Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Siódmy Swing już na Pogodnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy te wzorki na szybach, to będą już zgodne z nowymi wymogami czyli tylko obrysówki, a w środku pusto ? Czy po staremu ? ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Raczej po nowemu, skoro teraz Katówki i Moderusy dostają same kontury.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Pierwsze zdjęcia i informacje o przyszłym 807 i jego "braciach" z zamówieniach:
http://www.szczecin.eu/zycie_w_miescie/ ... cinie.html
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... rozni.html
Niestety to pierwsze w Szczecinie tramwaje w których zamiast pełnej listy przystanków będzie te dziadostwo :confused: :
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=30402

ppln

Post autor: ppln »

Zróbcie aferę, wgranie poprawnego (warszawskiego) oprogramowania do Novamedii nie powinno być jakimś wielkim problemem dla producenta.
I ciekawy sterownik od R&G (a w ogóle to po co?), czyżby jakiś nowszy model?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Typowy przykład przerostu formy nad treścią. Wygląda jakby tysiąc aniołów spadło z nieba i namalowało to piórami ze swych skrzydeł, ale funkcjonalność ma tragiczną w porównaniu z tradycyjnym termometrem. Chociaż mapka fajna nawet.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

To wytłumaczy w końcu ktoś co będzie takiego szałowego w wyświetlaniu całej trasy :?:
Moim zdaniem jest to świetne.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze:To wytłumaczy w końcu ktoś co będzie takiego szałowego w wyświetlaniu całej trasy
Pewnie to samo, co spowodowało, że w warszawskich tramwajach z czeskim SIPem BUSE, który również wyświetla jedynie najbliższych kilka przystanków, kierunek, numer linii i godzinę domontowano tradycyjne liniowe korale. Po prost nie każdy pasażer zna miasto.
Warszawskiemu SIPowi też daleko do ideału (nadmiar informacji na zbyt małej powierzchni), myślę, że trzeba poszukać tego złotego środka.

ppln

Post autor: ppln »

Amalio pisze: Moim zdaniem jest to świetne.
To może byłoby świetne na monitorze 16:9 (takim jak pod sufitem), ale nie na cholernie drogim stretchu. To jest dokładnie taki sam błąd jak z tymi LCD od Pixela - niedostosowanie treści do formy.
TLG pisze: Warszawskiemu SIPowi też daleko do ideału (nadmiar informacji na zbyt małej powierzchni), myślę, że trzeba poszukać tego złotego środka.
To dość proste. Warszawski bez bocznego paska (który jest bezużyteczny, nr linii i jej typ może być na górnym pasku, komunikaty pod sufitem - jeśli już mają tam być LCD), za to z przesiadkami (sprytnie - linie podstawowe i unikatowe, pełen zestaw tylko na węzłach) i usuwaniem przejechanych przystanków (tzn. P.STARTOWY-[...]-P.przejechany-P.obecny-[Przystanki]-P.KOńCOWY), przynajmniej jeśli linia ma więcej niż 20 przystanków.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

TLG pisze: Po prost nie każdy pasażer zna miasto.
.
Jeżeli wsiądę do tramwaju na przystanku początkowym i dowiem się, że mój przystanek jest dwudziesty, to będę bardziej mądry niż w sytuacji gdy mamy "okrojony" SIP i po dwunastu przystankach dowiem się, że mój jest za osiem następnych :?: Nie. Skoro zakładamy, że ktoś nie zna miasta, to cała reszta przystanków nic mu nie powie.
SIP ma mi powiedzieć kiedy wysiadam. Taki system to spełnia z wystarczającym wyprzedzeniem i podaje jednocześnie informacje w przyjemnej graficznej formie. Gdyby jeszcze przesunąć strzałkę w lewo żeby mapka była wielkości wyświetlacza i żeby było coś na niej naniesione, to byłoby idealnie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze:ciach
My jako znawcy tematu jesteśmy w tej szczególnej sytuacji. Nie można mierzyć wszystkich jedną miarą, ludzie są różni i różne są sytuacje. Autor informacji pasażerskiej, który wg. takiego założenia obcina dostęp do wiedzy o trasie przejazdu robi bezmyślnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No dobra posprzątane - wracamy do tematu Tramwajów Szczecińskich i tego wątku proszę się trzymać :chytry:


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Dwa lata na remont kilometrowego odcinka... :wall:


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Jutro na linii 8 zadebiutują dwa nowe Swingi - 807 i 808. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak będą jakieś nowe fotki #807 lub #808 (z widocznymi wzorkami), to byłbym wdzięczny ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Obrazek
Obrazek
Wracając do nieszczęsnego termometru, to powiem że całość informacji pasażerskiej to gó... yyy tzn. Novamedia :wall: Wyświetlacz przedni ma genialną czcionkę:
Obrazek
Obrazek
Na bocznych oprócz kierunku również przewijana trasa. Zapowiedzi głosowe są wyraźniejsze niż w tramwajach z R&G, ale przewijały się za szybko. Na pseudo termometrze cały czas zdjęcie Wałów, a na mapce zaznaczone są tylko przystanki.
Z rzeczy pozytywnych to brak szarpnięcia przy zatrzymaniu, zdecydowanie cichszy (stojąc przy trzecich drzwiach nie słychać napędu) oraz dodatkową poręcz z przyciskiem przy każdych drzwiach:
Obrazek

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

shakkie pisze:Wracając do nieszczęsnego termometru, to powiem że całość informacji pasażerskiej to gó... yyy tzn. Novamedia Wyświetlacz przedni ma genialną czcionkę:
Ten sam problem trapi NGT8... Przy niektórych dwuczęściowych napisach w ogóle nie idzie odczytać końcówki.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ogólnie mówiąc to co należało do PESY zostało zrobione super, ale cały SIP został spieprzony i to ostro. Czcionka na zewnątrz tragiczna.
Swoją ciekawi mnie, jak te dwa systemy są zintegrowane - kasowniki i wyświetlacze pod sufitem R & G, a zewnętrzne wyświetlacze, termometry i system głosowy Novamedia.

BTW wg naszych genialnych "programistów" trasa ósemki wiedzie przez Aleję Niepodległości... Gdzie oni żyją? :nuts:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”