie ukaże się oficjalnie. Wagony o długości ok. 30 m mają być dostarczone w ciągu 18 miesięcy. Cena jednego takiego składu - w zależności od producenta i wyposażenia - waha się obecnie w granicach 7-8 mln zł netto.
No to chyba nareszcie w Szczecinie szykują się nowe tramwaje. Lecz to nie koniec zmian, bo już od 1 stycznia powstanie nowa spółka Tramwaje Szczecińskie ( http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,3493 ... nskie.html )
Na stronie Gazety jest też zdjęcie nowo wyremontowanego tramwaju W MZK ZNT (Zakład Napraw Taboru) w nowych barwach miejskich
Dochodzi do tego jeszcze SST (Szczeciński Szybki Tramwaj) http://www.szczecin.pl/UMSzczecinSwiat/ ... DE17678E7D
¬ródło: Gazeta WyborczaRewolucja tramwajowa 2013
Za cztery lata mamy jeździć nowoczesnymi tramwajami po równych torach - zapowiada miasto, komentując obietnicę przyznania Szczecinowi olbrzymiej unijnej dotacji. Projekt wart 700 mln zł zakłada budowę słynnego szybkiego tramwaju, który połączy Basen Górniczy z ul. Turkusową
W styczniu na liście projektów kluczowych, mających dostać eurofundusze, znajdzie się budowa w Szczecinie linii szybkiego tramwaju, zakup 30 niskopodłogowych tramwajów i modernizacja 30 km torowisk. Inwestycje warte są łącznie 700 mln zł. Połowę dostaniemy z Brukseli. Pisaliśmy o tym we wtorkowej "Gazecie". W czwartek miasto podało szczegóły przedsięwzięcia.
- Po kończącym się właśnie projekcie ISPA [budowa oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacyjnej - red.] to największy projekt unijny, jaki naszemu miastu się przydarzył - mówił na wczorajszej konferencji prasowej prezydent Piotr Krzystek, dziękując m.in. swoim poprzednikom, którzy rozpoczęli przygotowania do inwestycji.
Wielka tramwajowa rewolucja podzielona jest na trzy części. Na początek warta 65,8 mln euro budowa pierwszego etapu linii szybkiego tramwaju. Trasa połączy Basen Górniczy z ul. Turkusową (na tyłach Selgrosa). Druga część to zakup za 137 mln euro 30 niskopodłogowych tramwajów. Miasto nie rezygnuje przy tym z rozpoczętej już procedury zakupu sześciu wozów, na co przeznaczono 48 mln zł. Łącznie więc będzie ich 36. Trzecia część to modernizacja 30 km torowisk. Dzięki temu tramwaj niskopodłogowy będzie mógł dojechać z prawobrzeża nie tylko na Gumieńce, ale także na Pomorzany, Krzekowo, ul. Potulicką i Głębokie. Zmodernizowana i uzupełniona o myjnię zostanie zajezdnia Pogodno.
Prezydent Krzystek zapewniał, że wszystkie inwestycje wpisane są do miejskiego Wieloletniego Planu Inwestycyjnego i wydatki na wkład własny są zaplanowane. - Nie zrobimy niczego, co zachwiałoby pozycją finansową miasta - uspokajał Krzystek.
Budowa szybkiego tramwaju może zacząć się w 2010 r. To dlatego, że lista projektów kluczowych zostanie uzupełniona o szczecińskie projekty w styczniu 2009 r. Potem 6-9 miesięcy zajmie proces weryfikacji w Brukseli. Przetarg może być ogłoszony jesienią 2009 r. Miasto ma już część pozwoleń na budowę, a także część projektów budowlanych (na trasie szybkiego tramwaju powstaną m.in. wiadukty).